prophet '08 versus cream pro 12

Volgens mij bedoelen jullie wat anders en lullen jullie langs elkaar heen.

Nee je moet niet de boel gaan verdraaien.

Of juist wel :D
sorry, flauw.

Maar gelijk heb je, mijn hoofd stroomt over van de synthese kennis maar ik zit toch echt nooit naar schermpjes te turen tijdens het editen. Je kunt het programmeren nog zo theoretisch benaderen, waar het uiteindelijk om gaat is of het goed klinkt of niet.

ma wat valt er over langs elkaar te lullen

hoezo zit dat schermpje er eigenlijk op

ik vond dat bij de evolver key ook wel een misser: al die knoppen zijn mooi, maar sommige moet je gebruiken voor 4 lfo's of 4 oscillators, en dan moet je dus toch steeds kijken in het display, sowieso even in welke lfo of vco je bezig bent bijvoorbeeld, maar ook omdat als er 4 lfo's in een patch zitten, je echt niet 1-2-3 kan horen in welke je bezig bent, dan helpt het om in de display te kijken welke lfo welke parameter beïnvloedt, bijvoorbeeld. stelletjes snobs, laat die jongen in zijn display kijken. ik wist trouwens niet dat h de vries een boek over displays had geschreven.

ow daarvoor

wat een drama dan dat je op dat schermpje moet kijken seg

Als je een geluid hebt dat je mooi vindt maar ergens mankeert er wat,
bijvoorbeeld een bassige sound prikt er door... dan is het gewoon handig
om te zien in welk octaaf vco-2 staat, of dat het daar juist niet aan ligt.
Bij onze '08 moet je je mooie geluid wegdraaien om te ontdekken waar het aan
ligt.
Niet handig en dus GEEN ANALOGE BELEVING.

maar de P08 heeft toch geen 4 lfo's???

die evolver heeft display's nodig als op de G2 keys, dat ding heeft niet veel knoppen maar is ongelovelijk goed te proggen door die display's en combi met drukknoppen

ow daarvoor

wat een drama dan dat je op dat schermpje moet kijken seg

ga nou niet badinerend zitten doen naar je medeforumleden, natuurlijk is het geen drama.
maar het is wel een opmerking waard. het zet inderdaad een streep door de rekening, als je echte analoge belving à la pro-one verwacht bijvoorbeeld. dit hele forum staat vol met zaken die er niet of nauwelijks toe doen.

als je 2 osc's hebt dan hoor je toch zo hoeveel ze ongeveer uit elkaar liggen, heb je geen display voor nodig lijkt me

ga nou niet badinerend zitten doen naar je medeforumleden, natuurlijk is het geen drama.
maar het is wel een opmerking waard. het zet inderdaad een streep door de rekening, als je echte analoge belving à la pro-one verwacht bijvoorbeeld. dit hele forum staat vol met zaken die er niet of nauwelijks toe doen.

true

maar goed, jij kan mij ook laten rusten verder :D

true

maar goed, jij kan mij ook laten rusten verder :D

ik schat jou nog zodanig in, dat je wat kan leren hier. en waarom niet van mij?

jou dit doen inzien vind ik zeer waardevol. veel meer dan dat je iets over synthesizers opsteekt. het is dus met de beste bedoeling dat ik het meld.

als je 2 osc's hebt dan hoor je toch zo hoeveel ze ongeveer uit elkaar liggen, heb je geen display voor nodig lijkt me

tsjonge jonge, je hebt helemaal geen synthesizers nodig. maar in aanvulling op je oren is het soms/vaak heel handig even te kijken op een display, bv of dat open filter van een hoge waarde op filter cutoff of envelope amount komt.....

wat moet hier nou eigenlijk bewezen worden?

Het gaat dus over de knoppen op de '08 waar geen streepjes op staan.
Om de knopjes heen staat ook geen 0 t/m 10 aanduiding.
Dat is onoverzichtelijk.

Ik geloof dat ik hem eindelijk snap. Blijkbaar zijn er mensen die een analoge synth pas echt analoog vinden als ieder dingetje zijn eigen knopje heeft. Een little phatty bijvoorbeeld is dus eigenlijk geen echte analoge synth, om van een poly 800 maar niet te spreken.

Het gaat dus over de knoppen op de '08 waar geen streepjes op staan.
Om de knopjes heen staat ook geen 0 t/m 10 aanduiding.
Dat is onoverzichtelijk.

Ook al zitten die er wel op gaat dit op geen een synth werken.
Want als jij een patch inlaad staan alle knoppen verkeerd.
Ook op een ASB niet!

Ik vind het wel een gegronde klacht eigenlijk. Het zal mij verder een worst wezen, maar ik kan me best voorstellen dat het bij het editen soms misschien 'een beetje jammer' is. Aan de andere kant lijkt het me dat het supersnel went.

Ook al zitten die er wel op gaat dit op geen een synth werken.
Want als jij een patch inlaad staan alle knoppen verkeerd.
Ook op een ASB niet!

Dit doet Clavia erg goed op o.a. de Nord Leads vind ik: knoppen zonder begin/eindpunt en dan met ledjes aangeven wat de positie is. Na laden van een patch zie je direct alle posities.

Back