Boss RE-20 "tegenvaller"

ik heb de re-20 nu een paar dagen, maar hij gaat weer terug naar Musicstore !

bediening is onhandig, kleine onhandige knopjes, clipt snel (heel lelijk).

de klank is opzich wel okay, maar een echte klinkt gewoon anders, beter. (duh)

de UAD emulatie vind ik nog een stuk beter klinken !

Clippen? Geen last van, en ram toch zo nu en dan redelijk hard op mijn gitaar. De bediening is wel even wennen inderdaad....

ik heb 'm een week en omdat ik nog op mijn hd recorder wacht, stuur ik 'alles' er noodgedowngen doorheen, als ik wat pingel.
ik zou geen oude meer willen hebben, met al die ruis en dat tape-gebibber waar je het plakkertje hebt gedaan, en dan voor 3 keer de prijs. hij klinkt wat minder gedefinieerd/ unterschiedlich als het origineel (hoe moet je dat zeggen), maar hij heeft wat mij betreft ontegenzeggelijk dat 201-karakter, zij het in wat getrimde vorm.

Ik had wat samples voor mezelf gemaakt om de RE-201 en RE-20 te vergelijken. Laat ik eens aardig doen en ze hier posten.
RE-201 zit links en RE-20 rechts. Zelfde instellingen; allebei mode 6 en repeat rate laagste. Die met reverb allebei reverb helemaal open.

De delay zelf lijkt wel aardig alhoewel verschillen zijn wel duidelijk te horen, met reverb erbij valt hij echter helemaal door de mand. Maar oordeel zelf zou ik zeggen.

Attachments

• RE-201 Links, RE-20 rechts.wav
    1 MB · Bekeken: 110
  • RE-201 Links, RE-20 rechts Reverb.wav
    1 MB · Bekeken: 104
Bij de RE-20 is het laag zo goed als zoek ?? Een beetje raar, iedereen was zo vol van de re-20

Of heb ik de links, rechts fout hier op de pc :-)

Back