Het grote Oberheim Matrix 1000 (6&6r) topic

voor die editor pb maar....

hier is de BCR2000 editor voor de matrix 6, werkt denk ik ook op de matrix 1000, denk wel dat je in een bepaalde 'edit mode' moet zitten

Ik ben nog eens gaan snuffelen naar aanleiding van de leuke dingen die je met trigger in en een Six~Trak of een JX-3P kunt doen, en ik ben er achter gekomen dat je bij de Pedal 2 ingang ook een trigger in kunt sturen, die je dan op LFO's en envelopes kunt loslaten.

Sysex vertragingen is normaal als je hem vanuit een editor aanstuurt. Normale waardes gaan van 0 tot 127, er zitten een paar parameters tussen die gaan van -64 tot +64.
Als je die doorpompt worden alle waardes van je patch als nrpn's doorgestuurt (bij elke tweak van die parameter) en dan moet ie even alles slikken.

Zit maar een good ole 8086 processor in, die steken ze nu zelfs niet meer in wasmachines :D

Prachtige board niet? Lekkere pads verzuipen in reverb en dan op de 6 die harde aftertouch!

Ik heb zo de 6 goedkoper kunnen krijgen in een 2e handse winkel door de verkoper er attent op te maken dat de rechteruitgang niet werkt. Board is mono zoals de meeste analoge/hybriedjes en enkel in split mode kan je de stereo uits gebruiken. Kerel wist er geen bal van en deed wat van de prijs af :D

*dael0x

Ik heb zo de 6 goedkoper kunnen krijgen in een 2e handse winkel door de verkoper er attent op te maken dat de rechteruitgang niet werkt. Board is mono zoals de meeste analoge/hybriedjes en enkel in split mode kan je de stereo uits gebruiken. Kerel wist er geen bal van en deed wat van de prijs af :D
*dael0x
Je bedoelt: ik heb de verkoper misleid en ben er nog trots op ook!

Je bedoelt: ik heb de verkoper misleid en ben er nog trots op ook!

Hm ik dacht dit door de gemiddelde nederlander zou geapprecieerd worden :engel:

Was rond 1998 heb er toen nog (ff omrekenen) 600 euro voor betaald, dus tja
In een tomas okaze moet je aftroggelen.

Nu met dit forum en andere mogelijkheden (e-baai, vemia, etc) kan je nu aan goed geprijsd s/h synthspul geraken, was hier vroeger in België wel wat anders.

dank je wel wiseguy.
Dan heb ik dus de laatste O.S.

weet iemand wellicht waar ik kan alle master parameters
kan inzien.. staan niet allemaal in mijn handleiding en ook niet in een online manual.
zoals Standoff (standoff van wat?) / pmap echo / callibrate (tune??) / squick on? / stereo ?

2.13A

Hm ik dacht dit door de gemiddelde nederlander zou geapprecieerd worden :engel:
Sodeju, ook dat nog!

Nu hierbij blijkt dat de gemiddelde belg inmiddels een toereikende mate van brutaliteit heeft bereikt, staat niets een succesvolle Anschluss meer in de weg... ;)

Back On topic maar weer! :biertje: De matrix serie staat zeker nog op mijn verlanglijst en ik volg deze thread dan ook met interesse.

Ik heb zo ook korting gehad op mijn Matrix 6, ware het niet dat ik zelf er ook van overtuigd was dat hij kapot was.

OS 1.13 voor Matrix 1000

OS 1.13 voor Matrix 1000

Iets dat ik in dit topic nog niet ben tegengekomen is dat de OS van de Matrix 1000 tot en met de laatste officiële versie (OS 1.11) een bug bevat waardoor de sustain van de filter envelope niet veranderd kan worden via software of controllers zoals de Access Matrix Programmer. Mocht dit oud nieuws zijn, dan mijn excuses en lees maar niet verder.
Op het Duitse Moogulator forum is iemand (zijn forum naam is Fetz) die de bug heeft opgespoord. Hij vraagt er zelf niets voor, maar als je een donatie doet aan de forum eigenaar, dan stuurt hij je een Eprom met een nieuw OS 1.13 en dan kun je ook de filter sustain programmeren. Voor de eerste Eprom vraagt hij een donatie van 10 euro en voor iedere volgende 5 euro. Als je zelf Eproms kunt programmeren dan kan hij je de file sturen en kost het helemaal niets. Plaatje beneden laat zien hoe je de Eprom moet inbouwen. Je moet wel een beetje Duits kunnen lezen.

Groeten, Jack

epromeinbau.gif

Dat is interessant.. heel interessant!

Heb je misschien ook een linkje? Ik kan dat forum wel vinden, maar nergens zie ik iets over die EPROM? Voor een tientje lijkt me dit een no-brainer. Gewoon doen :okdan:

Iets dat ik in dit topic nog niet ben tegengekomen is dat de OS van de Matrix 1000 tot en met de laatste officiële versie (OS 1.11) een bug bevat waardoor de sustain van de filter envelope niet veranderd kan worden via software of controllers zoals de Access Matrix Programmer. Mocht dit oud nieuws zijn, dan mijn excuses en lees maar niet verder.
Op het Duitse Moogulator forum is iemand (zijn forum naam is Fetz) die de bug heeft opgespoord. Hij vraagt er zelf niets voor, maar als je een donatie doet aan de forum eigenaar, dan stuurt hij je een Eprom met een nieuw OS 1.13 en dan kun je ook de filter sustain programmeren. Voor de eerste Eprom vraagt hij een donatie van 10 euro en voor iedere volgende 5 euro. Als je zelf Eproms kunt programmeren dan kan hij je de file sturen en kost het helemaal niets.

Back