Modules en chains

Magic Bean

Ingeburgerd
Ik heb mijn Roland A90 nu al een tijdje, maar naar mijn gevoel weet ik hem nog steeds niet volledig te benutten.

Nu speel ik live meestal in een chain, zodat ik op én neer kan schakelen van performance naar performance. Dit schakel ik gewoon met twee footswitches.
Hierbij gebruik ik mijn NL 2 meestal via zijn eigen klavier, soms via de Roland.

Nu wil ik er een soundmodule bij voor betere strings, orgels, piano's en overall meer keuze.
Hierbij zat ik te denken aan een JV-1080, vanwege de goede prijs/kwaliteit.

Zijn er nog andere modules aan te raden?
Budget ligt tussen €200-€400.

Ik vind het zeer belangrijk dat ik op dezelfde manier kan schakelen (met footswitches in chain?) van performances.
Kan de A90 die signalen omzetten naar midi-increment/"decrement (??)"?

Of moet ik via een MIDI-board gaan schakelen?

grtn

Arnout

Door een financiële meevaller is het budget opgehoogd tot €300-€600.

Is een XV-3080 een goede optie?

Ik zou eerder voor een JV2080 gaan: groter display. XV3080 heeft misschien iets meer mogelijkheden maar je wordt niet blij van de bediening. Nu de Fantom XR ook al flink in prijs begint te zakken komt een XV5080 (voorloper van de Fantom)ook in de buurt van de 600 euro, die is wel weer fijn. Verder heb je nog de Yamaha CS6R, en iets duurder de opvolger uit de Motif serie.

De XV-5080 heeft natuurlijk mijn voorkeur boven de 3080, aangezien die ook sampling opties heeft.
Helaas zijn die echt aan de top van mijn budget en komen ze niet vaak op de tweedehands markt.

Toevallig heeft een forumlid een XV-3080 in de aanbieding :-).

Maar weet iemand nog iets te melden over die chaining functies?

Back