prophet '08 versus cream pro 12

Ook al zitten die er wel op gaat dit op geen een synth werken.
Want als jij een patch inlaad staan alle knoppen verkeerd.
Ook op een ASB niet!

zeer goed argument :) (alhoewel de virus ti hier wel een Ledje voor heeft die aangeeft wanneer je de patch waarde bereikt (om je knop goed te zetten))

zit er op die prophet 8 niet iets slims dat je op de knop of zo zelf kan drukken dat je kan zien wat de huidige waarde is in het scherm? Sommige synths hebben dat namelijk die scherm based zijn.

He Leo,

ik geef ook een voorbeeld waarin displays juist heel handig zijn hoor.....
ik wil alleen een contrast geven...

Quifster: De Evolver laat z'n huidige waarde in het display zien als je een heel klein stukje aan de knop draait zonder dat de waarde wordt aangepast. Ik neem aan de P08 ook zoiets doet.

Quifster: De Evolver laat z'n huidige waarde in het display zien als je een heel klein stukje aan de knop draait zonder dat de waarde wordt aangepast. Ik neem aan de P08 ook zoiets doet.

Ja ik verwacht ook zoiets inderdaad, lijkt me vrij logisch dat er wel iets voor bedacht is.

Ik denk dat het behoorlijk uitmaakt in productie kosten.
Meer gaten in de panel en meer leds die op de print gesoldeerd moeten worden.

Behringer is massaproductie onder barre omstandigheden.
DSI is volgens mij gewoon in de USA gemaakt en mischien nog wel met de hand en in een veel kleinere oplage.

het gaat over woordgebruik, onbuigzaamheid, aanzien en werkwijze
ik snap wel hoe t werkt hoor
maar dan vind ik t allemaal nog wel leuk :D

Motorized knoppen die tot 11 gaan. :D

hmm, nou ja, de voyager heeft trouwens wel een modus waarin de knoppen gelijk aan de instellingen staan maar ja, die gebruik ik nooit want dan moet je in een menu duiken via het DISPLAY:dubbel::dubbel:

Anyway, ik vind in ieder geval niet dat het een probleem is wanneer je even een stukkie aan de knop moet draaien om de werkelijke waarde te zien, die knop kan twee kanten uit:biertje:

Bovendien zit er ook een edit buffer op dus je kunt nooit je mooie geluid kwijt raken.

Ik geloof dat ik hem eindelijk snap. Blijkbaar zijn er mensen die een analoge synth pas echt analoog vinden als ieder dingetje zijn eigen knopje heeft. Een little phatty bijvoorbeeld is dus eigenlijk geen echte analoge synth, om van een poly 800 maar niet te spreken.

Dat nu ook weer niet maar handig is anders.

ik vind het echt een irritant nadeel aan endless knoppen, dat je je een slag in de rondte moet draaien om van min naar max te gaan ipv een lekkere 270 sweep.

het voordeel van endless is natuurlijk dat je knoppen altijd 'goed' staan als je presets hopt, wat live wel weer erg handig is.

tja, een interface met motorfaders en motorpots lijkt mij nog steeds het beste van beide werelden http://www.vintagesynth.com/index2.html

ik zou zeker toch ook nog een Andromeda uitproberen.

ik zou zeker toch ook nog een Andromeda uitproberen.

Die waren op bleef alleen dat dave-ding over.(analoog)
Tevens de sh-201 (emulatie maar rommelige lay-out)
En de overbekende Nord's. (emulatie maar alles links geplaatst)

Dan zou ik toch maar eens naar de Nord lead kijken. Als dat ook niks is kan je altijd nog een midicontrolertje kopen voor wat extra knoppen.

ik vind het echt een irritant nadeel aan endless knoppen, dat je je een slag in de rondte moet draaien om van min naar max te gaan ipv een lekkere 270 sweep.

Eigenlijk zou er een global parameter op een synth moeten zitten waarmee je in kan stellen hoe heftig de endless draaiknoppen reageren. Een beetje zoals een velocity curve, maar dan anders:

- Very Hard: 360 gr = 256 steps
- Hard: 360 gr = 128 steps
- Natural: 270 gr = 128 steps
- Soft: 360 gr = 128 steps
- Very soft: 360 gr = 64 steps

Zou een fluitje van een cent moeten zijn om te implementeren, zelfs in een OS update retrofit. Volgens mij heeft nog nooit iemand daar aan gedacht.

*PATENTEERRR*

Back