monitors plaatsen?

stef05

Nieuwkomer
hallo,*D

ik ben van plan monitors in mijn studio op standaarden te zetten, jammergenoeg heb ik niet veel ruimte naast mijn bureau. en hebben de meeste standaarden een massief grote spreidingsruimte tussen de poten. heeft er iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? een bepaalt soort standaart of?

voor verdere info nodig. pls ask. ik zat er eerst aan te twijffelen ze op te hangen maar! ik heb een gipswand muur met om de 60 cm een 5x5 balkje ertussen. en ben bang dat ie het daarop niet gaat houden. maar!

kan iemand mij tipz geven?:halleluja

Natuurlijk heb je dure afgewerkte standaarden ervoor in alle soorten, maten en prijzen.

Kijk eens rond in de stad voor alternatieven.
Het hoeft niet persé voor studiomonitoren gemaakt te zijn.

Maar wees vooral creatief.

Plaats ze vooral naar je oren gericht op de juiste afstand, afhankelijk van de specificaties.

Een Near field monitor is geschikt voor bijvoorbeeld opa je bureau.
Ze zijn meestal erg compact.

Waarom zou je ze op een standaard willen zetten dan?

Meestal ga je beginnen met speakerplaatsing en afluisterpositie VOOR dat je je studio bouwt.
Dit is 1 van de belangrijkste dingen. Zorg ervoor dat, dat wat je hoort ook dat is wat je hoort.
Als je niks aan je akoestiek gedaan hebt maakt t volgens mij toch niet zoveel uit waar je ze plaatst.
Kan je ze net zo goed op je bureau zetten imo.

En over die massieve spreidingsruimte van de poten...... dit zorgt er meteen voor dat je monitors niet direct tegen je wand komen te staan.
Want dat wil je over t algemeen niet hebben i.v.m reflecties.

voor verdere info nodig. pls ask. ik zat er eerst aan te twijffelen ze op te hangen maar! ik heb een gipswand muur met om de 60 cm een 5x5 balkje ertussen. en ben bang dat ie het daarop niet gaat houden. maar!

hoe groot zijn je monitors dan wel niet? en hoe groot is je ruimte?
Als je maar in een kleine ruimte zit doen grote monitors vaak meer kwaad als goed.

Google maar es op akoestische behandeling of room treatment o.i.d.
Zeer educatief :D

Back