Motu 828MKII gebruikers?

Hoi,

zijn er hier gebruikers van de Motu828 MKII firewire op een PC met XP SP2?
ik hoorde namelijk dat deze interface problemen heeft met SP2..
is dat trouwens ook met de (nieuwere) USB versie?
bedankt!
gr.

Laatst gewijzigd:
Ik gebruik een Motu828mk2 firewire op XP SP2 zonder problemen.
Mischien moet je iets specifieker zijn met je vraag door aan te geven of je dit van de firewire of de usb versie wilt weten.

Ik heb m'n Audio Workstation trouwens nog niet geupdate naar SP3 maar m'n andere compu wel.
Mischien toch binnenkort maar eens doen (uiteraard eerst met Acronis Trueimage een backup maken...)

Ik gebruik een Motu828mk2 firewire op XP SP2 zonder problemen.
Mischien moet je iets specifieker zijn met je vraag door aan te geven of je dit van de firewire of de usb versie wilt weten.

Ik heb m'n Audio Workstation trouwens nog niet geupdate naar SP3 maar m'n andere compu wel.
Mischien toch binnenkort maar eens doen (uiteraard eerst met Acronis Trueimage een backup maken...)
bedankt voor je reply.
heb mn post aangepast.
hoe ziet je setup er ongeveer uit?
Ik wil deze interface gaan gebruiken op dit systeem:

ASUS P5BE-Plus mainbord
Intel Core2Duo 6400
2Gb Dual channel mem.
2 SATA hardddrives
M-Audio Delta1010 (ASIO buffer 512, driver version 5.10.00.5057)
PowerCore Compact (connected to onboard FW TI chipset)
Cubase 4.13
PowerCore 2.2.14 software

Intel Core 2 Quad QX6800
Intel DP35DP
4 Gig Dual Channel Kingston PC2-5300 (dit kan optimaler)
1 SATA2 van 250 Gig drive.
Motu 828mk2 firewire + STA Adam 24 : ik gebruik namelijk iets wat men hardware noemt, werd vroeger heel veel gebruikt ;)
Motu Midiexpress 128
ESI m4u
Midisport 2x2
Cubase 4.x (de versie voor de 4.13)

Laatst gewijzigd:
Ik gebruik ook de mkii USB onder Windows XP Pro SP 2, op een Asus moederbord met een AMD Opteron 175.

Werkt zonder problemen. Behalve dat hij soms hapert als ik veel van de externe harddisk stream (hier kan de Motu niks aan doen, is gewoon USB-bandbreedte).

Zo...gearlist weer verwijderd...is totaal niet boeiend welke apparatuur ik verder gebruik

Ik heb jarenlang mijn MOTU 828 mkII Firewire met plezier gebruikt; ik kocht 'm toen hij nog vrij 'nieuw' was.
In eerste instantie bestonden er wat driver-problemen, o.a. rond het uitkomen van XP SP2, maar deze zijn in de loop der tijd echt perfect opgelost door MOTU - dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht! :D
Op mijn MOTU 828 mkII Firewire had ik altijd een ADAT converter aangesloten (Behringer ADA-8000) en dat werkte ook gewoon goed, simpel en betrouwbaar.

Ik heb persoonlijk juist de indruk dat de USB toch een minder groot succes was, aangezien die USB versie overal voor wehnag wordt gedumpt. En ook geen opvolging heeft gekregen in de mkIII, die is zover ik weet Firewire only.
Met Firewire heb ik overigens zelf vrijwel nooit gelazer gehad, hoogstens met het erbij aansluiten van een Liquid Mix; die moet je (zoals bekend) gewoon op een eigen Firewire poort zetten.

Overigens heb ik de mijne nu te koop staan, puur omdat ik een stapje hoger wil, met name qua hoeveelheid inputs. Bij een 828 blijf je steken bij 18 in/out, ik wil naar 24 in/out.

Heb de 828 MK2 ongeveer een jaar in bezet en geen problemen met drivers etc
Routering was even uitvogelen maar uiteindelijk wel gelukt

wat is al in een eigen topic melde en een zwaar nadeel vind van de 828 is dat hij het geluid uit m'n Motif erg dun maakt

daarom gaat hij ook de deur uit..

ook als ik m'n motif als controler wil gebruiken om vst's aan te sturen dmv midi via de 828 heb ik erg veel lantency.. (maar dit zal waarschijnlijk ook aan m'n pc liggen)

de pre-amps nog nooit gebruikt..

wat is al in een eigen topic melde en een zwaar nadeel vind van de 828 is dat hij het geluid uit m'n Motif erg dun maakt

daarom gaat hij ook de deur uit..

Lijkt me sterk dat dit aan de Motu ligt.
Piano uit m'n Stage klinkt hetzelfde, opgenomen via de line inputs.
Misschien iets ronder in het lage mid.

Nu, ik vind zelf een Motif wat (ster)iel klinken.

ok zal dan toch eens wat zaken nakijken voordat ik hem opgeef.. :W

Op een systeem met dergelijke specs. moet dat geen enkel probleem zijn.
Zelfs op mijn bijna 7 jaar oude Athlon 1900+ met VIA chipset en een goedkoop FW kaartje werkt het allemaal perfect.

Bij mij werkt ie nog niet perfect.

Hij hapert al bij het afspelen van 2 softsynths en een gitaar opname met amplitube 2. :frons:

Waar zou dat aan kunnen liggen? de firewire kaart?

deze is voor zien van een Lucent/Agere chipset wat door Motu ondersteund wordt.

Wat voor buffer instellingen gebruik je?

512

Dit lijkt mij toch niet te veel gevraagd?

Nee, idd. Ik kon zelf makkelijk 128 of 256 kiezen.

Heb je je systeem goed bijgewerkt? Er waren met XP de nodige issues rondom Firewire die in verschillende fixes van MS werden opgelost. Niet elke fix is geloof ik in een service pack terecht gekomen.

Verder zou ik eens DPC latency checker draaien om te zien wat daar uit komt aan vreemde zaken... http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml

Bij mij werkt ie nog niet perfect.

Hij hapert al bij het afspelen van 2 softsynths en een gitaar opname met amplitube 2. :frons:

Waar zou dat aan kunnen liggen? de firewire kaart?

deze is voor zien van een Lucent/Agere chipset wat door Motu ondersteund wordt.
Heb je een aparte PCI firewire kaart? Dat kan het probleem oplossen, een firewire chip op het mobo kan icm overige belasting van de computer teveel worden waardoor je geluid gaat haperen. Ik heb dit probleem ook en haal nu ook een losse pci firewire kaart om mijn 828mk2 op aan te sluiten.

Ik heb nog wel een andere vraag, misschien dat die meteen hier beantwoord kan worden zonder weer een apart topic te openen...
Het geluid van mijn computer wordt erg hard weergegeven en de volume instelling op de CueMix console werkt niet voor mijn pc geluid. Erg vervelend als ik muziek wil luisteren wat niet in de applicatie zelf is te besturen.
Iemand een idee hoe ik het moet routen zodat ik het volume van de pc kan aanpassen met de mainout fader van de CueMix?

Back