Illegale downloaders raken internet kwijt

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik denk ook dat mensen luier zijn geworden. Het downloaden duurt net maar 5 minuten en als je de hele cd in de winkel koopt, ben je al minstens 30 minuten kwijt. en aangezien het downloaden dan ook nog gratis is, denk ik dat mensen te snel die keuze maken.

er zullen wel meer cd's verkocht worden als het wordt ingelast. Maar dan denk ik dat sommige mensen dan alles van de radio kopieëren of iets anders geks.

het hek is van de dam, er is geen weg terug volgens mij:
als de 'entertainment-industrie' geen manier kan vinden om met dit nieuwe medium, deze nieuwe manier van distributie, geld te verdienen, dan verdienen ze het om failliet te gaan.
Even kort door de bocht.

En dan heb jij geen nieuwe muziek meer.

Wat doe je hier op dit forum dan nog? Kan je beter niet een andere hobby gaan zoeken? Punniken of zo? Of is dat maar niks omdat je wol niet gratis kan downloaden?

Maar even serieus: We hebben betaalde downloads, dus de muziekindustrie heeft het, en biedt het aan.

Alleen moeten ze concurreren met gratis dankzij het illegaal downloaden.

Als je niet inziet dat dat geen haalbare kaart is, ben je steke en stekeblind. Ik vind jou argument dus DIKKE BULLSHIT, Imipolex.

En of het hek van de dam is? Als ik Dione zijn originele post lees, worden er juist nieuwe hekken geplaatst. Of ze sterk genoeg zijn valt nog te bezien, maar ze lijken er te komen.

als de 'entertainment-industrie' geen manier kan vinden om met dit nieuwe medium, deze nieuwe manier van distributie, geld te verdienen, dan verdienen ze het om failliet te gaan.
Even kort door de bocht.

Ja, gedeeltelijk ben ik het hier wel mee eens. Het probleem is dat de muziekindustrie vanaf dag 1 alleen maar bezig geweest is met bestrijden, tegenhouden, afsluiten, beveiligen in plaats van het medium te omarmen om er zelf geld mee te verdienen. En tegen de tijd dat ze inzagen dat ze wel moesten ontstonden er halfhartige diensten waar je voor veel te veel geld van DRM-wielklemmen voorziene tracks kon krijgen die je na opdoeken van de shop niet eens meer af kan spelen (zie nu.nl vandaag over MSN Music, en eerder al de Sony online muziekstore die de handdoek in de ring heeft gegooid). Verschillende labels willen niet met elkaar samenwerken, er is nog steeds(!) geen enkele website waar je online alle muziek van alle labels kunt downloaden.

Mensen willen gewoon zoeken naar een nummer of artiest, ongeacht het label of uitgever waar deze bij zitten. En daarna willen ze snel hun muziek binnenhalen, ze willen het op hun iPod kunnen zetten of op een (MP3) CD branden voor in de auto. Ze willen een exemplaar op hun PC zodat ze het kunnen draaien als ze aan het werk zijn en op hun Xbox als ze gaan gamen. Met DRM en beperkte verkrijgbaarheid per winkel kun je dat vergeten, om maar te zwijgen van CD's die 20 euro kosten en die je dan zelf eerst nog moet rippen. Op dit moment is het illegale product gewoon superieur aan het legale alternatief, en dan heb ik het niet over het feit dat het ene gratis is en het andere niet.

Ook hier weet ik wel dat het in de praktijk genuanceerder ligt, maar volgens mij is dit gewoon het beeld dat bestaat. En de muziekindustrie doet er ook niet veel aan om dat beeld te veranderen naar mijn idee. Persoonlijk ben ik een grote fan (en trouwe klant) van Beatport die gewoon hoge kwaliteits MP3 levert zonder DRM.

Even kort door de bocht.

Het heeft ook weinig nut om mp3's te koop aan te bieden,terwijl diezelfde mp3's overal gratis te krijgen zijn..

Daarom is het wel goed als er meer controle op het illegaal verspreiden zou zijn,dit maakt het voor de aanbieders ook makkelijker..

En dan heb jij geen nieuwe muziek meer.

Wat doe je hier op dit forum dan nog? Kan je beter niet een andere hobby gaan zoeken? Punniken of zo? Of is dat maar niks omdat je wol niet gratis kan downloaden?

Ik zeg toch: 'even kort door de bocht'

en verder: wat nappie zegt...

(en ik heb nog lang niet alle oude muziek gedownload)

Laatst gewijzigd:
Ja, gedeeltelijk ben ik het hier wel mee eens. Het probleem is dat de muziekindustrie vanaf dag 1 alleen maar bezig geweest is met bestrijden, tegenhouden, afsluiten, beveiligen in plaats van het medium te omarmen om er zelf geld mee te verdienen. En tegen de tijd dat ze inzagen dat ze wel moesten ontstonden er halfhartige diensten waar je voor veel te veel geld van DRM-wielklemmen voorziene tracks kon krijgen die je na opdoeken van de shop niet eens meer af kan spelen (zie nu.nl vandaag over MSN Music, en eerder al de Sony online muziekstore die de handdoek in de ring heeft gegooid). Verschillende labels willen niet met elkaar samenwerken, er is nog steeds(!) geen enkele website waar je online alle muziek van alle labels kunt downloaden.

