Korg Electribe MX..??

bullshit ....importeer een saw wave of eender welke golvorm , filtertje erover en je hoort geen enkel verschile of het nu een gesampelde ( single cycle ) wave is of een die wordt gegenereerd door de emx

Je hebt nog nooit met de synths van een EMX gewerkt he ? :D
Je komt er niet met een loopend sampletje en een filtertje hoor ;)

Correctie: de ESX mist niet een filter, maar de 'drive' parameter op 't filter. Overigens is er ook een klein verschil tussen het gebruik van het filter op de drumgeluiden geloof ik: op de EMX kon dat niet en opde EMX kan dat wel.

Ik ben in het bezit van een EMX, ESX & een microKorg. Als ik twee mocht houden was dat ZEKER de ESX en microKorg
Als die maat van jou een een microKorg heeft zou ik zeker de ESX aanschaffen. Je kan dan jouw ESX helemaal vol samplen met zijn microKorg. Alleen een EMX is net te beperkt vind ik om iets echt leuks te maken. Een ESX zal altijd een langere levensduur hebben. Je kan altijd vocals samplen, films, alles wat je kan bedenken. En dan dat allemaal sequencen in de vette, strakke, en vooral leuke sequencer van de Electribe. Plus je kan leren om de microKorg te sequencen vanaf de ESX (kan met de EMX ook natuurlijk).

Je hebt nog nooit met de synths van een EMX gewerkt he ? :D
Je komt er niet met een loopend sampletje en een filtertje hoor ;)

Idd...ik had het over samplers in het algemeeen ...de golfvorm blijft uiteraard statisch ...dus geen pulse width mod...fm..ring ...etc ...

Hmm... keb een emx... kan er niks mee doen... Ableton veel beter... Ik denk da er heel veel mensen zijn die eigenlijk geen flauw benul hebben van hoe en wat geluid is... Die bak is zo beperkt!

En zo als velen al zijden... Doffe klank... ADSR??? heb je toch echt wel nodig... allé ja... er zitten fouten in!!! vb tik een bassdrum snel achter elkaar in... je hoort een tik erin... niet op te lossen... en ook heel spijtig... je kan niet eens de samples naar je filter sturen... Het is speelgoed voor thuis... :)

Maja... ik wil dan ook een cd uitbrengen... dus zit er niks anders op dan... Studeren...

Hmm... keb een emx... kan er niks mee doen... Ableton veel beter... Ik denk da er heel veel mensen zijn die eigenlijk geen flauw benul hebben van hoe en wat geluid is... Die bak is zo beperkt!

En zo als velen al zijden... Doffe klank... ADSR??? heb je toch echt wel nodig... allé ja... er zitten fouten in!!! vb tik een bassdrum snel achter elkaar in... je hoort een tik erin... niet op te lossen... en ook heel spijtig... je kan niet eens de samples naar je filter sturen... Het is speelgoed voor thuis...

Maja... ik wil dan ook een cd uitbrengen... dus zit er niks anders op dan... Studeren...

Ik heb anders zeer overtuigende dingen gehoord uit de EMX.
Ze zijn dan wel beperkt maar zeer lekker om padjes, vette basses en leads mee te maken hoor.
Als je er niet tevreden mee ben wil ik m wel overnemen anders.

Voorbeelden zijn beter als woorden dus hier is een stukje gemaakt met alleen de EMX. Paar maanden terug in elkaar geflanst in een paar uurtjes. Half geprogrammeerd en half live. Puur Electribe in één keer opgenomen zonder bewerking of mixen/dubben.

http://www.speedyshare.com/335281669.html

Bepaalde synth dingen zou de ESX dus niet kunnen maken.

dope.

jammer van de te harde kick in het begin.

mixing with your mind?

Ik denk dat er hier iemand is die niet doorheeft dat goeie shit niet door een apparaat komt, maar door degene die het gebruikt.

Tuurlijk is de EMX beperkt, het is een betaalbare alles-in-1 box.
Maar je kunt er best veel uithalen, mits je weet waar je mee bezig bent.
Moet je wel de moeite nemen om je apparatuur te leren kennen natuurlijk.

Ja betaalbaar en alles-in-1 bevalt me wel:P.. ik denk dat k voor de esx ga. nu nog even een goedkope zoeken:D

Ik denk dat er hier iemand is die niet doorheeft dat goeie shit niet door een apparaat komt, maar door degene die het gebruikt.

