Even voorstellen

Jendrik

Nieuwkomer
Hallo iedereen,

Om maar direct met de deur in huis te vallen:
Ik heb voor mijn Doepfer lmk4+ midi-toetsenbord geluiden nodig! (voor optredens, 90x p/j. Als vervanging van mijn Motif8 en Hammond xk1)
Daarbij zijn voor mij de mogelijkheden: VST's of een hardwaremodule.

Ik hoop met jullie hulp de beste keuze te kunnen maken!
Reacties zijn dus zéér welkom *D

Groeten, Jendrik

Weet je wat die dingen wegen?:P
Met de Doepfer hoef ik maar 1x te lopen, 1min opzetten en klaar is kees ->:biertje:

Maar nu de geluiden nog... Ik heb de NI Kore 2 bij Tonika geprobeerd, maar dat werkt niet echt snel met laden. Aan de kwaliteit van NI Akoustik Piano, EPiano, en B4II ligt het in ieder geval niet!

Wat ik dus nodig heb: goede kwaliteit geluiden, makkelijk te wijzigen setlijsten (via mac/pc) en korte laadtijden (<1s)

Maar hoe...?:confused:

Weet niet of budget nog uitmaakt, maarre...

xm2-hr-0ff991a89438b49fea87c4e5e3e217a8.jpg

+

motifrack_es_high_jpg.jpg

??

Het budget is ongeveer €2000 - €2500

Maar de Hammond xk-1 speelt opzich wel heel lekker. Dus dat scheelt alweer een controller. *D Ik laat de Hammond toch altijd in de kar (van de band) zitten.

Het liefst zou ik ook m'n paar synthsolo's op de hammond spelen, maar dan met een ander geluid. (Uit een module of laptop) Daarbij is het mooi als je makkelijk de setlijsten kunt wijzigen, en in de motif rack editor zit volgens mij geen 'drag and drop' functie...

Ik ben onderhand al een aantal dagen aan het prutsen met Kore, NI Komplete, Brainspawn Forte en Sampletank XL. Maar dat wil nog niet zoals ik het wil :stupid

En als ik dan voor een Module kies: de Motif rack XS komt ook binnenkort uit dacht ik.

Ik zag bij Feedback de Motif rack es te koop voor minder dan 1000e! FF vragen wat voor prijs mijn huisleverancier vraagt..
Dan nog een Rackmixer (geen behringer:P) en wat Harting multiconnectoren voor lekker snel aansluiten.

Ik zag bij Thomann.de de V-box staan, misschien tzt wel leuk voor NI Akoustik Piano!:{

De motif rack es is binnen!! :D Nou nog programmeren...
De verkoper bij Feedback adviseerde met klik-track te gaan spelen met Mac + Ableton Live. Kunnen we direct ons licht aansturen!

Weer iets nieuws om me in te verdiepen8~

er gaat niks boven een echte hammond mannen ik heb er een te koop ,en heb vroeger ook die xm modules en drawbars gehad maar ze komen nog niet aan de tenen van een echte toonwiel drawbar hammond
zie de echte staan op mijn site onder hammond te koop

users.skynet.be:mpraet

het hangt er allemaal wel tegen maar is net niet te vergelijken met de echte Hammond sound
vind ik hé

groetjes,

Marnix

natuurlijk het enige nadeel is dat een hammond toonwiel geen midi interface heeft
en dat is wel een nadeel ;-)
ik vraag mij af hoe men dit doet met die oude melotron samplers en midi ,er moet toch een weg zijn om oude instrumenten te voorzien van midi ??

Een echte Hammond is voor iemand zonder roadie niet te doen, dus doe mij maar gewoon mijn XK-1.

Waarom zou je een authentieke Hammond willen verbouwen...?

Back