SH1000 luistert niet meer...

Vishay BC condensators kosten zo'n €20 per stuk bij mijn elctronicawinkel:confused:.
Ze moeten speciaal van USA komen.
Panasonic FC ongeveer €2...

ik heb in totaal 41 condensators nodig, ken je mss nog een andere goedkopere reeks want meer dan €2000 wil ik er echt wel niet aan geven, max 30 ofzo. Ben ook wat aan't sparen voor een MS-20:P.

Hey!

Ik heb de condensators allemaal vervangen, wel door standaard-types om wat geld te besparen.
Dit heeft niet echt iets geholpen aan het 'detune probleem', maar er is wel een kleine verbetering.

Als ik de SH nu aanzet kan ik 10 seconden normaal spelen en dan begint hij weer te ontstemmen... Nu de voeding maar eens nakijken denk ik, want soms zijn er ook kleine verschillen te horen in de amp en filter.

Bij de voeding heb ik dan weer dit probleem: ze zit oh zo simpel in elkaar, maar ik heb van Roland schema's gekregen waarop een andere voeding staat en in de voeding die in mijn SH zit zitten nogal zeldzame spulletjes in. Een soort spanningsregelaar type BA34 (of TBA34, niet zo goed te zien) en een transistor-achtig spul stype 830CE (er staat ook nog iets van 7548 op) (?).

Verder heb ik ook nog een IC verknoeit waardoor sommige presets anders gaan klinken op ADSR-gebied.
Gewoon ff vervangen zeker, maar eerst wil ik em terug in tune...

Zucht, en dan heb ik die bak nog voor minstens 150EU te veel gekocht...

Mijn mannetje koopt de vishays in bulk in, waardoor je geen verzendingskosten per elco betaalt :).

Maar goed, de condensatoren zijn vervangen, mooi.

Welke IC heb je verknoeit?

Misschien best toch eens naar een synthdoctor brengen...

Een TA58 (op het schema te zien een soort transistor-bundeltje)

Ik ga als laatste poging een andere voeding maken met 7815's, als dit ook niets helpt wordt het mss toch synthdoctor...

Transistorbundels bevatten gematchte transistors in 1 chip. Die worden onder andere voor VCA's en/of current sources (in exponential convertors voor VCo's bv) gebruikt. Als die stuk zijn, zal je synth sowieso niet veel (zinnigs) meer doen. Waarvoor ze in de SH-1000 worden gebruikt weet ik niet precies, maar ik denk dat we veilig kunnen stellen dat ze sowieso voor belangrijke functies gebruikt worden.

'....sample & hold .......'

'....sample & hold .......'

yo,
het lijkt erop (zou kunnen) dat die sample en hold het stuursignaal van het electriciteitsnet is. dus ergens een aardelus die stoor. oftwel het lichtnet dat invloed heeft op jouw output. Wellicht een onafgeschermde draad of iets dergelijks?

Back