welke synth.. colussus/fabfour of komplete

bart1986

Stamgast
Zit te twijfelen tussen aantal softsynths

1. East West Colussus
2. East West Fab Four
3. Native Instruments Komplete

Alle drie de pakketten hebben enorm veel geluiden van volgens mij ook allemaal hoge kwaliteit. Ik heb voornamelijk goede bassen/drums/piano/orgels nodig ik maak pop/soul/r&b achtige muziek. Welk pakket kunnen jullie mij aanraden en waarom?

Komplete is niet echt een pakket, meer een collectie. Misschien kun je al genoeg hebben aan Komplete Classics, al mis je dan wel de drums.

Misschien wist je het al, maar mocht je voor NI Komplete 5 willen gaan: Het pakket is t/m 31 juli zo'n €300,00 goedkoper met als voorwaarde dat je een DAW bezit (lees hier om welke DAW's het gaat).

Misschien wist je het al, maar mocht je voor NI Komplete 5 willen gaan: Het pakket is t/m 31 juli zo'n €300,00 goedkoper met als voorwaarde dat je een DAW bezit (lees hier om welke DAW's het gaat).
Dat wist ik niet, maar is zeker wel interessant:D weet alleen nog niet of het echt is wat ik wil. Zitten ook aardig wat synth dingen bij die ik niet gebruik, dingen voor trance en dance muziek. Heb het idee dat in colossus het echt de normale muziek is die ermee kan worden gemaakt.

dingen voor trance en dance muziek.

Waar dan? Absynth of FM8, okee, da's misschien niet helemaal wat je zoekt, maar Massive en Pro-53 doen je Moog-lijntjes zonder gedoe. Verder krijg je bij Kontakt ook nog een hele doos orkestraal werk erbij, en bij Battery drums. Ik heb zelf 't hele pakket en ja, voor wat je wil is het overkill, maar omdat Kontakt en Battery altijd wel van pas komen is het gewoon goedkoper om de hele meuk in 1 keer te halen.

Echter, het schijnt wel zo te zijn dat NI de prijs even omlaag gooit in de zomer als ze in de winter weer een nieuwe versie aan gaan kondigen.

Waar dan? Absynth of FM8, okee, da's misschien niet helemaal wat je zoekt, maar Massive en Pro-53 doen je Moog-lijntjes zonder gedoe. Verder krijg je bij Kontakt ook nog een hele doos orkestraal werk erbij, en bij Battery drums. Ik heb zelf 't hele pakket en ja, voor wat je wil is het overkill, maar omdat Kontakt en Battery altijd wel van pas komen is het gewoon goedkoper om de hele meuk in 1 keer te halen.

Echter, het schijnt wel zo te zijn dat NI de prijs even omlaag gooit in de zomer als ze in de winter weer een nieuwe versie aan gaan kondigen.

Als dat zo is, kan ik toch gewoon voor lagere prijs updaten naar die nieuwe versie neem ik aan? of is dat niet zo bij NI

Back