Jomox MResonator ervaring?

Ok.....ik lees net in mn mail dat ie thuis op me ligt te wachten..
Met wat mazzel zal ik vanavond wel audio posten.. :D

Ok, niet echt tijd gehad maar.....eerste indruk......VET DING!
FF wennen maar zeker wel bruikbaar, Je moet wel nadenken bij elke knop beweging (vooral als je de filters in een loop opstelt) maar zolang je stilstaat bij wat er met het signaal gebeurd als je aan een bepaalde parameter draait valt er best mee te werken. Niet zo oncontroleerbaar als deze thread me had doen vermoeden.
Combinaties van beat/melodie op L/R geeft vette resultaten.
Kickdrums worden ECHT HEEEEEL erg vies :D.
=> Ding lijkt wel meer te doen dan filteren alleen, ook als je alles op "neutraal" zet.....hij versterkt iets, en dat geeft soms wat xtra distortion, klinkt overigens "gewoon" goed, maar een "cleane" sound is wel tricky.
Triggeren met een externe audio (zoals een drumloop ofzo) lijkt ook goed te werken. FF pielen en je moet wel het juiste materiaal hebben om het juiste effect te verkrijgen, maar't werkt.

Nogmaals, dit is een eerste indruk na 2 uurtjes pielen. Zodra ik tijd heb ga ik ém eens goed testen.

bter laat.........

bter laat.........

Ok, heb't dus nogal druk gehad afgelopen week.

Maar nou heb ik eindelijk wat tijd, dus bij deze:

De Mbase door de Mresonator heen,

eerst clean, dan het filter aan,
(dit is echt het minimale aan vervorming dat mogelijk is)
dan een btje freaken met die knoppen.

meer op komst.

Attachments

• resonator-test01.mp3
    3,6 MB · Bekeken: 98
Nee, 't is niet echt het soort apparaat om dit soort dingen mee te doen.

Het word interessanter als je verschillende signalen in de L&R filter gooit, maar daar wordt ie ook onvoorspelbaarder van waardoor het lastig word om dingen te reproduceren.

Ding staat nu in mn setup met de mbase in de links en een send vanuit mn mixer in de rechts met de rest van de drums, wat op de links uit een kick met heel veel bas geeft, en rechts een zwaar overstuurd-wegduw/pomp/zuig gebeuren om de beat heen creert. Klinkt "in de mix" erg tof, maar dan ben ik niet echt meer met die filter aan het spelen.

Hij reageert ook heel erg anders afhankelijk van het bron geluid, zodanig dat ik nog niet echt kan voorspellen wat eruit gaat komen als ik er wat in stop.

(Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet het idee heb dat ik er hierboven alles uit heb gehaald wat erin zit, ik ben em noh heel erg aan't ontdekken)

Al met al zeker een tof ding maar minder geschikt voor de voor de handliggende filter toepassing zoals hierboven.

En ik denk idd niet dat het echt wat toevoegt als je een sherman fb2, (heb er laatst ook even mee zitten spelen, en is wel een heel ander apparaat)

beatje

beatje

stukje beat ter illustratie...

kun je zien wat ik meen te voelen...

ofzo......:erm:

8o)

Attachments

• beatje.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 99
Lijkt me wel een brute bak als ik dit zo zie: http://www.youtube.com/watch?v=DDKvM-EVMiE

Klinkt lekker smerig8~

Lol dat dot't zeker, lastig is wel dat het volume verschil echt extreem groot kan zijn....en af en toe doet ie dingen die je niet verwacht....ik weet niet of ik het zou aandurven om ém live te tweaken/freaken...in elk geval voorlopig nog even niet...;)

Apoparaatje is erg veelzijdig inzetbaar, maarreh....
eht subtiel iets doen is er niet zo bij, nou vind ik dat geen probleem
maar ik kan me zo voorstellen dat niet iedereen daar op zit te wachten.

Back