Roland CR-1000 Digital Drummer

Status
Please reply by conversation.

Klaas

Ouwe rot
Ik ben op zoek naar / geïnteresseerd in een Roland CR-1000 Digital Drummer.

Wie heeft er eentje liggen en wil hem verkopen voor een redelijke prijs.

Wie kan mij aan de gebruikers handleiding in Acrobat PDF formaat helpen.

Bij voorbaat hartelijk bedankt voor jullie moeite, Klaas.

Ik ben op zoek naar / geïnteresseerd in een Roland CR-1000 Digital Drummer.

Wie heeft er eentje liggen en wil hem verkopen voor een redelijke prijs.

Wie kan mij aan de gebruikers handleiding in Acrobat PDF formaat helpen.

Bij voorbaat hartelijk bedankt voor jullie moeite, Klaas.

stond er eentje laatst te koop op mp
drumachines department
idd weird drum ding
met schuyifjes ook

Roland CR-1000 Digital Drummer

Ik denk niet of we het over dezelfde drum computer hebben, op de CR-1000 zie ik géén schuifjes zitten.

Voor zover ik weet is het de eerste digitale drumcomputer na de CR-8000 CompuRhythm en de voorloper van de TR serie.

Behalve een paar plaatjes en wat algemene informatie kan ik niets vinden op het net.

Volgens mij is deze drumcomputer een beetje van hetzelfde formaat als de PG-10 programmer; hij lijkt er in ieder geval verdacht veel op.

Attachments

• Roland CR-1000 CompuRhythm.jpg
    Roland CR-1000 CompuRhythm.jpg
    22,8 KB · Bekeken: 79
Ik denk niet of we het over dezelfde drum computer hebben, op de CR-1000 zie ik géén schuifjes zitten.

Voor zover ik weet is het de eerste digitale drumcomputer na de CR-8000 CompuRhythm en de voorloper van de TR serie.

Behalve een paar plaatjes en wat algemene informatie kan ik niets vinden op het net.

Volgens mij is deze drumcomputer een beetje van hetzelfde formaat als de PG-10 programmer; hij lijkt er in ieder geval verdacht veel op.

In dat geval zal het wel een PCM doos zijn toch, zelfde looks als de D-serie. Misschien de voorloper van de TR626 en 505 maar toch niet van de TR606-707-808-909, eerder de naloper.

Het ziet er wel uit als een échte CR.

kijk deze bedoelde ik dus [de topicstarter dus niet ! denkik ]
best grappig pcm doosje met denkik meer dan drums on a chip [bass./human ritm inside
waar de r70 gewild voor is en nog steeds best duurmeer dan 150.- eu

check mp Advertentienr.:161946397:biertje::biertje:

Hoi ik heb er eentje - niet dat ik hem verkoop maar waarom ben je in godesnaam geinteresseerd in dit ding? het is een saaie bak, qua geluiden erg lullig en je kan hem alleen via midi een beetje goed programmeren. :)
wellicht alleen interesssant die een museum van roland drumcomputers aan het aanleggen is.

Hoi Jes,

Ik heb een periode gehad dat ik helemaal gek was van drumcomputers en allerlei goedkope oude Yamaha en Roland drumcomputers kocht uit de begin MIDI periode.

Daarnaast heb ik iets met kleine afmetingen en compacte apparaatjes en de CR-1000 is ook klein. Bovendien was ik gewoon nieuwsgierig naar de klank van deze Roland drumcomputer.

Inmiddels heb ik alle Yamaha RX serie en Roland R serie drumcomputers weer doorverkocht, omdat ze veel ruimte in beslag namen en weinig werden gebruikt.

Wat ik nu nog over heb is een Yamaha RY-10 en de Korg Electribe ER-1.

Waar ik nu ook nieuwsgierig naar ben is de reden dat je hem niet verkoopt ondanks dat het een saaie bak met lullige geluiden is?

Hoe groot is de CR-1000 nu wat afmetingen betreft precies en heb je er een handleiding bij?

