RS7000 vraagje

Boost303

Mono-Amine
Ik zit eraan te denken om een RS7000 te kopen, maar de handleiding is voor mij in een paar dingen nog niet geheel duidelijk ik vraag me hierom dus af of:

- Als er midi data via de input wordt gestuurd van bijvoorbeeld Logic over 16 verschillende kanalen worden dan de track output instellingen (tg, of midi out 1 of 2) en mute instellingen gewoon toegepast? (Dit lijkt me makkelijk om te weten aangezien ik dan niet de hele boel opnieuw aan hoef te sluiten als ik met een softwaresequenser wil werken, als ik het me goed in kan beelden kan ik dan een midipoort van mijn interface naar de midi in van de rs7000 routen en met de juiste mute en midi out instellingen gewoon mijn externe synths en dus ook eventueel de interne TG en sampler gewoon aansturen via Logic)

- Als ik een gesampled drumkitje in de common sectie aan meerdere kanalen toewijs kan ik dan met enkel een maal het kitje in te laden in het geheugen op elke track andere filters, filter instellingen en EQ's en EQ instellingen (bijvoorbeeld op het drumkitje op track 1 een LPfilter en op track een HPfilter) instellen? (Ik vraag me dit af omdat ik op mijn a4000 wel verschillende control changes per program kan uitvoeren maar geen verschillende filter en CC toewijzingen per sample)

- Kan ik binnen een stijl bij elke track afzonderlijk de midicontroller toewijzingen instellen zodat ik per track mijn externe synths kan editten?

Laatst gewijzigd:
Re: RS7000 vraagje

Origineel geplaatst door Boost303
Ik zit eraan te denken om een RS7000 te kopen, maar de handleiding is voor mij in een paar dingen nog niet geheel duidelijk ik vraag me hierom dus af of:

- Als er midi data via de input wordt gestuurd van bijvoorbeeld Logic over 16 verschillende kanalen worden dan de track output instellingen (tg, of midi out 1 of 2) en mute instellingen gewoon toegepast? (Dit lijkt me makkelijk om te weten aangezien ik dan niet de hele boel opnieuw aan hoef te sluiten als ik met een softwaresequenser wil werken, als ik het me goed in kan beelden kan ik dan een midipoort van mijn interface naar de midi in van de rs7000 routen en met de juiste mute en midi out instellingen gewoon mijn externe synths en dus ook eventueel de interne TG en sampler gewoon aansturen via Logic)

Ik gebruik de RS7000 ook in combi met cubase VST e.d. ik heb nog niet geprobeerd om meerdere kanalen via cubase af te spelen op verschillende midi kanalen en dan in 1 phrase op te nemen. 't is een goede vraag :-D ik ga het nu meteen uitproberen ! nee hij neemt nootdata niet in 1 keer op in 1 phrase waarbij de RS de minikanaal code erbij zet !
je kunt wel je mix (dus de effecten en allerlei bewerkingen in songmode opnemen tegelijkertijd waarbij de verschillende kanalen elk hun apparte data opnemen !) ook kun je natuurlijk 1 voor 1 je phrases opnemen ! !!!

- Als ik een gesampled drumkitje in de common sectie aan meerdere kanalen toewijs kan ik dan met enkel een maal het kitje in te laden in het geheugen op elke track andere filters, filter instellingen en EQ's en EQ instellingen (bijvoorbeeld op het drumkitje op track 1 een LPfilter en op track een HPfilter) instellen? (Ik vraag me dit af omdat ik op mijn a4000 wel verschillende control changes per program kan uitvoeren maar geen verschillende filter en CC toewijzingen per sample)

