QY700 + 2 synthesizers + 2 keyboards

Marcel-X

BYO & DIY
Ik heb 2 keyboard controllers op de midi-in poorten en 2 synthesizers op de midi-out poorten van de QY700.

Alle opgenomen tracks spelen wel het goede instrument af.

Maar de enigste manier om een externe synthesizers te bespelen is door middel van highlighting de track waarop de synth is aangesloten.

Is er een manier om 2 verschillende synths toe te wijzen aan de 2 keyboarden? Tot op heden lukt het mij alleen om met 2 keyboarden 1 synth te bespelen. =(

De aangesloten hardware is een AN1x, TG33 en een CBX-K1XG.
De MIDI echo back van in-A en in-B staan op RecMonitor.

Is er een manier om 2 verschillende synths toe te wijzen aan de 2 keyboarden? Tot op heden lukt het mij alleen om met 2 keyboarden 1 synth te bespelen. =(

Een midi patcher als de roland 880 kopen dan kun je je midi zo patchen zoals jij het wilt,

Je kan ook een midi merger kopen, dan hang je 1 midi key aan je qy700, die dan weer op zijn beurt naar de 2 synths gaat
en hang je de midi merger tussen je qy700 en tussen 1 van je synths, daar prik je je 2de midi keys in.

Ik dacht even dat je de "VS-880 Digital Studio Workstation" bedoelde!
Maar de "A-880 MIDI Patch Bay" is ook een midi merger. En die functie zit ook in de CBX-K1XG. Maar was is dit dan niet bedoeld om meerdere midi data stromen samen te voegen tot een data stroom!?

Verder wil ik er eigenlijk niet nog meer randaparatuur bij halen en de setup nog complexer maken. Voor mijn gevoel kan de huidige hardware doen wat ik wil, maar de vraag is hoe?

Ik hoopte dat er een mogelijkheid was d.m.v. device-nr en midi kanalen om 2 verschillende partijen op 2 tracks in te spelen.
Of misschien moet ik de AN1X local-on en de QY700 recmonitor uitzetten?

In de handleidingen staan altijd voorbeelden met maar 1 extern apparaat. Dat lukt mij ook zonder handleiding ook wel!
http://www.tweakheadz.com/how_to_get_started_with_midi.html helpt mij ook niet verder.
Als iemand een link heeft naar voorbeelden van "meer complexe" setups, dan hoor ik dat graag.

Back