Prijzen en afdingen

Sander02

Gepokt en gemazeld
Ik heb laatst in een programma gezien dat een vent (als sport) het elke keer voor elkaar
kreeg om met 'een product' naar buiten te lopen die hij onder de vraagprijs heeft gekocht.
(een maat van me krijgt het ook altijd voor elkaar :( )

Elke winkel waar hij kwam ging hij over de prijs zeiken en 9/10 keer lukte het hem gewoon.
Zelf heb ik nooit echt zin om af te dingen, ik heb m'n zinnen erop gezet en ik koop het.

Mijn vraag aan jullie: wie betaalt er eigenlijk gewoon de prijs die er gevraagd wordt; maakt verder niet uit hoe duur of welke winkel...

Of probeer je altijd af te dingen?

ben benieuwd :)

Ik maak er geen sport van. Ik zal het niet nalaten om hem voor maximaal dezelfde prijs mee te nemen als een andere winkel in Nederland. Doen winkeliers moeilijk, sommigen willen een schriftelijk bewijs, dan koop ik hem gewoon ergens anders. Als ik eerst naar de andere winkel moet om bewijs te halen, sta ik er toch al... kan ik hem net zo goed gelijk meenemen. Koop ik twee dingen dan zal ik meestal wel een kleine korting vragen wat ze dan meestal wel doen. Of ze geven wat midikabels/audiokabels erbij.

Ik ding nooit af.

Ik kan niet liegen en dat zien mensen. Ik betaal soms zelfs meer. Bijvoorbeeld mijn Triple Resonance Filter van lindhof. Heb ik meer voor betaald dan afgesproken (10 euro of zo), omdat ie goed bezig is en een plezierige man is.

Binnenkort weer eens wat gaan bestellen daar. Een vocoder of/en EMS filtertje denk ik. :)

Om af te dingen hoef je toch niet te liegen?
Je kunt gewoon zeggen dat je er niet zoveel voor wilt betalen en wel hoeveel je wel wilt betalen.
Ze kunnen dan een tegenbod doen en als je er dan uit komt is het mooi. Meestal weet je wat de prijzen zijn en als iemand aan de hoge kant zit dan mag je daar best wel wat van zeggen. En iemand anders die ook in onderhandeling zit kan er dan overheen gaan, maar ook dat hoort erbij.
Wat dan wel werkt is gewoon niets zeggen. De meeste mensen kunnen daar niet tegen en gaan dan twijfelen.
Het is gewoon een soort spel wat je speelt en daar is niets mis mee. Dat komt al voor sinds begin der tijden.

Eigenlijk zou je ook gewoon in de supermarkt moeten afdingen. En dan de chef erbij laten roepen. Eens zien of je daar iets mee bereikt.

Ik heb een HEKEL aan afdingen en ik kan het ook niet en ik wil het ook niet. Als er een winkel is waar dat normaal is ga ik naar een andere winkel. Geef mij gewoon een prijs die voor beide partijen tevredenstellend is, en dan koop ik het ding uit. Geen achterbakse prijzen waar afdingen ingecalculeerd zit, is toch belachelijk. Bah. Duidelijkheid; dit is de prijs, take it or leave it, zo wil ik t graag zien :D

Afdingen in een winkel? Nee nooit. Ik denk niet dat als ik een video voor 400 piek te koop zie staan,
deze voor 350 mee krijg. ALs je goedkoper wil, dan gewoon meerdere zaken bezoeken of wachten tot de
uitverkoop.

als ik een wasmachine zou kopen waarbij staat koop nu betaal in 2004 en de prijs is bijv. 600euro bij wijze van spreken.
dan zal ik zeker afdingen als ik nu zou willen betalen, ik zou vragen "wat moet ik betalen als ik hem nu betaal!"immers krijgen ze belastingvoordeel en rente voor het verkopen van een apparaat dat over een langere tijd wordt afgelost !!!!!
LET DAAR OP !!!!! zo is t ook bij muziek apparatuur!!!

Over afdingen en de technieken die je daarbij gebruikt heb ik t liever niet, niet in en openbaar forum ;):D.
afdingen is een onderhandeling, een spelletje dat je speelt met je verkoper dat is alles hihi
owja , en oefening baard kunst maar dat hadden we als muzikant allang door !

Als ik in de supermarkt een bordje zie staan boven de witte bolletjes met maanzaad (wittebolletjes voor xeuro) en op het bord wijst ie de bolletjes met sesamzaadjes aan dan ga de sesamzaadjes meenemen! kom je bij de kassa zeggen ze een ander bedrag want de sesamzaadjes zijn niet in de aanbieding, wedden dat ik de sesamzaad bolletjes goedkoper mee krijg of zelf 2zakkies voor de prijs van 1 :D

Volgens mij valt er niet zo heel erg veel af te dingen. Natuurlijk als ik een synth koop bij een winkel, vraag ik er uiteraard een audio en midi-kabeltje bij.

Maar volgens mij kan je gewoon veel beter op internet een prijsvergelijking doen. Dan heb je meestal al de beste prijs en scheelt je ook weer een hoop moeite in de winkel.

Origineel geplaatst door Pjotr G
Ik heb een HEKEL aan afdingen en ik kan het ook niet en ik wil het ook niet. Als er een winkel is waar dat normaal is ga ik naar een andere winkel. Geef mij gewoon een prijs die voor beide partijen tevredenstellend is, en dan koop ik het ding uit. Geen achterbakse prijzen waar afdingen ingecalculeerd zit, is toch belachelijk. Bah. Duidelijkheid; dit is de prijs, take it or leave it, zo wil ik t graag zien :D

my words!

Olaf

Ik neem zelden iets mee voor de prijs die op het prijskaartje staat. Wie niet waagt wie net wint.

Back