Ricardo komt met dit liedje op de radio!!

Ik heb ook maar even geluisterd en ik denk dat hij het internationaal helemaal kan gaan maken; de liedjes glijden naar binnen alsof er olijfolie in je oor zit en (wat vaak mist bij Nederlandse artiesten) hij heeft een on-Nederlandse uitspraak. Jammer alleen dat er al een Keane bestaat....

Bedankt voor je reactie! Ja ik ben ook van mening dat Ricardo groot kan worden (lees: internationale carrière).

Sterker nog.. het zou me niks verbazen als hij het in het buitenland beter doet dan hier in Nederland. Dat gevoel heb ik gewoon..

Op zich zegt het helemaal niet zoveel dat hij met zijn song op Radio 3FM komt hoor. Tis allemaal wel heeeeel leuk natuurlijk. Ik weet nog de allereerste keer dat mijn liedje op de radio kwam... Whoaaaaa wat een geweldig gevoel was dat!!!

Maar nu lig ik er niet meer wakker van. Kijk, het KAN natuurlijk altijd zo zijn dat het helemaal aanslaat en dat het helemaal hot wordt. Maar dat HOEFT dus echt niet zo te zijn he. Sterker nog, die kans is zeeeer klein.
In ieder geval wel heel erg gefeliciteerd met de nominatie en de airplay en alle succes toegewenst!

Verder kan Ricardo goed zingen. Op sommige momenten wel heel erg Coldplay-sound-a-like qua stemgebruik. Maar een zeer prettige stem om naar te luisteren.
Liedje is op zich niks mis mee. Tis een mooie ballad laten we maar zeggen, maar het is nu ook weer niet heel speciaal ofzo. Beetje 13 in een dozijn pop zeg maar. Als ik het zou horen op 3FM of Sky Radio zou ik het niet vreemd vinden, maar ik zou hem ook niet speciaal harder gaan zetten ofzo.
Maar dat is persoonlijke smaak denk ik.

Qua productie en arrangement irriteer ik me wel aan een paar dingen.
Ik hoor in de drums echt zo'n typisch Stylus-loopje, dat kan eigenlijk gewoon echt niet. In het arrangement mis ik inderdaad wat variatie t.o.v. het couplet. Het blijft allemaal wat matjes. Een goede strijkerspartij erbij zou bv. geen kwaad kunnen. Qua mastering vind ik het even net iets TE platgeslagen. Het lijkt wel alsof het van de radio is opgenomen. Bij pop-ballads is dynamiek JUIST iets moois om mee te spelen! De radiozenders rammen hem uiteindelijk toch wel plat.

Als dit nu uitgebracht zou worden door een groot label (Universal / Sony BMG of), dan zouden ze even moeten investeren in een goede arrangeur, die het hele nummer nog net even wat mooier kan maken qua arrangement en instrumentinvulling. En moeten investeren in een grote studio. Bv. Wisseloord. Laat het spelen door echte muzikanten, liefst ook echte strijkers en je hebt een topproduct.
Nu is het nog teveel een demo'tje (maar dat zeg je zelf gelukkig ook :))

Succes in ieder geval!!!

Subgroover, bedankt voor je reactie. Ik ben het met je eens, het is een echt demo nummer en de intentie is ook niks meer dan dat. Zoals ik hier boven al heb aangegeven, de productie van dit nummer lag volledig in handen van Ricardo, die op het moment dat hij dit nummer maakte, nog maar 2 maanden zelfstandig muziek produceerde.

Stylus loopje, heb je ook helemaal gelijk in. Maar ook hier geldt weer dat Ricardo demo nummers maakt, om zichelf mee te promoten. De intentie is er niet dat dit uitgebracht gaat worden in z'n huidige vorm, sterker nog, we mogen hopen van niet. Zowel Ricardo als ik doen alles op ons zolder kamertje met Cubase en een pakketje plugins.

Ik kan persoonlijk niet wachten tot de eerste echte plaat met Ricardo is opgenomen in een echte studio met echte instrumenten. Het wordt vast heel mooi!

Nou heb ik die foto niet geplaatst, maar wat is het probleem precies met die foto van Ricardo?? Ik zie niet waarom het lachwekkend is..

Ricardo is gewoon een aardige kerel, kan verdomd lekker zingen, schrijft zijn muziek zelf, produceert het ook nog eens zelf en wat mij betreft ziet hij er prima uit. Ik zie het probleem niet. :erm:

p.s. Z'n haar is nu veel korter en ik heb begrepen dat hij het ook gewassen heeft... :peukie:

Ik zit ook maar te dollen, niet te serieus nemen. ;)

ach de zeikerds zijn ook niet de doelgroep he, dus maak je er niet druk om.

Idd, dat zal het wel zijn :engel:

Ik denk dat 'men' vindt dat het er wel érg slick uitziet, met dat haar voor z'n ogen, semi-ongeschoren en die dromerige blik. Met zo'n foto weet je dat je reacties krijgt hier op SF... Wat trouwens niet wegneemt dat dat totaal niet boeit. Het gaat toch om z'n liedjes?

