Jomox MResonator ervaring?

EenHoofdVol

Nieuwkomer
Jippie!

Gisteren een Jomox MResonator besteld,

http://www.jomox.de/product_details.php?lang=2&category=3&product_id=2

(samen met een MBase 8~ )

en nou viel het me op dat er helemaal niks over dat apparaatje te vinden valt op het forum. Dus om het wachten op mn bestelling wat te verzachten, start ik deze thread maar vast bij voorbaat.

Iemand ervaring met dat ding? Het lijkt mij een erg vet apparaatje.
Ik hoop in combinatie natie met die Mbase een beetje dikke hardcore kicks te kunnen produceren (en door freaken :D).

Ben benieuw of iemand wat meer audio voorbeeld kan bieden dan de Jomoxsite (1 mp3-tje? :frons:)

Grtz!

Ik ben er ook wel benieuwd naar. Voegt het wat toe als je al een Sherman FB2 hebt bijvoorbeeld?

Goh, goeie vraag....

Die Sherman FB2 heeft geen feedback en fm mogelijkheden toch?
(wel ring-mod met externe audio geloof ik..)

Het punt van die MResonator is dat je alles met alles kunt (zelf)moduleren en dan zit die Sherman toch anders in elkaar meen ik. Ik verwacht....dat 't heel anders zal klinken. Zodra die binnen is zal ik wel wat audio posten....
(zal denk ik nog wel ff duren (gisteren besteld....))

Grtz!

sherman v2 heeft zeker wel fm
oops, niet gezien....maar kun je dan daarmee met de outpu van filter 1 de freq van filter 2 moduleren en andersom (zodat je een loop kan bouwen) of is het meer dat je een extern audio signaal oid kunt gebruiken om je filter freq aan te sturen?

Hetgeen ik me afvraag is hoe het zit met die 2 cutoff knopjes. Het is een stereofilter, waarbij de 2 cutoff knoppen respectievelijk het linker en rechter kanaal aansturen. Dus van het moment dat je aan één van de knoppen draait is je stereobeeld vermangelt en op precies dezelfde manier aan de 2 knoppen tegelijkertijd draaien lijkt me onmogelijk.
Dus, hoe zit dat?

Zou er geen 'sync' optie opzitten? Lijkt me wel handig voor stereofiltering.

Wat betreft de FM op de FB2, de FM knop werkt altijd, maar het is me niet helemaal duidelijk wat 'ie als input signaal pakt. Het is ook mogelijk om een extern signaal te gebruiken om de FM mee aan te sturen. Geldt ook voor AM (zit er ook op). Misschien moet ik toch een keer de handleiding lezen :D

Wat betreft feedback: De FB2 heeft 2 outputs (1 output van filter 1 en 1 output van beide filters), dus je zou filter 1 als output terug kunnen voeren naar signal in of iets dergelijks. Ik heb zelf mijn FB als effect send aan mijn mixer hangen dus ik kan eventueel een send naar zichzelf maken, dat gebruik ik voor feedback.

Wat kost zo'n Jomox ding zo'n beetje? -edit- ah 190 euro.

die m resonator lijkt me ook wel cool ja
post s wat als je m hebt

is wat uitgebreider dan die t-reso he

volgens mij is t een leip friek ding

IK heb de MResonator gehad en na ongeveer 2 maanden weer verkocht (daarna een TResonator gehad, maar ook weer verkocht). Ik vond het filter zoals de routing was te lomp, tja hoe moet je dat nou uitleggen in woorden. Ik vind het geluid wat je erin stopt teveel vol lopen, oftewel lomp. Wat je er wel mee kan bereiken is totale chaos, en dat is op zn tijd ook best lekker. De MResonator heeft me overigens ook tot besluiten gebracht om geen Sherman FB te nemen. Ik heb nu een klein modulair systeempje om "gecontroleerde chaos" te creeren :P

Hetgeen ik me afvraag is hoe het zit met die 2 cutoff knopjes. Het is een stereofilter, waarbij de 2 cutoff knoppen respectievelijk het linker en rechter kanaal aansturen. Dus van het moment dat je aan één van de knoppen draait is je stereobeeld vermangelt en op precies dezelfde manier aan de 2 knoppen tegelijkertijd draaien lijkt me onmogelijk.
Dus, hoe zit dat?
Ja dat heb ik me ook al wel eens afzitten vragen....

@Krek: Jij had er een, verlicht on eens........hoe zit dat?

