Motu 828MKII gebruikers?

Het geluid van mijn computer wordt erg hard weergegeven en de volume instelling op de CueMix console werkt niet voor mijn pc geluid. Erg vervelend als ik muziek wil luisteren wat niet in de applicatie zelf is te besturen.
Iemand een idee hoe ik het moet routen zodat ik het volume van de pc kan aanpassen met de mainout fader van de CueMix?

Ja, dat kan dus niet. Erg vervelend, maar de WAVE OUT gaat dus direct door naar de output op vol volume. Enige 'echte' oplossing is een volume controller ACHTER je MOTU main outs (eigenlijk zowiezo wel wenselijk want 'digitaal' zachter zetten gaat ten koste van je geluidskwaliteit). Zelfs een simpel dingetje als een NanoPatch kan je al goed inzetten.
Dit soort dingen is nou eenmaal een compromis dat je moet maken met een 'professionele' geluidskaart... ;)

Een 'tussenoplossing' is er misschien ook wel, afhankelijk van je configuratie. Wat ik zelf ooit deed was voor games etc. gebruik maken van de onboard soundcard (zo'n prulding) en die doorrouten als input op de MOTU. Dan kan je met de volume schuifjes tenminste DAT volume nog aanpassen.

Ben er denk ik uit.

Volgens mij is het een CPU dingetje ipv de MOTU.

De Latency checker gaf ook niks uitzonderlijks aan.

Ja, dat kan dus niet. Erg vervelend, maar de WAVE OUT gaat dus direct door naar de output op vol volume. Enige 'echte' oplossing is een volume controller ACHTER je MOTU main outs (eigenlijk zowiezo wel wenselijk want 'digitaal' zachter zetten gaat ten koste van je geluidskwaliteit). Zelfs een simpel dingetje als een NanoPatch kan je al goed inzetten.
Dit soort dingen is nou eenmaal een compromis dat je moet maken met een 'professionele' geluidskaart... ;)

Een 'tussenoplossing' is er misschien ook wel, afhankelijk van je configuratie. Wat ik zelf ooit deed was voor games etc. gebruik maken van de onboard soundcard (zo'n prulding) en die doorrouten als input op de MOTU. Dan kan je met de volume schuifjes tenminste DAT volume nog aanpassen.
Ok, bedankt voor je reactie :kroon: Ik heb nu een ander softwarematig truukje wat redelijk werkt. Ik gebruik de 'listen' en 'talk' toggle om het algehele volume naar beneden te krijgen. Maar die nanopatch, of iets in die richting, is een betere oplossing.

Back