monitor aansluiten op geluidskaart

Catarpillar

Nieuwkomer
Hallo peeps

Voordat mensen gaan zeuren dat ik in het forum moet zoeken.. ik kan het niet vinden:)
Ik heb 2 Alesis one mk2 active's en een m-audio fast track ultra geluidskaart. Ik wilde een monitor aansluiten dmv een xlr male-male (die erin doen bij de "mic" ingang) maar kreeg hierdoor geen geluid. De geluidskaart wordt wel herkend door de pc, alleen het groene indicatielampje gaat niet branden. Naar mijn idee ligt het ook niet aan de audioinstellingen. Heb ik een andere kabel nodig.. of wat kan het probleem zijn??

Alvast bedankt
groetjesss..

"Ik wilde een monitor aansluiten dmv een xlr male-male >>> erin doen bij de "mic" ingang) "

zo sluit je ingang op ingang aan? dan werkt het natuurlijk niet. probeer het eens met de geluidkaartuitgang?

je moet inderdaad de goede UITgang pakken. Gebruik de jack uitgangen op de achterkant ;)

Ter informatie.
Mic/line INgang kan tevens S/PDIF uitgang zijn.
Het is daarom wel mogelijk om het als uitgang te gebruiken.

( bij sommige geluidskaarten )

Maar een XLR op een Mic in ( geluidkaart ) ??
Ik neem aan de de geluidskaart zelf niet zo breed is.

Ik ga er vanuit dat je een audiodock gebruikt?
Controleer eerst of deze goed is aangesloten en ook daadwerkelijk aan staat.

Mocht je toch de XLR uitgang op je audiodock bedoelen.
Installeer in dit geval de stuurprogramma's by the book.

Controleer ook of je kabels in orde zijn.

Ter informatie.

Ik ga er vanuit dat je een audiodock gebruikt?
Controleer eerst of deze goed is aangesloten en ook daadwerkelijk aan staat.

Mocht je toch de XLR uitgang op je audiodock bedoelen.
Installeer in dit geval de stuurprogramma's by the book.
.
er staat dat het om een m-audio fasttrack gaat en niet om een emu 1820/1616

Ter informatie.

Heb ik nog nooit van gehoord? Welke geluidskaart heeft dat? En wat voor connector is dat dan?
Een Mic ingang is over het algemeen XLR! Ook op veel geluidskaarten hoor. (met name "externe" modellen). Soms ook op Jack plug.

In ieder geval. Sluit de monitors aan op één van de Jack pluggen (uitgangen) aan de achterkant van de geluidskaart. Wijs vervolgens die uitgangen in het Mixer paneel van de geluidskaart toe aan de masterbus uitgang van de je software, óf (als je software die heeft) de Control room uitgang.

Mijn tip: hang er een draaiknop/schuif tussen, een dj mixertje of een mackie big knob of vergelijkbaar. Dan ben je niet afhankelijk van eventuele software glitches die je geluid ineens keihard zetten en je je speakers opblaast, of erger, je oren. Als je per ongeluk een feedbacklus (rondzingen) maakt is het wel zo fijn dat je met de hand gelijk je geluid dicht kan trekken ipv dat je met je muis door menu's moet gaan scrollen om het geluid zachter te zetten.

Mijn tip: hang er een draaiknop/schuif tussen, een dj mixertje of een mackie big knob of vergelijkbaar. Dan ben je niet afhankelijk van eventuele software glitches die je geluid ineens keihard zetten en je je speakers opblaast, of erger, je oren. Als je per ongeluk een feedbacklus (rondzingen) maakt is het wel zo fijn dat je met de hand gelijk je geluid dicht kan trekken ipv dat je met je muis door menu's moet gaan scrollen om het geluid zachter te zetten.

is ook altijd handig als je pc crasht :)

Ik zeg toch niet dat het over een 1616m of Maudio gaat ? Ik wilde alleen een comment geven dat het WEL mogelijk is om de mic/line in als uitgang te gebruiken. Daarvoor heb je wel een converter nodig die overigens best duur kan zijn.

Ik zeg toch niet dat het over een 1616m of Maudio gaat ? Ik wilde alleen een comment geven dat het WEL mogelijk is om de mic/line in als uitgang te gebruiken. Daarvoor heb je wel een converter nodig die overigens best duur kan zijn.

bij audiodock denk ik toch echt aan E-mu

Heb ik nog nooit van gehoord? Welke geluidskaart heeft dat? En wat voor connector is dat dan?

Een Mic ingang is over het algemeen XLR! Ook op veel geluidskaarten hoor. (met name "externe" modellen). Soms ook op Jack plug.

In ieder geval. Sluit de monitors aan op één van de Jack pluggen (uitgangen) aan de achterkant van de geluidskaart. Wijs vervolgens die uitgangen in het Mixer paneel van de geluidskaart toe aan de masterbus uitgang van de je software, óf (als je software die heeft) de Control room uitgang.
Ik zie niet zo snel een XLR plug direct op een PCI kaart aangesloten. daarvoor heb je wel een omzet kabel voor.

Met XLR versta ik balanced XLR, mocht er vast nog andere soorten zijn waar ik nog niet van weet.

topicstarter heeft het over een m-audio fast track ultra. Deze heeft XLR én XLR+jack inputs. Met externe kaarten bedoel ik alles wat niet PCI is. (dus Firewire, usb etc...) Deze hebben vaak juist wél ruimte voor XLR aansluitingen.

Verder was ik benieuwd welke geluidskaart(en) een gecombineerde MIC/line ingang + SPdif uitgang hebben? Ik heb ze nog nooit gezien. Het lijkt me wel verwarrend. En aangezien SPdif over het algemeen gebruikt maakt van tulp pluggen was ik benieuwd wat voor soort connector dat dan is. Als dat ook een XLR (female) is, is dat vragen om problemen.

Het mooie is dat die geluidskaart zelf al fysieke knoppen heeft, dus dat is dus niet echt nodig, al is die bigknob wel érg handig. (kende hem nog niet. Ben al rtond aan het kijken :P )

Back