Het grote Oberheim Matrix 1000 (6&6r) topic

Als je er ook even een Mac-versie van maakt, dan graag....

Ik zit er over te denken, maar dan moet ik eerst effe een Mac aanschaffen.

ik gebruik ook de Obie-editor voor OSX. Best tevreden ermee. Ik krijg echter de vibrato niet aan ermee. Zal eerder aan mij of mn matrix leggen denk ik.

ik gebruik ook de Obie-editor voor OSX. Best tevreden ermee. Ik krijg echter de vibrato niet aan ermee. Zal eerder aan mij of mn matrix leggen denk ik.

Ligt aan de Matrix. Is niet volledig geimplementeerd.

Mede Matrix-aficionado's,

Zijn er onder jullie mensen die de Matrix2001 gebruiken en tegelijkertijd midi-triggers uitsturen vanuit hun DAW ?

Wat ik probeer :

• gebruiken van Matrix 2001 editor voor het betere tweak-, filter- en freakwerk
  • in Ableton Midi naar de Matrix sturen vanuit de sequencer

Dit moet echter allemaal via dezelfde midi-out naar dezelfde midi-in. Nu heb ik geprobeerd dit met MIDI Yoke te bewerkstelligen maar dat is tot op heden nog niet gelukt. Kan dit sowieso wel?

groet
P

Het aansturen van het filter met een editor tijdens het spelen zal zwaar tegen vallen, de matrix verwerkt dit echt super traag. Verwacht geen vloeiende filter sweeps...

Patrick.

Daar kom ik wel overheen, het gaat mij meer om de technische implementatie. Als ik alleen de editor gebruik valt de vertraging overigens best mee, als je niet te snel (lees: langzaam) draait kan je nog best een vloeiend sweepje maken.

Ik wil gewoon mijn sound kunnen editten terwijl de sequence speelt in Live, om zo te kijken of een bepaalde aanpassing goed in de mix past. En het schijnt te kunnen, dus dan wil ik het ook kunnen!

De keten :

• Ik stuur in M2001 (de kekke 'Strijbos'-editor) de MIDI-OUT naar 'Out to MIDI Yoke 1'
  • in de Live 'channelstrip' haal ik m'n MIDI-IN van 'In from MIDI Yoke 1'
  • de MIDI-OUT van het channel stuur ik dan weer naar de OUT van m'n geluidskaart, die op zijn beurt weer aan de MIDI-IN van de Matrix hangt.

M'n midi noten worden wel getriggered ( = logisch ) maar tweaks in M2001 komen niet door. De Matrix ontvangt ook geen data (geen stipje) als ik los ga op m'n controller.

Iemand hier die dit wel aan de praat heeft gekregen? Als ik de beschrijving van Yoke correct interpreteer zou dit daarmee gewoon moeten kunnen en voor m'n gevoel heb ik het ook goed geconfigureerd.

Maar goed, 't werkt niet, dus ik kan zoveel zeggen :stupid

Het aansturen van het filter met een editor tijdens het spelen zal zwaar tegen vallen, de matrix verwerkt dit echt super traag. Verwacht geen vloeiende filter sweeps...

Patrick.

Patrick.

OK top, dank je. Gebruik je MIDI Yoke voor het mergen naar je MIDI OUT ?

Bij mij werkt dit ...
Ik stuur de matrix aan uit ableton en tweak hem met de matrix 2001 editor de filtersweeps gaan zelf redelijk vlot.
Heb de matrix wel nog maar een week of 2 maar heb hem al veel getweaked terwijl ie sequences uit abelton afspeelde en hij is nog nooit gecrashed ofzo..

Midi Yoke ?
Nee ik werk met een amt8 midi-interface daarvan gaat midi-out 8 naar de midi-in van de matrix en de midi out van de matrix naar de midi in 8 van men amt8. :-)..
De matrix 1000 ingesteld op midikanaal 1, en ableton zend ook midi noten naarde matrix via midi out 8, channel 1...werkt goed.

Met welke computer werk je ?
Je kan ook de buffer instellen in matrix 2001 misschien is je computer niet snel genoeg probeer anders eens met die instellingen te spelen.

Back