Krijg M-Audio Axiom 61 niet aan de praat

Retro-Ecstasy

Nieuwkomer
Hallo allemaal!

Vandaag heb ik na een maand wachten mijn M-Audio Axiom 61 binnen gekregen. Ik prop vol goede moed de driver CD in mijn Windows XP SP2 PC en zie dat er op die CD alleen drivers staan in principe voor de Keystation 49E ofzo. Nouja dat dan maar denk ik en ik installeer die bende, zet mn keyboard aan en ik hoor de ploinkjes dat Windows iets merkt.

Maar vanaf hier open ik Cubase en kan ik hem nergens vinden als MIDI Device, Ableton, Battery 3 en Personal Orchestra idem. Dus ik wat rondrotzooien, ik ben nog niet erg bekend met die programma's maar niets helpt. Dus ik ga naar mijn configuratiescherm, laat hem nieuwe hardware zoeken en forceer hem om de M-Audio Axiom 61 USB Driver en M-Audio Axiom 61 USB MIDI Driver te installeren die in de eindeloze lijst staan van drivers die Windows blijkbaar aan boord heeft. Nou pakt hij de tweede wel gewoon goed maar zegt hij bij de eerste driver aan het einde van die installatie dat het apparaat gestopt is.

Dus ik deïnstalleer die twee drivers, deïnstalleer de meegeleverde drivers, ga het internet op en zoek op de M-Audio site de meest recente drivers die ook echt voor de Axiom 61 zijn. Maar ik hou precies hetzelfde probleem. Geen enkel programma reageert op mijn keyboard.

Wie kan mij helpen?

Groeten.

over het algemeen geld voor audio / midi hardware dat je PRECIES de installatie handleiding moet volgen. met name de volgorde van de verschillende stappen is vaak erg belangrijk.

Okay ik heb wederom alle drivers eraf gehaald. Er staat namelijk ook:

Also note that all Series II MIDI devices are class compliant. For this reason, the drivers are not necessary for Windows XP or Windows Vista (32 bit). If you are using the Windows XP native drivers, you may see the keyboard classed as 'USB Audio Device' instead of with its device name.

Dus in mijn geval heb je niet eens nodig om drivers te installeren. Ik kijk dus bij mijn hardware en zie inderdaad die USB Audio Device staan. Maar als ik overal check (in alle programma's) ziet hij nergens een MIDI Device om aan te sluiten. Zelfs niet in MIDI-OX terwijl dit dus wel zou moeten.

Het zal dus neem ik aan niet liggen aan de drivers die ik verkeerd zou installeren. In deze link staat namelijk hoe dat moet en dat volgde ik precies. Maar op punt 9 klopt het niet meer. Ik krijg namelijk geen Nieuwe Hardware gevonden Wizard, wel een plopberichtje rechtsonder maar hij zegt dan dat hij 'm uit zichzelf installeert.

Heb je ook gekeken in het configuratiescherm : systeem ;apparaat beheer of er ergens een ? staat . Of dat daar nog resten van mididrivers staan Ik heb de axiom 61 ook gebruikt en je moet eerst de drivers installeren voordat je het keyboard aansluit en heb je ook de enigma software geinstalleerd ,wil ook no wel eens helpen ,usbkabel die het niet goed doet wil ook wel eens het euvel zijn en als je op het toetsenbord een midi teken ziet staan in het display dan werkt usb ook niet

Back