microfoon om gitaar bas en zang op te nemen

mirando

Nieuwkomer
hallo mensen

ik ben zo langzamerhand een beetje een studiootje aan het maken hier in mijn pitoreske slaapkamertje en zit al met smart op mijn nieuwe akai mpk 49 en violinbas en versterktertje te wachten (reeds besteld jaja) maar ik ben nu nog op zoek naar één, of meerdere, goede opname microfoons om zang, akoustisch en electrisch gitaar en basgitaar op te nemen. En met akoustisch bedoel ik zowel spaans als western..

of is het aan te raden om voor elk instrument een andere microfoon te kopen? Ik neem sowieso alleen gitaar en zang tegelijk op en de andere instrumenten omstebeurt dus ik hoef niet met 5 mensen dingen tegelijk gaan zitten op te nemen.

en oja... ik zat ook te kijken naar externe geluidskaarten maar ik vraag mij af wateen goeie firewire geluidskaart is

mijn budget voor de mics is naja.. niet meer dan 200 of 300 euro per stuk
en de firewire geluidskaart mag wel 500 of 600 euro kosten..

veel dank voor den reacties!

groeten mirando

Hallo,

je hebt in ieder geval de bekende Shure SM-58 en / of 57, of de Sennheiser E835 (S).

Zijn micro's met een echt uitstekende prijs / kwaliteitsverhouding en passen allemaal in je budget.

Hallo,

je hebt in ieder geval de bekende Shure SM-58 en / of 57
:okdan:

Ik zou ook eens naar de AKG c3000 kijken, erg mooie condensator microfoon voor ongeveer 350 euro. Als dit teveel is zou ik ook eens naar de AKG perception reeks kijken, iets minder goed maar nog steeds zeer opname waardig en goede prijs kwaliteit verhouding.

Ik zelf heb voor allroundwerk de Rode NT1. Zang, schreeuw, gitaar, bass, alles gaat erin.

Maar je woont in Utrecht? Dit is een leuk bedrijf die voor redelijke prijzen microfoons verhuurt. Niet de Rode, maar wel andere. Het is misschien een idee er eens 1 te huren om te ontdekken wat je belangrijke aspecten aan een microfoon vindt, waarna je met die kennis (en een zanegers of zo) in een winkel gaat kijken (luisteren).

Even een toevoeging op mijn post, de AKG PERCEPTION 220 is ook een ijzersterke microfoon. Wel even in acht nemen dat de 220 een groot-diafragma condensator microfoon is. Kost zo'n 175 - 190 euro, maar dan heb je wel wat. Let ook op dat je dan met een fantoomvoeding zit.

EDIT: Zoals Menace ook al aanhaalde dus :D

de AKG PERCEPTION 220 is ook een ijzersterke microfoon. Wel even in acht nemen dat de 220 een groot-diafragma condensator microfoon is.

Als je een klein diafragma nodig hebt heb je ook nog de akg perception 150. Kost een of twee tientjes meer dan een sm-57. Echt een fantastische microfoon voor dat geld.:halleluja

Als je een klein diafragma nodig hebt heb je ook nog de akg perception 150. Kost een of twee tientjes meer dan een sm-57. Echt een fantastische microfoon voor dat geld.:halleluja
en at the moment erg goedkoop
E 50 / stuk ... en minder als je er meer koopt. 6 voor E 200

Back