Alesis Ion Output probleem

Counterfeit

Stamgast
Beste liefhebbers,

Mijn linker uitgang van de Ion doet het niet meer, zowel de main out als de aux out. Ik merkte zo nu en dan dat de linker out soms iets zachter was, maar dat was op te schroeven met de gain van me desk. Erg vreemd omdat ik hem nooit heb laten vallen oid.

Ik weet dat er hier op synthforum mensen zitten die veel over reperaties weten en ze ook uitvoeren. Vandaar dit topic.

Weet hier iemand wat het probleem kan zijn? En is hier iemand die dit kan oplossen?

Alvast bedankt :okdan:

Ik heb hetzelfde met de Micron (Mini Ion)... de rechteroutput doet t niet van zowel de main out als de Headphone out... Lijkt me dan toch iets meer dan alleen een losgelaten soldeerpuntje als je t op 2 uitgangen ervaard.

Ik had een mailtje gestuurd naar Alesis en ik kan m hier in Amsterdam afgeven bij Dirk Witte ter reparatie (garantie is al verlopen) wat ik dus nog moet doen... Voorlopig gebruik ik m Mono dus :)

Ik neem aan dat je een reset van de fabrieksinstellingen en een andere audio kabel al geprobeerd hebt.

Ik heb inderdaad al een andere audio kabel gebruikt, heb net ook even de output van me headphone gechecked die heeft hetzelfde probleem.

Ik ben bang dat als ik de reset van de fabrieks instellingen doe dat ik al mijn patches kwijt ben. dat doe ik dus liever niet voordat dit niet het geval is en wel al mijn patches verloren zijn gegaan.

MokuM: Hadden ze wat verteld over de kosten van de reperatie? Of konden ze dat nog niet vast stellen?

wellicht zuigen die DA convertors van de Ion, ik heb ook al problemen.
komt statisch geknetter uit mijn 3e en 4e uitgang :(

Maar ik heb nog 1 en 2 . . .

suc6

Ik heb inderdaad al een andere audio kabel gebruikt, heb net ook even de output van me headphone gechecked die heeft hetzelfde probleem.

Ja same here, geen verschil... Wat ik wel merkte was dat als ik met wat grof geweld de Jack erin ramde de output wel harder werd maar dat t leek alsof er heel erge faseverschuiving/draaiing was...

Counterfeit schreef:
Ik ben bang dat als ik de reset van de fabrieks instellingen doe dat ik al mijn patches kwijt ben. dat doe ik dus liever niet voordat dit niet het geval is en wel al mijn patches verloren zijn gegaan.

Ik had een reset gedaan (eerst mn eigen patches gedumpt naar de PC als Sysex) maar dat werkte niet.

Counterfeit schreef:
MokuM: Hadden ze wat verteld over de kosten van de reperatie? Of konden ze dat nog niet vast stellen?

Nee, daar konden ze niks over zeggen omdat ze niet weten wat t probleem precies is. Ik moet hem wegbrengen want ik gebruik de micron nu eigenlijk niet meer en dat is zonde, zal m vd week even langs Dirk Witte brengen dan weet ik meer.

Ik heb zojuist de gene gebelt die de reparaties doet voor Dirk witte en die vertelde dat er zoveel mis kon zijn hij vertelde er wel bij dat het een kleine reparatie zou zijn.
Zijn start tarief is €35,- Dat vind ik een erg nette prijs!

Patches kan je via sysex overzetten naar je PC moet toch geen probleem zijn.
Voor hetzelfde geld is het wel iets met de software en is resetten gewoon de oplossing.

Counterfeit schreef:
Ik heb zojuist de gene gebelt die de reparaties doet voor Dirk witte en die vertelde dat er zoveel mis kon zijn hij vertelde er wel bij dat het een kleine reparatie zou zijn.
Zijn start tarief is €35,- Dat vind ik een erg nette prijs!

Aah, nou kijk eens aan, dat valt wel mee... Maare wat Exzit zegt zou ik toch nog wel even proberen hoor, wie weet. Bij mij hielp t niet ieder geval...

Aah, nou kijk eens aan, dat valt wel mee... Maare wat Exzit zegt zou ik toch nog wel even proberen hoor, wie weet. Bij mij hielp t niet ieder geval...

Ik heb eerder wel eens zoiets gehad met een va synth gehad de software was gewoon van slag of het was een of andere lullige instelling waar je dan niet achter komt. En zo'n fabrieks reset zet alles gewoon weer standaard terug.

Oke je hebt me overtuigd ik ga vanavond maar eens proberen of dit het probleem is. Ik laat het wel horen of dit het geval is!

In ieder geval bedankt voor jullie input! :okdan:

Dat de linker output op de main en op de aux outputs het tegelijk niet meer doen lijkt me een beetje raar. Heb je niet toevallig een andere setup gerecalled in het part menu ? Want het klinkt alsof je parts naar rechts gepant staan.

Succes in elk geval mochten het wel de d-a convertors zijn.

Volgens mij is de ION inmiddels wel berucht met dit probleem; ik heb al verscheidene klachten gehoord over uitgangen die het niet deden of ineens zachter werden.....zelf heb ik dit laatste ook. De main uitgangen zijn zo zacht dat ik de gain op de mengtafel flink open moet zetten wil ik een beetje normaal signaal hebben.

De aux-uitgangen doen het wel gewoon goed bij mij dus zo erg is het niet (de effecten doen het dan niet maar die sla ik sowieso over). Bovendien gebruik ik de ION helaas meer als MIDI-controller de laatste tijd dus ook daarom is het niet zo erg. Maar we praten wel over brakke hardware als je het mij vraagt, is toch een beetje jammer. Sound is op zich wel okee.

Maar we praten wel over brakke hardware als je het mij vraagt, is toch een beetje jammer. Sound is op zich wel okee.

dat is een beetje ruk met die ions :bekdicht: maar en te gekke digitale synth !!

Ja erg jammer vind het 1 van de betere VA synths.

Niel had ongeveer hetzelfe probleem maar dan met de ms2000, wat er mis mee was: de headphone out maakte kortsluiting. Toen hij deze had los gesoldeert deed zijn output het weer zoals de output het zou moeten doen.

Het is ook een mogelijkheid..

een paar maanden later en heb een gemaakte Ion inmiddels...

Ik heb het apparaat dus laten maken, ik was 135 euro kwijt voor de reparatie en weet inmiddels wat het probleem is. De Ion en Micron worden geleverd met slechte solderingen aan het output board... En dit is ook waar het mis gaat.

gelukkig is het een probleem dat gemakkelijk opgelost kan worden en eventueel ook zelf gedaan kan worden als je handig bent met een soldeer bout!

Ik heb mijn reparatie bij Nederland Muziek gedaan alleen omdat Alesis Nederland in dat zelfde gebouw zit..

De Ion en Micron worden geleverd met slechte solderingen aan het output board... En dit is ook waar het mis gaat.

gelukkig is het een probleem dat gemakkelijk opgelost kan worden en eventueel ook zelf gedaan kan worden als je handig bent met een soldeer bout!

Een half miljard berekeningen per seconde en dan bezuinigen op het soldeerwerk....:stupid

Je zou juist denken, dat men dat nu toch wel onder de knie zou hebben :D

voor die 135Eur ga ik zelf wel solderen, maar waar haal ik dat type transistor? Op Conrad kon ik m niet vinden (NTE468 ) wat voor electro zaken heb je nog meer in NL/EU?

Back