RME probleem: ASIO overload

olaf

Ouwe rot
Ik heb sinds een paar dagen de multiface plus pci kaart van RME geinstalleerd. Ik werk met Logic. Nu heb ik af en toe (bijv. als ik flink met Absynth bezig ben) het probleem dat ik een 'ASIO overload' krijg. Ik vraag me af hoe dit komt en hoe ik dit kan verhelpen. Is dit een probleem van mijn geluidskaart of heeft het met mijn pc te maken? Iemand ideeen?

Re: RME probleem: ASIO overload

Origineel geplaatst door olaf
Ik heb sinds een paar dagen de multiface plus pci kaart van RME geinstalleerd. Ik werk met Logic. Nu heb ik af en toe (bijv. als ik flink met Absynth bezig ben) het probleem dat ik een 'ASIO overload' krijg. Ik vraag me af hoe dit komt en hoe ik dit kan verhelpen. Is dit een probleem van mijn geluidskaart of heeft het met mijn pc te maken? Iemand ideeen?

kan een aantal dingen zijn je hebt of gewoon te veel audio/plugin/softsynths te gelijk. of je hebt de buffersize/latency te klein gezet. zet deze wat ruimer en kijk wat er gebeurt.

en eigenlijk hebben deze twee dingen met elkaar te maken

thenx! te veel audio heeft toch met de snelheid van mijn harddisks te maken? die moeten het gemakkelijk aankunnen. verder heb ik 1024 mb werkgeheugen en 1,6 ghz intel pentium. ik had zo'n 10 plugins aanstaan. zou het dan kunnen dat dat al te veel is (hangt natuurlijk van de zwaarte vanm de plugin af, maar het waren geen debiel grote) voor deze configuratie? of bedoel je dat het teveel is voor mijn asio driver?:confused:

nou aan je systeem te zien lijkt me de plugins geen probleem idd. tja hoeveel audio gebruik je? ik had tot kort geleden ook een rme kaart in mijn pc hangen. en ik kon toch makkelijk 20, 30 stereo sporen audio aan meer heb ik niet geprobeerd eigenlijk. geen andere programma's open staan?

ik bedenk me nu dat ik het zelfs een paar keer had terwijl ik niet eens audio sporen open had staan. ik had gewoon een paar audioinstruments (kontakt, absynth) aan en daar dus in totaal een stuk of 10 plug-ins overheen en toen kreeg ik dus die asio overload. ik krijg m trouwens ook al vrij snel als ik met midi-controllers en absynth aan de gang ga en als ik bijvoorbeeld met mijn muis in absynth de golfvorm verander terwijl die afspeelt.

ik bedenk me nu dat ik het zelfs een paar keer had terwijl ik niet eens audio sporen open had staan. ik had gewoon een paar audioinstruments (kontakt, absynth) aan en daar dus in totaal een stuk of 10 plug-ins overheen en toen kreeg ik dus die asio overload. ik krijg m trouwens ook al vrij snel als ik met midi-controllers en absynth aan de gang ga en als ik bijvoorbeeld met mijn muis in absynth de golfvorm verander terwijl die afspeelt.

lijkt me eigenlijk zo ik het nu hoor meer door absynth te komen

Op hoeveel ms heb je je ASIO buffer nu ingesteld dan?

Spit anders de Logic help nog eens goed door om alle instellingen van Logic te tweaken.
Ik neem ook wel aan dat je systeem ook getweaked hebt.

wat voor os draai je? -> windows 2000

wat voor een videokaart heb je? -> volgens mij op het moederbord (intel d845GBV moederbord)

Op hoeveel ms heb je je ASIO buffer nu ingesteld dan? -> 12 ms

Spit anders de Logic help nog eens goed door om alle instellingen van Logic te tweaken -> ga ik doen.

Ik neem ook wel aan dat je systeem ook getweaked hebt -> slik.. ik heb net mn mpc 2000 xk verkocht en laten we zeggen dat ik nog niet echt in de pc-tweak fase ben aangeland. wil ik wel doen. weten jullie waar ik daar informatie over kan vinden (heb de zoekmachine al gebruikt maar waarschijnlijk niet met de juiste termen). heeft rme hier support voor?

:)

wat voor os draai je? -> windows 2000

wat voor een videokaart heb je? -> volgens mij op het moederbord (intel d845GBV moederbord)

Op hoeveel ms heb je je ASIO buffer nu ingesteld dan? -> 12 ms

Spit anders de Logic help nog eens goed door om alle instellingen van Logic te tweaken -> ga ik doen.

Ik neem ook wel aan dat je systeem ook getweaked hebt -> slik.. ik heb net mn mpc 2000 xk verkocht en laten we zeggen dat ik nog niet echt in de pc-tweak fase ben aangeland. wil ik wel doen. weten jullie waar ik daar informatie over kan vinden (heb de zoekmachine al gebruikt maar waarschijnlijk niet met de juiste termen). heeft rme hier support voor?

:)

wat audiopc betreft heeft rme daar zelfs een heel verhaal op hun site moet je maar ff kijken bij hun

ik heb het af en toe maar een stuk minder

ik draai win 98se met de laatste asio drivers van de rme
met 512 mb ram en een p4 1.8

wat ik gedaan heb is de ram cache in system.ini veranderd,andere drivers voor me videokaart ..snellere,en mijn schijven op tijd defragmenteren.

verder weet ik niet of je op die pc waar logic op staat je ook internet op draait?

hmmm dis wel interresanrt eigenlijk, want dit is de 2e die dit heeft en ik wil juist deze kaart ook in me setup hangen denk ik, maar ja als je na 13 plugins al op je overload zit..............................das niet fijn voor iemand die alleen maar met plugins wil gaan werken! wil toch wel onder de 20 ms blijven met de latency

ik had het probleem met de rme niet. heb dan nu geen rme meer maar ik zelf draaide dus een rme op een p4 1.6 met 512 ddr. draaide prima zelfs ongetweaked. zeker 30 platinum verbs zonder problemen met 1.5 ms latency dus dat moet zeker bij jullie ook lukken

ik zit op 512 ms..wat goed werkt trouwens voor me..1,3 haal ik helaas niet,maar ok je zei platinumverbs, die vreten ook minder dan elke andere vst omdat het in logic geintergreerd is waarschijnlijk... kweenie?

Origineel geplaatst door Shivah
ik zit op 512 ms..wat goed werkt trouwens voor me..1,3 haal ik helaas niet,maar ok je zei platinumverbs, die vreten ook minder dan elke andere vst omdat het in logic geintergreerd is waarschijnlijk... kweenie?

nee platinum verb zijn behoorlijk zwaar maakt niet echt uit ov het geintergreerg is het blijft renderwerk

het aantal platinumverbs is daarom een goede indicatie

wat audiopc betreft heeft rme daar zelfs een heel verhaal op hun site moet je maar ff kijken bij hun

ik zie daar alleen een verhaal over tuning voor windows 98 of kijk ik nou met mijn neus? is dit verhaal ook van toepassing op 2000 of is dit niet direct te vertalen.

wat ik gedaan heb is de ram cache in system.ini veranderd,andere drivers voor me videokaart ..snellere,en mijn schijven op tijd defragmenteren.

verder weet ik niet of je op die pc waar logic op staat je ook internet op draait?

moet ik die ram cache ook veranderen in windows 2000? ik heb trouwens geen internet op mijn audio pc.

512 ms. :o: wat is je voordeel van deze kaart dan ? denk dat je iets fout in je setup hebt als die pas op die waarde stabiel is ......

ja idd, hehehe duuuuuh hahaha stom van me ;) :D

Back