je kunt zeker op alle apparte tracks de filters e.d. aanpassen. zie het als geen mixtafeltje ! met losse kanalen, waar je gewoon steeds op elk kanaal een zelfde drumcomputer zet! je kan dacht ik niet het kick geluidje van je kit en het snare geluidje op !!!1 track!!!! de filter verschillend instellen, dan moet je het op een ander kanaal plaatsen en daar alleen de snare spelen op diezelfde kit !
- Kan ik binnen een stijl bij elke track afzonderlijk de midicontroller toewijzingen instellen zodat ik per track mijn externe synths kan editten?
deze weet ik niet echt, de controllers zijn standaard dacht ik!
Je weet wel filter is brightness (dacht C74 ofzo) e.d. ook de effecten zijn GM en volgens mij kun je alleen overall de codes veranderen er zit een track instelling bij maar ik weet niet of dit is dat hij een andere code bij bijvoorbeeld track 2 stuurt en bij track 1 weer een andere of dat dit gewoon is dat ie alle volume veranderingen met controller 7 naar midi kanaal 1 stuurd zodat je in je software sequencer altijd alle volume veranderingen van al je tracks in minikanaal 1 opneemt enzo. ! je kunt wel natuurlijk elke code opnemen en daarvandaan werken i.p.v. via de knoppen op de RS maar ik neem aan dat je dat niet wilt.

Re: Re: RS7000 vraagje

Re: Re: RS7000 vraagje

Origineel geplaatst door Mstudio1
Ik gebruik de RS7000 ook in combi met cubase VST e.d. ik heb nog niet geprobeerd om meerdere kanalen via cubase af te spelen op verschillende midi kanalen en dan in 1 phrase op te nemen. 't is een goede vraag :-D ik ga het nu meteen uitproberen ! nee hij neemt nootdata niet in 1 keer op in 1 phrase waarbij de RS de minikanaal code erbij zet !
je kunt wel je mix (dus de effecten en allerlei bewerkingen in songmode opnemen tegelijkertijd waarbij de verschillende kanalen elk hun apparte data opnemen !) ook kun je natuurlijk 1 voor 1 je phrases opnemen ! !!!

B]Ik bedoel eigenlijk of de data (van 16 verschillende midikanalen) ook over de 16 verschillende tracks wordt gezonden en je dan per kanall de output instellingen kan wijzigen zodat ik wanneer ik bijvoorbeeld vanuit logic midi kanaal 1 uitstuur hij bij een instelling van TG de TG anstuurt en bij midi-out1 mijn externe gear op midiout1 knaal 1 aanstuurt en niet tegelijkertijd, kan hij dit?

op de rm1x is het zo dat je per track kan aangeven naar welk midi kanaal deze uitstuurt, en dat zowel voor de interne TG als voor de midi-out... naast 1 tm 16 is er dan ook nog een OFF...dus je bent daar flexibel in

Olaf

Origineel geplaatst door olafmol
op de rm1x is het zo dat je per track kan aangeven naar welk midi kanaal deze uitstuurt, en dat zowel voor de interne TG als voor de midi-out... naast 1 tm 16 is er dan ook nog een OFF...dus je bent daar flexibel in

Olaf

Maar geld dit ook voor signalen die via de midi in binnenkomen ipv vanuit de sequenser?

Wat betreft dat die midi ports en TG port , die kun je instellen in de RS per Style!
Je kunt aangeven dat je track 1 bijvoorbeeld data verstuurd naar de TG port 01 , en bijvoorbeeld track 2 midi data verstuurd naar je midiapparatuur dat op bijvoorbeel midikanaal 1,2~15 OF 16 staat ingesteld hiervoor kun je het midi kanaal en mini port A of B selecteren. je kunt ook meerdere tracks naar dezelfde midikanalen laten verwijzen etc.

Echter bij het opnemen van noten in de RS waarbij je in logic meerdere midikanalen tegelijkertijd afspeelt en probeerd dit in de RS op te nemen in 1 KEER, zal de RS dit opnemen in een phrase.
Een phrase staat op een track en aangezien je een track niet op multi o.i.d. kunt zetten zal de RS7000 deze opgenomen noten alleen op het midi kanaal versturen waarnaar de track verwijst (dus 1 geluidje in je synth)
om wel gewoon zo op te nemen in RS7000 wat je al in logic had staan op meerdere midikanalen kun je best de phrases 1 voor 1 opnemen ( waarbij elk een appart midi apparaat/kanaal wordt aangestuurd)