Bedankt voor je reactie.

De cr-1000 is iets kleiner dan een a4-tje. echt compact zoals een dr-110 ofzo is ie niet. hij is ook groter dan een tr-606, wel platter.

Reden dat ik de cr-1000 houd is dat ik 'em in een aantal early nummers heb zitten (toen ik nog geen geld had voor leukere ritmeboxjes) die ik nog een keer wil afmixen. dus ik doe hem eventueel pas weg als dat gebeurd is maar aangezien ik al jaren geen tijd heb hiervoor kan dat nog even duren :)

topicstarter koop dan idd een rx5 leukste van yamaha soms egt goed koop te verkrijge 75.- ofso
en een tr626 hebbie denkt leukste goedkoopste van beiden ,..
[eigenlijk best uitgebreide machientjes

of een rm1x egt goeie sequencing tool

Iedereen bedankt voor jullie reacties.

Deze mag op slot dankzij forumlid Borchen die mij één in zo goed als nieuwe staat heeft verkocht!

Heerlijk simpel en lekker lui apparaatje; gewoon je ritme kiezen en alle overbodige klanken weghalen me de volumeknop.

Over twee weken heb ik ook een TR505 in huis en dan kan ik ook weel lekker beats programeren.

Ik heb in het verleden al meerdere Yamaha drumdozen gehad, zoals de RX-5 / RX-7 en RX-11.
Deze klinken op zich wel goed, maar de apparaten zijn allemaal vrij groot van formaat en gezien mijn studiootje uitpuild van de spulletjes is compact voro mij toch wel een pre tegenwoordig.
Bovendien is de Roland matrix x0x voor programeren toch echt wel de fijnste manier van beats maken.

Waarom willen sommige een CR-1000? Volgens mij komt dat omdat de CR-1000 een poor man's LinnDrum is ... EN omdat Vangelis er ook eentje had.

Ik wist niet dat Vangelis ook een CR-1000 heeft gebruikt.

Het ie gewoon een simpel recht toe recht aan drum doosje.

Om hem nu te betitelen als een poor man's LinnDrum vind ik zelf een beetje ver gaan.

De enige overeenkomst die ik zie is dat ze beide 12 bits samples gebruiken.
Wat de drum samples betreft lijken ze volgens niet echt op elkaar.
En een LinnDrum kan je zelf programeren; de CR-1000 is een preset bak.

Misschien dat er een forumlid is die beide apparaten heeft gehoort, dit kan bevestigen (of ontkennen)

ik denk dat een TR-505 of TR-626 eerder als een poor man's LinnDrum gezien kan worden.

als een CR-1000 een poor man's LinnDrum is dan is een mini een poor man's ferrari...

ik vind de cr-1000 meer een poor man's 505 of 606. zelfde iele en kazige drumgeluiden maar dan zonder de programmeer mogelijkheden.

Enige tijd geleden las ik dat Roland met de CR-1000 de klanken van de Linndrum trachtte te imiteren. Ik kan er niks meer over terugvinden. Ik ken de CR-1000 alleen maar van de samples en moet zeggen dat het er wel wat op lijkt. Misschien heb ik het gedroomd.

Ik zelf de Linndrum nooit los kunnen beluisteren, maar volgens mij werd Linndrum veel door Paul Hardcastle gebruikt in o.a. het nummer "19" en op zijn eerste twee cd's "Zero One" en " Paul Hardcastle.
Bovendien waren er verschillende EPROMS voor de Linndrum met verschillende drumklanken.

Wat betreft de drumklanken van de CR-1000 en TR-506 betreft kan ik zeggen dat ik ze niet ielig vind.
Ze zijn vrij droog opgenomen, maar klinken wel strak en goed in een mix.

Nu moet je deze klanken niet vergelijken met de huidige generatie drumcomputers waar tot vier samples onder een drumpad worden gezet en vervolgens nog allerlei effecten en compressie wordt gebruik.

Status
Please reply by conversation.
Back