Ik wil binnenkort een nieuwe microfoon erbij gaan kopen. Neem nu op met een shure beta 58A en zoek nu naar een condensator microfoon of gewoon een nog betere dynamische. Ik gebruik hem alleen voor zang, binnenshuis in mijn studio. Studio is niet erg groot maar daarom wel een heel fijne akoestiek waardoor een zang-boot eigelijk niet eens meer nodig is aangezien mijn pc muisstil is. Maar wellicht zal een groot membraam microfoon dan toch teveel oppakken van de omgeving waardoor je enorm veel geld betaald voor iets wat niet 100% zijn werk doet. Daarom gaat mijn voorkeur op dit moment uit naar de Neumann KMS105. Is in principe een stage microfoon (net als de shure) en dus ga ik er vanuit dat ie in mijn studio een heel goed geluid kan afleveren. Wellicht beter dan een nog veel duurdere condensator. Wat kunnen jullie aanraden? Prijs moet ergens tussen 500/1000 euro liggen.
maar inderdaad dat dus. Maar ik wist niet of het bij duurdere microfooons belangrijker is om het echt ruisdicht te hebben. Maar is dus niet zo.