Het grote Oberheim Matrix 1000 (6&6r) topic

ja en met een editor erg leuk om zelf te phreaken..

Attachments

• Matrix-1000 patchbook.pdf
    84,9 KB · Bekeken: 294
ja en met een editor erg leuk om zelf te phreaken..

zo ver was ik nog niet gekomen..ik heb er 2 slechts 1000s "doorverhandeld"..
Ik had een matrix 6 keys en daar ben ik tijden mee aant editen geweest via het frontpaneel.

Ik heb een BCR editor gemaakt voor mn matrix 6, maybe werkt ie ook voor de M1000, mocht iemand interesse hebben let me know,,,,

Nooit geweten dat je de 1000 ook kon editen, ik dacht dat het 1000 presets en niks meer was. Ik leer weeral bij.

Nee joh, 800 presets en 200 plaatsen voor user presets. Die 200 zijn af fabriek gevuld met een selectie uit de 800. Het is haast geen doen om via het panel te editten ma.ar het kan in principe wel. Met een editor blijf je wel gelukkiger.

@Talkboxert: Mac of PC?

Je kunt helemaal NIET programmeren vanaf de frontpanel!!

Alleen de Matrix 6(R) is direct te programmeren.

Dan veronderstel ik dat een editor of iets met patchkaarten ofzo er origineel al bij geleverd werd? Als je niet kan programmeren vanaf het apparaat zelf, zijn die 200 plaatsen anders ook maar wat zinloos...

Je kunt toch patches maken met een Matrix 6? Die zijn over te pompen. Een DX7 was voor veel mensen ook niet veel meer dan een geluidenbak.

Hij zei "Matrix 6(R)", dus matrix 6 en matrix 6R.

Met een DX7 vind ik programmeren erg eenvoudig, omdat het menu maar 1 niveau diep is. De miserie met menu's begint pas als je meerdere niveau's hebt.

Het duurt soms wel een tijdje vooraleer je al die ADSR's ingetokkeld hebt op een DX7. Maar dat ligt meer aan het feit dat hij veel parameters heeft dan dat hij lastig programmeert.

lekker bakje ja

ik heb hem ook aangestuurd via die behringer, ging redelijk vlot
hij wordt er ineens eens stuk aantrekkelijker door

Back