Ik heb de SRX05 Dance Supreme, de SRX07 Ultimate keys en de SRX06 Complete Orchestra.
Over het algemeen geldt dat de geluiden van uitstekende kwaliteit zijn; vooral de nieuwe XV effecten dragen daar aan bij. De SRX 1 t-m 5 zijn overigens compleet nieuwe boards, de 6 t-m 9 zijn re-engineered SR-JV boards.
De SRX05 Dance Supreme bevat vooral veel loopjes, voorgebakken akkoordjes enz. Nadeel is dat die geluiden weinig inzetbaar zijn, het laat gewoon weinig ruimte voor creativiteit. Wel veel drumkits; 34 stuks. Over het algemeen zou ik zeggen; maak je alleen maar techno, trance, dance etc, dan is de SRX05 een aanvulling. Meer niet. Mijn cijfer; een 5
Ja, dan de SRX07... sowieso krijg je de de SR-JV's Keyboards of the '60s & '70s, Vintage Keys en Bass & Drums er bij (gooi ze op een SM-card en je hebt er 6 banks bij= totaal zo'n 1100 patches!). Het board zelf bevat de beste van deze drie boards + nog eens een aantal nieuwe patches. Stuk voorstuk hele nuttige en bruikbare sounds van o.a. Oberheim, Rhodes, Hammond, SH, Wurly, JP, Moog (en zelfs Farfisa, Hohner en een grappig Telstar-orgeltje). Veel geluiden zijn ' herkenbaar': ' Smoked water' ' ALittleHelp' en ' Sly Family B' zijn patchnamen waar je je waarschijnlijk wel wat bij voor kunt stellen. Het komt allemaal goed in de buurt, ook de bewerking van de sounds is ok. De FX worden goed gebruikt en het stereobeeld is mooi. Verder Pad's, bassen, en de nodige 'analoge' sounds. De drumkits zijn wel aardig maar als je de basis kits + de techno kit hebt zit je hier niet op te wachten. De Analogue kit is wel ok. De rest zijn meer een soort preset kits; veel te veel fx om flexibel in te zetten. Mijn cijfer; een 9
Over de SRX06 kan ik kort zijn; prima boardje met een samentrekking van de orchestra I, de orchestra II en de Vocal SR-jv boards. De Vocals gebruik ik eigenlijk nauwelijks. Gebruik je akoestische instrumenten in je composities dan is dit board wel afdoende. Honderden strings, brass, wood ... ach, het bekende werk. Misschien is dat het wel; het is allemaal weinig verrassend. Mijn cijfer; toch een 8
Overigens heb ik ook de Techno (SR-JV) board, volgens mij mag dat board in geen enkele XP, JV of XV ontbreken!
Ben je op zoek naar specifieke geluiden?