[Track] Next

speady

Love cutoff!
TJa ik zal vast wat woorden uit de mond nemen.... hij is niet goed....ergens loopt ie niet....

Ik weet niet wat ik ermee moet...maar ik heb hem toch maar opgenomen.... en ben wel erg benieuwd wat jullie ervan vinden of wat ik eraan kan veranderen enz...enz....

greets Speady..

Je vindt de track hier: Http://members.chello.nl/~j_vanaerle

Oja... voor de mensen die webdesignen...vertel me ook wat je van de flash test vindt.... eventueel via pb om het forum schoon te houden....

Klinkt toch erg OK? weest niet te kritisch!:W :W mooie, heldere, frisse begeleiding. Het mist idd iets, wellicht een lichte harmonische opvulling? Ik vin d de begeleiding iets te veel los staan van de rest. Voor de rest, zeker niet slecht!:)

Laatst gewijzigd:
O...nou das een meevaller...... maar wat bedole je precies met de begeleiding te los van de rest.....welke sound licht te los van welk ander geluid?

Die gekke lead past op een of andere manier niet bij de rest.
Met die string is niks mis. Ik zou die lead helemaal schrappen en door iets anders vervangen...

Nou, ik bedoelde dat ik de indruk had dat de 'lead' melodie qua karakter nogal verschilde van de rest. Dus het geluid vind ik wel goed, ik zou het zeker niet weghalen, maar ik zou nog wat aanpassingen doen in de rest van de mix, sommige lijnen naar voren halen, of nieuwe verzinnen, die wat meer balans in het geheel brengen. suc6.

Als je m'n persoonlijke mening vraagt: de tekst van je site vind ik wat onduidelijk. En plaatjes laden duurde erg lang!..:)

hey hey , nou ik heb t geluisterd en buiten wat je zelf al aan gaf klopt t wat gezegd wordt over die lead sound
Hij ligt een beetje bovenop de mix, ik heb eens gekeken waardoor ie wat meer in de mix zou komen te liggen.
Ik denk dat een reverb over je lead geen overbodige luxe is, probeer eens een medium plate o.i.d. ik heb in wavelab over de gehele mix een paar effects geplaatst waardoor het bij mij wel lekker klonk, niet denderend maar dat ligt aan de ervaring voor het kiezen van je geluiden denk ik! in iedergeval EQ met meer laag (vooral over je lead!) en over je lead een medium plate reverb (dus beetje lange wat langere reverb, en eventueel een zacht hoorbare echo) dit is al een deel van de oplossing. verder zou je het meer in elkaar kunnen drukken door een compressie over je hele mix te plaatsen of delen van je mix ! je kunt eventueel ook proberen over de hele mix (behalve de kick & hat) een lichte reverb te plaatsen, dat zal al wat meer samensmeltend klinken hoewel dit geen must is ofzo ! was het trouwens een mono opname, ik heb ff niet opgelet maar ik merk dat t allemaal in het midden geplaatst klinkt of heb je het geconverteerd naar mono ?

succes en sowieso altijd genoeg kritisch blijven als je intenties hebt om verder te komen in je muziek en zo te leren welke sounds wel en welke niet lekker passen in een nummetje, op den duur merk je dat je je oudere nummers niet meer mooi vind e.d. maar je nieuwere nummers wel lekker vind klinken, dan ben je op de goede weg naar voren!

Back