groupchannel

ometijn

Nieuwkomer
Hallo,

Ik wil in CubaseSX2, 4 zangsporen op de zelfde manier equalizen en daar ook een reverb over heen gooien. Als ik dit via een groupchannel doe werkt dit perfect, maar dan kan ik niet meet de panning van de afzonderlijke sporen aanpassen (het groupchannel heeft maar één eigen panpositie). Vraagje; hoe kan ik dit anders aanpakken?

Alvast dank en groet,

Martijn

De panning op de zangsporen zelf aanpassen???? SX2 heb ik niet draaien, maar het lijkt me dat dit gewoon mogelijk is.

Wat Rammelaar zegt zou moeten werken. Ik werk met Cubase SX3 en Cubase 4 en doe het ook op die manier. Ik ga er vanuit dat dit met SX2 ook gewoon zou moeten werken.

Reverb/delay/chorus en andere typische send effecten zou ik op een FX channel zetten dan dus niet op een groupchannel zelf.. maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten natuurlijk.. het is maar net waar je het best mee uit de voeten kunt.

Succes!

Volgens mij heb je een mono group gemaakt. Dan kan je uiteraard de bronnen niet meer pannen. Stereo group maken en gaan...

Laatst gewijzigd:
Dank je

Dank je

Dank je allemaal. Wat fles zegt klopt. Ik had idd een monogroup aangemaakt. met een stereokanaal kukt het wel.

Top en groetjes,

Martijn

Mooi dat het nu gelukt is!

Als het klaar is verwachten we natuurlijk wel het resultaat te mogen beluisteren!! :) (Ben altijd nieuwschierig naat tracks met vocals!)

Back