IK heb de MResonator gehad en na ongeveer 2 maanden weer verkocht (daarna een TResonator gehad, maar ook weer verkocht). Ik vond het filter zoals de routing was te lomp, tja hoe moet je dat nou uitleggen in woorden. Ik vind het geluid wat je erin stopt teveel vol lopen, oftewel lomp. Wat je er wel mee kan bereiken is totale chaos, en dat is op zn tijd ook best lekker. De MResonator heeft me overigens ook tot besluiten gebracht om geen Sherman FB te nemen. Ik heb nu een klein modulair systeempje om "gecontroleerde chaos" te creeren :P

ja dta lijkt me ook het gevaar er van
een friekbaak zonder echte duidelijke bruikbaarheid

sherman heeft daar niet zoveel last van vind ik trouwens

De Sherman kan zo subtiel of zo wild zijn als je wilt, maar ik moet zeggen dat ik er zelf best moeite mee heb de geluiden uit te halen die ik wil. Maar da's een kwestie van oefenen :)

Ik heb er ook een gehad, maar weer verkocht wegens te weinig bruikbaar voor mij. Je kunt er i.d.d. lekker mee freaken. Maar het klonk voor mij al snel te ruig...

Volgens mij zijn die cutoff knoppen trouwens niet te syncen, persoonlijk vond ik dat ook niet belangrijk. Heb je links en rechts net even iets anders, waar heb je anders stereo voor? :eureka:

Volgens mij zijn die cutoff knoppen trouwens niet te syncen, persoonlijk vond ik dat ook niet belangrijk. Heb je links en rechts net even iets anders, waar heb je anders stereo voor? :eureka:

Klopt denk wel dat de cutoffs niet te syncen zijn. Ik moet zeggen dat ik het ook nooit echt geprobeerd heb ofzow, maar kan me niet echt voor me halen dat het kan bij dit ding. Dus ik zeg dat het niet kan.

De Mresonator is zeker wel een grappige freakbak, maar vond hem niet echt bruikbaar. hij is te hmmja lomp toch... De Sherman vind ik al veel beter, meer bruikbaar voor gecontroleerde chaos, ik heb hem een paar weken uit mogen proberen. Toch vond ik hem ook weer hmmmja te ruig...

Oke als je echt wil freaken en je hebt less pingping is de Mresonator zeker een leuk speeltje :biertje:

chaos? CHAOS!

chaos? CHAOS!

Wat dat betreft: Er is ook wel spreke van een factor 3x, in prijs verschil tussen de Mres en de FB2, btje verschil mag er dan best zijn denk.

En ik hou wel van een btje chaos, ben zelf ook nogal "oncontroleerbaar" :duivels:

Moet zeggen dat dat de reden is dat ik niet voor de T-Resonator heb gekozen.
20 npotmeters op zo;n klein stukje apparaat, en knoppen met wisselende functies per alghorithme,.....lekker overzichtelijk...:frons:........fraked wel daarentegen. 8~

Scheelt ook wat voor muziek je maakt. Ik zit zelf 'n btje in de breackcore/Idm hoek. (laat die chaos maar komen.;))

Klopt denk wel dat de cutoffs niet te syncen zijn. Ik moet zeggen dat ik het ook nooit echt geprobeerd heb ofzow, maar kan me niet echt voor me halen dat het kan bij dit ding. Dus ik zeg dat het niet kan.

De Mresonator is zeker wel een grappige freakbak, maar vond hem niet echt bruikbaar. hij is te hmmja lomp toch... De Sherman vind ik al veel beter, meer bruikbaar voor gecontroleerde chaos, ik heb hem een paar weken uit mogen proberen. Toch vond ik hem ook weer hmmmja te ruig...

Oke als je echt wil freaken en je hebt less pingping is de Mresonator zeker een leuk speeltje :biertje:
Klinkt als een voorkeurs kwestie, ik hou wel van "lomp" en "ruig" maar ik moet zeggen dat ik wel erg benieuwd begin te worden naar wat ik zelf van dat ding ga vinden.

je zou de cutoff van de sherman via midi kunnen aansturen.....

Klinkt als een voorkeurs kwestie, ik hou wel van "lomp" en "ruig" maar ik moet zeggen dat ik wel erg benieuwd begin te worden naar wat ik zelf van dat ding ga vinden.

Ik maak zelf DnB/industrial. Daar zit veel laag in en bij de Mresonator kon ik het laag niet meer van het laag ondersheiden dus ik kreeg een grote berg stroop. Dat vond ik wel jammer, want idd voor de prijs wat je betaald voor de Mres. is het een leuk bakkie. Ik ging ook voor de grote chaosfactor en dat.... dat lukt wel :D

Back