Voor succes boeit het zekerswel, take that, new clits on the block, allemaal gebruikten ze een homo-erotisch image omdat dat beter verkoopt (vooral bij de puber-meisjes doelgroep) en bv. morrissey weet ook heel goed hoeveel zijn imago waard was (is).

ok,der moet idd nog wat aan gesleutelt worden,maar gezien de intentie zal dat met de juiste mensen en/of inzet zeker lukken!

(ik ondervindt geen glijdende olie,de rhythm track is minder dan basic te noemen bvb)

Te tekst ,refrein/idee is prima.

De zang is saai en eentonig,het moet gevoeliger met meer emotie/accenten gebracht worden,zodat het boeiend wordt zonder te overdrijven,nu klinkt het flauw,en tegen het eind vd track wordt het (met alle respect) 'gezaag'.

Enige meer geaccentueerde instrumentale begeleiding,maakt de track ook pasioneler,wat nu een beetje aswel ontbreekt.

Men zal op deze punten wel wijzen en ze toepassen via de nodige mensen indien hij het wil 'maken'.

Laatst gewijzigd:
Het liedje blijft bij mij niet hangen.....de zang is goed, maar de melodyne jeukt al vrij snel en geeft mij zap neigingen.
De productie is vlak en niet spannend, maar er zal vast een groep jonge dames zijn die het nummer wel leuk zal vinden en muziek is naast kunst ook entertainment ( en daar plaats ik dit in)
Dus :biertje:.

een goede arrangeur/producer zou dit liedje nog wel wat kunnen liften.
Succes iig!

Ik vind het mooi, ik heb ook nog even op zijn site gekeken en ik vind die gast echt goed.

Stylus loopje, heb je ook helemaal gelijk in. Maar ook hier geldt weer dat Ricardo demo nummers maakt, om zichelf mee te promoten. De intentie is er niet dat dit uitgebracht gaat worden in z'n huidige vorm, sterker nog, we mogen hopen van niet. Zowel Ricardo als ik doen alles op ons zolder kamertje met Cubase en een pakketje plugins.

Gegeven deze randvoorwaarde heb ik het nummer ook beluisterd en ik vind het dan zeer goed geslaagd. Ik zag op MySpace dat hij ook studeert aan de Popacademy. Hier zal hij denk ik ook erg veel leren, waardoor hij per maand vooruit kan gaan en opgenomen demo's eigenlijk al weer verouderd zijn. Maar het is niet zo gek dat hij een contract heeft gekregen (bijna), zoals je noemt. Ik denk overigens dat de platenmaatschappij, naast de mensen hier op Synthforum, ook wel enig gevoel hebben voor muziek en wat goed is en wat niet....ze krijgen wel meer demo's te horen 8o).

Het filpmje op MySpace waar je duidelijk ziet dat hij op een zolderkamer staat vind ik wel erg mooi. Ik denk namelijk dat veel mensen hier zo bezig zijn, maar dan allemaal wel op een andere manier en met een ander doel.

Wat betreft recaties zonder argumenten...tja wie ook maar een beetje succes drijgt te ondervinden zal ook veel tegenwind krijgen...wellicht geboren uit miskenning vanuit hun eigen perspectief :luv:

Iig erg leuk om te zien dat er ook mensen zijn met talent die het liever buiten Idols omdoen en ook hun eigen materiaal schrijven!

Succes!

VasC

Bedankt voor je reactie! Ja ik ben ook van mening dat Ricardo groot kan worden (lees: internationale carrière).

Sterker nog.. het zou me niks verbazen als hij het in het buitenland beter doet dan hier in Nederland. Dat gevoel heb ik gewoon..

Volgensmij gaat dat ook helemaal goed komen.. succes en post nog eens wat nieuws als het er is! :okdan:

Ik hoop van harte dat je gelijk gaat krijgen MAAR je moet wel beseffen dat al is Ricardo een goede zanger, speciaal is ie totaal niet. In de US of A trekken de platenbobo's eenvoudig een blik vol met ricardo's open als ze willen...

Zo.. ff een oude thread bumpen.

Even een update na een dik jaar geen nieuws:

Ricardo heeft een contract bij Universal (al weer een tijdje) en is in 2009 flink bezig geweest om liedjes te schrijven voor zijn album, zowel zelf, als samen met een aantal songwriters uit binnen -en buitenland. Dit voorjaar is de planning dat zijn eerste singel wordt uitgebracht in Nederland. Als het allemaal goed gaat, moet nog voor de zomer zijn album klaar zijn.

2010 wordt dus een spannend jaar! Voor mij ook een beetje, aangezien er een kansje is dat een nummer wat Ricardo en ik samen hebben geschreven op zijn album komt!

Wat van zijn nieuwere werk is te horen op http://myspace.com/ricardomunoz

let wel; de nummers op myspace zijn demo nummers die Ricardo zelf heeft gemaakt, de nummers die op zijn album komen zullen uiteraard allemaal opnieuw opgenomen/geproduceerd/gemixed/gemasterd worden.

Back