Controller data op de 16midi kanalen kan wel in 1keer worden opgenomen in songmode, niet in patternmode !
Just buy the beast ! ik denk dat je dan snapt wat ik bedoel... het is vrij logisch maar ik ben misschien niet zo goed in dit soort dingen uitleggen ;)

rs 7000 vs. cubase

rs 7000 vs. cubase

als je voor de rs 7000 alle 16 midi kanalen gebruikt en je hebt een zooi rand apparatuur, dan kom je toch midi kanalen te kort. Hoe is dit op te lossen. Of kun je de rs7000 op kanaal 1 zetten. en de 15 andere kanalen instellen via de rs7000 en dus niet via cubase en zo afspelen. want als je eenmaal op play drukt gaat de hele zooi aan omdat kanaal 1 in verbinding staat met cubase en dat zend je dan naar b.v. kanaal 1 van je mengpaneel (zonder compressie) en dan op kanaal 2 bas b.v. 3 strings. tis een voorbeeld

Ik weet dat de rs7000 maar 16 midikanalen heeft, het gaat mij erom dat wanneer ik bijv mididata vanuit logic naar kanaal 5 verstuur en dit kanaal staat op tg dat deze signalen dus niet worden doorgestuurd naar mijn externe gear. Als ik echter van stijl wissel wil ik de mogelijkheid hebben om in te stellen dat de inkomende mididata op kanaal 5 weer wel naar mijn externe gear wordt gestuurd en dus niet naar de TG.

Als de RS dan als slave is ingesteld hoop ik dus via logic sequences te maken die ik later als midifile via de smartmediakaart in de track inlees. Ik hoop dat het op deze manier ook mogelijk is dat ik dan tegelijkertijd de interne en externe geluidsbronnen aan te sturen met midi data per track vanuit de interne sequenser of via de midi in vanuit Logic

Volgens mij zou dit wel eens de ultime combinatie zijn van het produceren van hard en software, alleen de vstinstruments moeten nog gebounced worden. en als sample in de rs gelezen worden en samen met de betreffende midi file in de track gelezen worden. Om het geheel nog te perfectioneren moet steinberg alleen nog audio en een flexibele routemogelijkheid in V-stack implementeren zodat het ook mogelijk word om op deze manier stabiel en intiutief live te gaan.

Ik snap wat je wilt doen Boost, maar ik ben bang dat het jammer genoeg niet zo kan.. Het is namelijk zo dat als jij vanuit een externe midi sequencer de kanalen 1-16 gebruikt de interne TG van de RS en de aangesloten midiaparatuur (mits ze zijn ingesteld op dat kanaal) beginnen te pruttelen. En die laatste kan je NIET uitzetten.. Wat wel kan is idd de interne seq van de RS per midikanaal routen naar de TG, MIDI A of MIDIB (of combinaties). Dit is dus verschillend van de inkomende midi data!! M.a.w. de RS is perfect als afspeel unit (om kanalen aan te sturen) maar is wat bescheiden op het gebied van MIDI-IN data organiseren. Ik ben hier ook achter gekomen omdat ik dat zelfde trucje wilde proberen als die jij aangeeft... Too bad eh?

Wat betreft die CC's, het is global per style, dus je kunt per style alle knoppen instellen (dus voor alle 16 kanalen tegelijk)! Eigenlijk wel logisch want anders zou die elke keer als jij van track wisselt *alle* knoppen moeten initialiseren.

R

Origineel geplaatst door Arveyman
Ik snap wat je wilt doen Boost, maar ik ben bang dat het jammer genoeg niet zo kan.. Het is namelijk zo dat als jij vanuit een externe midi sequencer de kanalen 1-16 gebruikt de interne TG van de RS en de aangesloten midiaparatuur (mits ze zijn ingesteld op dat kanaal) beginnen te pruttelen. En die laatste kan je NIET uitzetten..
R [/

B]

Dit zuigt echt enorm, als we nu alvast collectief bij Yamaha gaan zeiken voor deze feature in een volgende os update kunnen we hem misschien nog voor ons pensioen verwachten

is er niet iets te bedenken met midi volume messages zodat je bepaalde sounds/kanalen op volume 0 zet...of met een standalone midi patchbay?

Olaf

Of... 2 midi outs gebruiken vanuit Logic. 1 naar de RS en de ander naar andere spullen. Als het werkt gooi je alles in de RS.

Back