RME probleem: ASIO overload

en hoeveel latency heb je nu dan ?

Origineel geplaatst door Boost303
Absynth zuigt echt processorkracht en zal waarschijnlijk de bron zijn van je probleem

maar ik heb het probleem ook als ik met kontakt werk. is het een normale belasting als je kontakt open hebt, absynth, superquartet en dan nog een stuk of zes andere effecten plugs of is het dan normaal dat je 1,6 ghz processor er genoeg van heeft. ik heb namelijk geen idee wat zo'n processor moet aankunnen, aangezien ik van de pentium 2, 350 af kom.

Origineel geplaatst door boestaman
Heb je al de flash update gedownload van het net?

sorry, maar... flash update? :confused:

thank you! ik heb alles geinstalleerd. ik heb alleen nog steeds die problemen met die asio overloads. iemand nog andere suggesties? is er ergens een thread waarin specifiek tips staan voor het fine tunen van windows 2000? ik kan niks vinden met de zoekmachine. ik zou er flink mee geholpen zijn.
8)

ik hoorde vorige week van iemand dat het aan logic ligt. ik heb versie 5.2.. nu hoorde ik dat die asio overload een typisch probleem is dat bij nieuwere versies is verholpen. weet iemand of dit klopt en om welke versies het gaat?

RME heeft wel nieuwe drivers op hun website staan. Met wat fixes voor Vegas. Wie weet geldt dit ook voor je Logic versie.

dat maakt helaas niets uit....wat ik zelf heb gedaan is flink getweaked en andere video kaart drivers geinstalleerd

video kaart asus geforce 2...drivers uninstalled en nvidia detonator drivers installed..daarbij de flash geupdate van de hammerfall

je zou zeggen wat hebben die video kaart drivers er mee te maken?....eerlijk gezegt zou het niet weten..maar me systeem en vooral de hammerfall draait als een tiet nu..weinig tot geen asio overloads meer.

ik denk dat die asus drivers stiekem veel cpu aan het wegvreten waren...ben geen computer freak..maar das mijn logica

daar komt bij dat ik ook bepaalde plugins niet kon draaien...kreeg dan meteen een ongeldige bewerking als ik ze probeerde te openen,heb de meldingen toen goed bekeken en ze verwezen naar asus componenten die in het register zaten... vandaar me change of graphic drivers:)

:eureka:

Tsja, sommige pluggo's zijn grafisch misschien heel tof om naar te kijken, ze zijn een paria voor de CPU. En als je grafische kaart dat door rotte drivers niet op kan vangen (met name de windows versnelling) dan geven ze het op.

Meestal de plugins instellen en dan verbergen werkt dan het beste.

Origineel geplaatst door Shivah
dat maakt helaas niets uit....wat ik zelf heb gedaan is flink getweaked en andere video kaart drivers geinstalleerd

video kaart asus geforce 2...drivers uninstalled en nvidia detonator drivers installed..daarbij de flash geupdate van de hammerfall

ik heb een videokaart die op mijn moederbord (intel desktop board d845gbv) zit. denk je dat ik hetzelfde probleem kan hebben? de flash heb ik inmiddels geupdate en dat scheelt inderdaad iets, mar niet al te veel.

Kijk ff bij je instellingen in Logic van je audiodrivers. staat software monitoring aan ? uitdoen. Verder zal ik ff kijken wat mijn instellingen zijn en hier later posten. Ik heb ook rme en heel af en toe krijg ik asio overload.

Succes

nog een vraag..draait je internet op dezelfde pc?

zo ja?

bv als je kabel hebt en je pc is 24 uur per dag online,(hoeft niet te betekenen dat je je i.e open hebt staan of niet)
en je krijgt een ping en of scans of whatever van buitenaf...dat kan ook al asio overloads veroorzaken.

Origineel geplaatst door boestaman
Kijk ff bij je instellingen in Logic van je audiodrivers. staat software monitoring aan ? uitdoen. Verder zal ik ff kijken wat mijn instellingen zijn en hier later posten. Ik heb ook rme en heel af en toe krijg ik asio overload.

Succes

thankx man! ik ga gelijk even kijken want ik herinner me dat ik er iets aan verandert heb maar weet niet meer of ik hem juist aan of uit heb gezet. ben erg benieuwd naar je verder instellingen!!!

ps. ik heb inderdaad geen internet (en office) op mijn muziek pc. wel norton system works.

Origineel geplaatst door olaf
thankx man! ik ga gelijk even kijken want ik herinner me dat ik er iets aan verandert heb maar weet niet meer of ik hem juist aan of uit heb gezet. ben erg benieuwd naar je verder instellingen!!!

ps. ik heb inderdaad geen internet (en office) op mijn muziek pc. wel norton system works.

kan zijn met dat norton spul dat het op de achtergrond aan het werken is... doe is control alt delete en kijk is in dat popup window of dat inderdaad zo is?..als dat is...dan zou ik norton eraf mieteren

Ik draai zelf als OS: windows XP. Daar draait de rme het beste op. Ik dacht dat het te maken heeft met je latency, maar moet je anders ff checken op de website.

Hier zijn mijn settings voor Logic.

Driver: Asio Hammerfall dsp

clocksource: settings

volume smoothing: (ms) 50

Max number of tracks 50

Verder heb ik alleen 20/24 bit recording aan

en bij asio buffer in/out 0
max I/O streams.

Hammerfall dsp setting

check input : aan Tms: aan

1.5 ms latency

Ik hoor het wel of het helpt. Succes verder !!

Daboes

Ik weet niet of dit de beste settings zijn. Maar het werkt bij mij:geslaagd:

Misschien als iemand anders nog tips heeft om het beter te tweaken. Graag!!

Back