Mijn DEMO van de MAQ 16/3

Top :okdan:

Lekkere beat trouwens ^.^

Fijne track :okdan:

Fijne machientjes :okdan:

Allemaal erg fijn dus......en ook weer inspirerend.

Ja nu doet hij het. Gaaf. Gaaf ook step sequencers he?

Hoe krijg je die filmpjes in die hoge kwaliteit erop? welk formaat en resolutie gebruik je? Die van mij, en dan met name de tekst zijn nog maar het leesbaar.

Ja nu doet hij het. Gaaf. Gaaf ook step sequencers he?

Hoe krijg je die filmpjes in die hoge kwaliteit erop? welk formaat en resolutie gebruik je? Die van mij, en dan met name de tekst zijn nog maar het leesbaar.

iWeb op 'n iMac. Gewoon "Export to Youtube" :D :Z

Kheb en vraagje over de MAQ, ik lees dit namelijk net op een site:

The Cheetah, a small customized controller for the MAQ16/3.
With this remote I can start/stop the MAQ, transpose keys,
and with the assignable wheels,
control the sequence length of two seperate rows.
With a connected footswitch
I can cycle through the pre-programed sequences,
while still playing with both hands.

Bron: http://images.google.ie/imgres?imgu...firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official&sa=G

Klonk goed d8 ik, dus ik mijn Oxygen8 midi-keyboard eraan,
maar hij deed dus niks.
Ik in de manual gevonden hoe een overall-midi-channel in te stellen in die MAQ
maar nog steeds geen reactie??? Vooral transpose-keys lijkt mij erg handig

Kheb en vraagje over de MAQ, ik lees dit namelijk net op een site:

The Cheetah, a small customized controller for the MAQ16/3.
With this remote I can start/stop the MAQ, transpose keys,
and with the assignable wheels,
control the sequence length of two seperate rows.
With a connected footswitch
I can cycle through the pre-programed sequences,
while still playing with both hands.

Bron: http://images.google.ie/imgres?imgu...firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official&sa=G

maar hij deed dus niks.

Iemand die dit nog weet????

...
maar hij deed dus niks.

Je moet je MIDI keyboard op hetzelfde MIDI kanaal instellen als de rij die je wilt transposen. Dus als rij 1 op MIDI kanaal 1 uitstuurt moet je je keyboard op MIDI kanaal 1 instellen; die is dan aangesloten op de MIDI in van de MAQ. Ik vind het jammer dat je niet alle drie de rijen, als die verschillende kanalen staan, kan transposen op deze manier.

Ow ok koel, Ik kan ze denk ik dan wel alle drie tergelijk transposen als je ze maar op het zelfde midikanaal zet.
Ik gebruik enkel cv/gate van de maq dus het moet gaan lukken nu. Ik ga het nu meteen ff proberen.

De andere functies die hij aangeeft als bijv door verschillende sequences scrollen lijk mij ook wel wat? Maar hoe dat dan moet???

Mmm, mij lukt het nu wel om de lengte aan te passen van een seq maar nog niet transpose???
gaat dat transpose wel via het keyboard(toetsen) of gaat dat doormiddel van een draaiknopje of pitchwheel????

Mmm, mij lukt het nu wel om de lengte aan te passen van een seq maar nog niet transpose???
gaat dat transpose wel via het keyboard(toetsen) of gaat dat doormiddel van een draaiknopje of pitchwheel????

Nee, met de toetsen. Ik heb het net geprobeerd met CV. CV1 naar VCO, gate 1 naar ADSR. Midi kanaal rij1 op 1. MIDI toetsenbord op kanaal 1 en transposen maar met de toetsen.
Wat niet werkt merk ik net met CV is de Ad1 event; werkt alleen met MIDI. Bijv. rij 1 prescale g04, lengte 8 en rij 3 prescale g32, lengte 4 op event Ad1, dan kan je met rij 3 rij 1 transposen.

Ow ik begin het te begrijpen.
Ik heb nu dus 3 synths eraan hangen. Per spoor een synth.
2 daarvan zijn met CV/Gate aangesloten (SH101enMono/Poly) en1 met Midi, de Juno60
Maar als ik dus wilt transposen moet ik 1 kanaal/spoor opgeven om een ander kanaal/spoor te transpozen??

Of snap ik het nou verkeerd???

Bedankt voor je hulp zover :okdan: word erg gewaardeerd!

Ow ik begin het te begrijpen.
Ik heb nu dus 3 synths eraan hangen. Per spoor een synth.
2 daarvan zijn met CV/Gate aangesloten (SH101enMono/Poly) en1 met Midi, de Juno60
Maar als ik dus wilt transposen moet ik 1 kanaal/spoor opgeven om een ander kanaal/spoor te transpozen??

Of snap ik het nou verkeerd???

Bedankt voor je hulp zover :okdan: word erg gewaardeerd!

Je hebt 2 mogelijkheden om te transposen:
- toetsenbord of elk willekeurig device wat een MIDI note verzendt (werkt met MIDI en CV)
- MAQ Ad1 event type (volgens mij alleen MIDI)
Je kan deze 2 ook samen gebruiken.
Stel voor de volgende configuratie:
Rij 1 - MIDI channel 1 - CV --> SH101
Rij 2 - MIDI channel 1 - CV --> Mono/Poly
Rij 3 - MIDI channel 2 - MIDI uit --> Juno (ontvangt op MIDI channel 2)
MIDI in <-- midi controller wat uitzendt op MIDI channel 1
Met de midi controller kan je nu rij 1 en rij 2 transposen.

Wacht even ... er schiet mij iets te binnen. Event voor rij 1 en rij 2 moet dan wel nr1 t/m 5 of Pr1 t/m 5 zijn. Dus de relatieve note on/off. Ik gebruik meestal Pr1 t/m 5.

In het manual staat hierover het volgende:
If Note ON/OFF is assigned to a row one can choose between the following options:
1. Symbol: Normal (n) or with pause (P)
2. Symbol: Absolute (A) or relative (r) operating mode
3. Symbol: Octave-range (between 1 and 5)
If "Normal" is selected, then the entire dialing range of each of the 48 dials generates Noteevents.
If "Pause" is selected, turning a dial all the way to the right will generate a pause
rather than a Note-event (MUTE-function). The LED of a step muted will not light up while
the sequence is running.
If "Absolute" is selected, then the note is entered directly with the dial and will not be altered
by incoming note-instructions. In this case the note-values start at MIDI-Code 36 (= the low
C on a 5-octave keyboard). In "relative" NOTE ON-instructions entering via MIDI-IN are used
for transposition of the sequence, i.e. the note-values entered with the dials are added to
those coming from MIDI-IN. In order to be able to implement the TRANSPOSE-function, the
MIDI-channel of the incoming note-instructions must be the same as that of the row.

Back