KRK VXT 6 te groot voor kleine thuisstudio?

Ik heb de VXT6's gevonden op www.playback-europe.com voor Eur 357,- !!!!
Iemand al ervaring met dit bedrijf qua garantie enzo????

Dan heb ik goed nieuws voor je ;) Ik wweet niet waar je woont, maar bij Live Music in Arnhem zijn de VXT 8 voor maar 399 te krijgen ;) Dan heb je alvast monitors op de groei. Ook deze zal je niet gauw op hoog volume geburiken, maar het geluid is ook bij lagere volumes erg goed.

Ze zieden ergens deze week, maar zie ze ook nog nergens staan.
De distributie zal wel wat tegen vallen. OF misschien is de vraag in Amerika te groot oid. Dan gaat bijna alle productiecapaciteit daar naartoe.
Ze komen vast wel ;)

Ik heb ze ook, en in mijn studio ( die 3 bij 3 meter is) komen ze prima tot hun recht. Je moet natuurlijk niet het volume volledig open draaien, maar ze zijn zeker niet te groot. Hooguit als je formaat interpreteert als in grootte want ze zijn niet bepaald klein, maar in deze prijsklasse het beste wat je kan krijgen zo'n beetje

Ze zieden ergens deze week, maar zie ze ook nog nergens staan.
De distributie zal wel wat tegen vallen. OF misschien is de vraag in Amerika te groot oid. Dan gaat bijna alle productiecapaciteit daar naartoe.
Ze komen vast wel ;)

Ze zijn al leverbaar hoor. KRK wil gewoon van hun oude voorraad af.
M'n leverancier (ik wilde dealer gebruiken, maar ja ...) had zelfs uitdrukkelijk gevraagd voor G2 Rockit's, maar kreeg nog een lading G1 opgestuurd :).

TMO schreef "bij Live Music in Arnhem zijn de VXT 8 voor maar 399 te krijgen"
dus ík helemaal happy, want juist díe wil ik... Maar dat zijn de VXT6's hoor... De VXT8 kost daar net als bij Feedback, Verspuy etc. 499,-, nu in ieder geval... Of hadden ze een aanbieding, begin van de maand ofzo? :( Weet iemand nog een goedkoop adresje, ergens in NL?? Ze lijken niet qua prijzen te willen concurreren he? Wat doen we fout als klanten in deze branche? :)

Ik vind de keuze tussen de Mackie HR824II, Genelec 8030 (8040 is echt over budget) en de VXT-8 nog best moeilijk hoor... Vond de VXT's het lekkerst klinken, terwijl ze goedkoper zijn dan de Mackies, maar je koopt ze niet voor 'lekker klinken' je wilt er betere mixes van gaan afleveren. Pfff...

Ik heb de VXT 6 uiteindelijk voor Eur 360 in NL gekocht ,ik kan wel vragen voor je of ze de VXT 8 ook nog hebben en wat ze kosten?

Had ik ook last van ,twijfelde ook tussen de 8030 en de VXT 6 ,maar wil ook wel mooi geluid ,je moet de monitors toch eerst leren kennen.........

Ik heb de VXT 6 uiteindelijk voor Eur 360 in NL gekocht ,ik kan wel vragen voor je of ze de VXT 8 ook nog hebben en wat ze kosten?

Als je zou willen: graag! :okdan: Mag ik vragen of je zelf ook de VXT8 nog hebt overwogen? (...waarom je voor de VXT6 hebt gekozen, en of ze bevallen) :)

Ik zit nu zelf te twijfelen of die 8's misschien overkill zijn, in de normale thuissituatie.. (Bij Feedback in die open ruimte klinken ze natuurlijk veel dikker dan de 6, hoewel ze niet in de luistermuur stonden, maar apart op een Mac in de hoek, wat het A/B-en weer lastiger maakt)... Ik vraag me nu dus af of het thuis alleen maar tóo much is en ik niet beter af ben met de middelste van de reeks??

Weet iemand nog een goedkoop adresje, ergens in NL?? Ze lijken niet qua prijzen te willen concurreren he? Wat doen we fout als klanten in deze branche? :)

Andere winkels in nederland kunnen bijna niet concureren met feedback volgens mij, omdat KRK in nederland wordt gedistribueert door Music Works (wat dus een bedrijf van Feedback is

TMO schreef "bij Live Music in Arnhem zijn de VXT 8 voor maar 399 te krijgen"
dus ík helemaal happy, want juist díe wil ik... Maar dat zijn de VXT6's hoor... De VXT8 kost daar net als bij Feedback, Verspuy etc. 499,-, nu in ieder geval... Of hadden ze een aanbieding, begin van de maand ofzo? :(
oow sorry dan. Bij live music doen ze niet aan prijskaartjes, dus ik moet maar geloven wat die vent zei. En dat was het echt. Ik vroeg nog een keer: weet je zeker dat dat de prijs van de 8 is? En hij bevestigde.

VXT 8 vond ik iets te veel van het goeie inderdaad ,maar ik vraag de prijs wel even voor je..........

Je kunt natuurlijk ook de VXT 6 kopen en als je het geluid te dunnetjes vind een sub erbij gooien.

Ik moet zeggen dat ik thuis met de VXT 6 behoorlijk de buren wegblaas als ik wil ,maar ze blijven zuiver klinken.

Je hoort van me

yep ik vond de VXT4 al enorm veel laag hebben voor die kleine speakertjes. En dat was in de grote showroom. De 6 zal dan dus prima laag hebben. Lijkt mij ook genoeg.

Vinden jullie het prijsverschil (2 x zoveel) het waard voor de VXT6 ten opzichte van de RP6 (G2)?

Ik heb nog ene shortlist waar onder andere deze twee sets en de Event ASP6 (die ik tot nu toe nergens kan luisteren) opstaan.

RP6 G2 + Sub heb ik ook nog aan gedacht. De VXT6 vind ik erg prettig klinken (in de winkel dan) maar ik vind de RP6 ook echt niet eens verkeerd. En het prijsverschil is natuurlijk best groot.

tjah, tis maar wat je wilt hea. Je kan evenveel geld uitgeven aan een sub en 2 RP6, en dan heb je minder gedetaileerd geluid, maar je kan wel harder en je hebt meer sublaag.
De VXT6 heeft naar mijn inziens ook een bak (sub)laag, maar je kan wel minder hard. Maar is dat nodig? Denk het zelf van niet.
Denk dat een RP6+sub meer is voor mensen die niet in 1x zoveel geld willen/kunnen uitgeven. Of die achteraf te weinig bass hebt.

Dus mijn keuze:
VXT6

Yep mijn idee ,veel gedetailleerder!!!

Heb nog even gevraagd voor de VXT 8 ,maar krijg geen antwoord ,misschien op vakantie??
Als ik wat hoor laat ik het weten..................

SUblaag heb ik niet nodig, ik heb als referentie prima speakers staan die zat laag geven. Wat ik wel nodig heb ik voldoende laag op de luisterpositie.

Mijn shortlist is weer wat aangepast en het gaat nu tussen de VXT6 en de Event ASP6 of ASP8.

Normaal gesproken ben ik niet zo pro 8 Inch woofertjes in nearfields maar bij de events lees ik veel dat het laag aanzienlijk fijner is uit de versie met 8 Inch laag.

Alleen waar verkopen ze die apparaten in de buurt van Rotterdam?

Iemand ervaring met de VXT6 vs Event ASP's?

Back