Nieuwe KORG Nano controllers

Ik heb ze alle drie sinds vorige week binnen. Ik gebruik ze alleen in Ableton Live. Ben aangenaam verrast door de kwaliteit, het is speelgoed maar ik had het nog veel erger verwacht.

Nano Kontrol: dit vind ik de leukste. Transport controls zijn handig, zoiets had ik nog niet. Toewijzen in Live is super simpel. Nadeeltje is dat de sliders een vrij kort bereik hebben; van 0 tot 127 is exact 3cm. De pots zijn vrij klein maar voldoen prima voor normaal gebruik.

Nano Pad: Ik heb 'm enkel gekocht om met de de pads clips/scenes te triggeren. Pads voelen prima aan, rubber achtig, je vingers glijden er niet makkelijk af. Aanslaggevoeligheid boeit me niet zoveel omdat ik alleen maar clips/scenes trigger. X/Y + roll/flam/hold pad heb ik nog niet gebruikt, voorlopig geen nut voor.

Nano Keys: doet z'n werk maar geef mij maar normale toetsen. Ik vind dit de minste van de 3. Zijn laptop toetsen die aanslaggevoelig zijn. Redelijk stevig maar het maakt allemaal wel wat herrie als je er mee speelt. Ik denk dat dit wel een perfecte aanvulling is op een laptop.

Oordeel: Nano Kontrol en Nano Pad zou ik zo weer kopen, prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend. Nano keys denk ik niet. Ik heb ze niet voor laptop gebruik gekocht, maar als aanvulling op m'n studio setup.

attachment.php

Attachments

• korgnanodingen.jpg
    korgnanodingen.jpg
    52,4 KB · Bekeken: 105
Waarom nog Korg nano controllers als je al een trigger finger hebt. *D

Ik heb ze laatst even bekeken en geprobeerd in de winkel. Wat me meteen opviel was hoe cheap (more cheap than Tele2) ze eruit zien in het echt, hoe priegelig klein ze zijn, en hoe "plastic" het oogt.

Sprak mij geheel niet aan. Ik denk dat als je daar 50 euro aan besteed, dat je na 6 weken spijt hebt dat je toch niet 200 hebt neergelegd voor een beetje behoorlijke controller. Ik wel in ieder geval. Alleen de Kontrol zou ik eventueel overwegen, voor dat geld.

Maar negatief als ik weer ben: voor laptop-muzikanten kan het een uitkomst zijn. :)

Ik vindt ze echt super gay, speelgoed zoals je al zei

Ik heb net een NanoKontrol opgepikt bij FB. Ik ben voldoende zeker van mijn seksualiteit dat het mij niet boeit dat ie er gay uitziet. 8 sliders en 8 rotaries + transport functies voor 59€, mij hoor je niet klagen :)

En in het zwart zien ze er iets beter uit. :D

Die dingen zijn leuk voor het VJen...

Ik heb de Nanokey juist in blauw. Als het dan toch speelgoed is mag het ook een speelgoedkleurtje hebben :)
Tís zeer zeker geen echt keyboard voor het ingewikkelde werk maar als je op reis bent is het wel een verdomd handig ding om mee te nemen.
De Nanokontrol net besteld. Dat kan ik echt wel gebruiken en zeker voor dat geld.. Uiteraard ook in blauw :)

Ik vindt ze echt super gay
dat zegt helaas veel meer over jou dan over de Nano gear. Ik heb sinds kort de NanoKontrol en leef me helemaal uit... een leuk ding voor erg weinig geld, nuttig en bruikbaar. Neem daar maar eens een voorbeeld aan :)

Ik heb er eentje voor m'n verjaardag gekregen (een blauwe), ik wil hem gebruiken bij mijn MSI Wind netbook met Renoise.

Vergeleken met mijn Behringer BCR2000 controller en Tascam FW-1082 is deze veel makkelijker mee te nemen :eureka:

nemen deze ook 3 usb poorten in beslag? ziet er wel leuk uit ,speelgoed? dat is het toch ook:D

yep. 1 USB poort per apparaat; ze zijn niet door te lussen.

Ik heb enkel de nanopad gekocht puur voor wat meer hands-on-control van drumsamples.......maar, gooi er een paar goede 303-samples in de drumrack van ableton, kies de juiste distortionplugins en ik moet zeggen dat je dan best hele toffe dingen met de nano kan doen. Leuk in een live-setting.

Ik zag in de Interface vergelijkbare mini MIDI controllers staan van het merk iCon. Zouden dit stiekem de Korg MIDI controllers zijn met een ander naampje erop of zijn ze toch anders?

Ze hebben ook een dsp module waar je creamware synths op kan draaien, ik denk dat je die in een van hun controllers kunt drukken.

Best leuk idee

synth-D.jpg

Iemand ervaring met de Nano Kontrol in combinatie met VST-instruments als Samplemoog in een Nuendo-omgeving? Ik sta op het punt een Nano Kontrol te kopen, maar wil voor de zekerheid nog een paar gebruikers-reacties. Alvast bedankt.

Back