Tuurlijk is de EMX beperkt, het is een betaalbare alles-in-1 box.
Maar je kunt er best veel uithalen, mits je weet waar je mee bezig bent.
Moet je wel de moeite nemen om je apparatuur te leren kennen natuurlijk.

Jah... tis inderdaad zoals je het al zij... als je er niks van kent... weet je waarschijnlijk niet wat je mist... :eureka: Als het aparaat niet beschikt over bepaalde zeer noodzakelijk zaken... dan denk ik in de eerste plaats dat het brein van het mannetje perfect weet wat ie moet doen als hij iets hoort wat niet bij te regelen valt...

Begrijp me niet verkeerd... het is een leuk ding... en je kunt er wel wat mee... Maar hej hier komt het... als je een kick, of bassdrum... snel achterelkaar aanslaagd... bijvoorbeeld... wat men al wel eens doet... in de laatste maat... meerdere keren laat kicken... zit er een tik in het geluid dat je niet kan omzeilen... allé ja... je kan dat wel mocht je de atack kunnen aanpassen...
de baslijn heft het ook... en jah... goeie psy kicks zitten er ook niet in.

voor andere simpelere muziek genres is het miss wel geschikt...

Een psykick zoeken, en dan over andere "simpelere muziekgenres" beginnen ? :D

Laat ik het hierbij houden - het is een goed allround-bak voor iemand die zich in het wereldje van electronische muziek wil storten.
Als je beweert niks met een EMX te kunnen doen ligt dat aan jou, niet aan de bak - er zijn genoeg mensen die er wel wat mee kunnen doen.
(oa. Gert van Veen heeft 'm ook in z'n live-opstelling staan zag ik afgelopen zomer)

En natuurlijk heeft ie ook zo z'n nadelen en kun je er niet alles mee, maar alle waar is naar z'n geld, en je kunt van een all-in-one bak van een paar honderd euro niet verwachten dat je dan gelijk klaar bent voor de rest van je leven.

Ja ik heb er ook leuke dingen mee gemaakt ...

Maar hij heeft geen ADSR (envelope)
En als hij dan nog eens zijn drum parts via de filter had laten gaan...

Het probleem is eigenlijk... dat ik ideetjes heb die onmogelijk te creëren zijn met dat spel...

Trouwens, je moet maar eens een bassdrum snel achter elkaar laten afspelen... er klikt iets... wat er nog op deze planeet hebben gehoord... zelfs met je part level op nul... hoor je de klik het best... :(

Het is leuk speelgoed :)

Overigens is als combi natuurlijk de Microkorg met de ESX helemaal vet - je hebt dan een redelijke sampler met sequencer en een synth (met toetsjes) die redelijk wat meer kan dan de EMX (met wel ongeveer dezelfde, lekkere sound).

Maar ja...als ik een set up zou moeten maken met een groovebox achtige doos en daarmee zou willen samplen em een lekker synth geluid zou ik misschien zelfs voor de Rs7000 + microkorg (of micro van Alesis) gaan. Zeker qua sequencer en het aansturen van andere apparaten zijn de Korg doosjes nogal primitief en beperkt.

Keuzes, keuzes, keuzes. Waar je zeker ook naar moet kijken is je upgrade pad - je studio nu en over 1 of 2 jaar zien er gewoon niet hetzelfde uit. Daarnaast speelt natuurlijk ook je werkwijze erg mee: wil je met een of twee doosjes 'op de keukentafel' lekker snel willen klooien of wil je juist de studio in en lekker schaven, pielen en experimenteren tot je er bij neervalt. Wil je zoveel mogelijk halen uit 200 euro nu of ga je sparen en bijkopen.

Het is allemaal lastig natuurlijk en als ik nu een set up zou moeten starten zou ik een heleboel keuzes heel erg anders hebben gemaakt. Maar goed....wie ben ik??

yes yes... da gesproken...

Ik ben ook al maanden manuals aan't doorlezen... en dan de keuze hardware of software... mss alletwee...

Momenteel zweer ik nu weer even bij een stel goeie midibords en ableton... :okdan:

Ik wou eerst setup esx, emx, korg R3 voor de vette vocoding... virus TI ook vet... Maar ableton heeft Vette SYNTH erin... die operator... en met wa midi controllers doe je wat je wil...

Sequencer lakt bij die korgjes idd...

Dus het is allemaal wel een beetje gegok...

Back