Mensen willen gewoon zoeken naar een nummer of artiest, ongeacht het label of uitgever waar deze bij zitten. En daarna willen ze snel hun muziek binnenhalen, ze willen het op hun iPod kunnen zetten of op een (MP3) CD branden voor in de auto. Ze willen een exemplaar op hun PC zodat ze het kunnen draaien als ze aan het werk zijn en op hun Xbox als ze gaan gamen. Met DRM en beperkte verkrijgbaarheid per winkel kun je dat vergeten, om maar te zwijgen van CD's die 20 euro kosten en die je dan zelf eerst nog moet rippen. Op dit moment is het illegale product gewoon superieur aan het legale alternatief.

Ook hier weet ik wel dat het in de praktijk genuanceerder ligt, maar volgens mij is dit gewoon het beeld dat bestaat. En de muziekindustrie doet er ook veel aan om dat beeld te veranderen naar mijn idee. Persoonlijk ben ik een grote fan (en trouwe klant) van Beatport die gewoon hoge kwaliteits MP3 levert zonder DRM.

Dat zijn ontwikkelingen die ik zelf allemaal prima vind. Zoals ik al eerder zei: ik geef de voorkeur aan CD of Vinyl, maar als we gaan voor betaalde downloads, dan gaan we daar voor. Maar dat is kansloos zolang het illegale alternatief blijft bestaan. In een andere topic op dit forum zie je Dione een opmerking maken dat een trance plaat die nummer 1 stond in de dancelijsten slechts 83 exemplaren via legale download verkocht heeft. Dat zegt toch al genoeg. De mensen die de plaat hebben gekocht hebben dat gedaan omdat ze die plaat wilden hebben. De downloadoptie is nimmer serieus genomen door de consumenten die geen behoefte hadden aan de plaat.

En over DRM vrije muziek via beatport: ja, dat is wel super, maar vervolgens gaat dat spul allemaal weer het illegale circuit in. DRM of geen DRM is eigenlijk gewoon een keus geweest voor het minste kwaad. Als niemand illegaal zou downloaden, en iedereen de downloadjes braaf betaalde, dan was er ook geen behoefte geweest aan DRM.

Dat ze vanaf het begin gingen bestrijden, daar til ik ook niet zwaar aan. Dat is gewoon een bedrijfstrategie. Je kan van tevoren niet zien hoe iets het gaat doen, en hoe ver technologie gaat. Maar heden ten dage is die inhaalslag echt wel gemaakt door de muziekindustrie mijns insziens. Het is nu tijd om het illegale circuit aan te pakken. Of uiteindelijk als industrie te verdwijnen. En ik zie nu al het geklaag op dit forum (als dat nog bestaat) waar de tijd is gebleven dat er nog goede (en veel) muziek werd gemaakt.

mensen die downloaden kopen niet, nu niet en straks dus ook niet.

Echt, meest domme opmerking ooit..... hoeveel muziek ik wel niet ontdekt heb door downloaden en later heb besteld bij de plaatselijke platenboer omdat die die shit toch nooit had.... Denk ff 2 x na voor je typt jho.

Hoe is dit eigenlijk afgelopen? Met deze 57 miljoen euro die we al dan niet terecht op hebben mogen hoesten via toeslagen op CD-r's enzo moet je toch heel wat muzikantenfamilies kunnen voeden.

En inderdaad 64hz, ik heb zelf ook veel muziek gekocht die ik heb leren kennen via illegale downloads (zo denk ik bijvoorbeeld aan 1 Giant Leap en Emiliana Torrini waar ik nog nooit van gehoord had). Maar ik denk ook dat er heel veel mensen zijn die alles downloaden en nooit iets kopen. De vraag is natuurlijk of deze mensen wel echt van muziek houden, en als ze al CD's zouden kopen of er ook iets anders bij zou zitten dan Skihut muziek en hitcompilaties.

Interesant, me altijd al afgevraagt wat daarmee gebeurde :)

Echt waar, ik heb in m'n leven meer dan 1000 CD's gekocht in de winkel. Maar dat doe ik vanwege Ipod e.d. al lang niet meer. Ik heb ook echt heel veel op iTunes gekocht, maar steeds minder vanwege die klote DRM. Gevolg: lekker illegaal downloaden, tenminste geen DRM issues meer. En het kan me geen bal meer schelen. Als er iets verboden moet worden dan is het wel DRM.

Oorspronkelijk geplaatst door Batteraaf
mensen die downloaden kopen niet, nu niet en straks dus ook niet.

Echt, meest domme opmerking ooit..... hoeveel muziek ik wel niet ontdekt heb door downloaden en later heb besteld bij de plaatselijke platenboer omdat die die shit toch nooit had.... Denk ff 2 x na voor je typt jho.

ik denk dat hij het anders bedoeld,

er is veel kans dat de kerel die tot nu toe enkel en alleen muziek gedownload heeft, niet nu of ooit muziek kopen zal
(zoals ik)

ik hoor toch wel eigenaardig genoeg dat veel mensen toch ook kopen,en dat vooral na legale DL of beluistering (youtube clips ofzo).

ik vind het toch allemaal wat overdreven,er zijn er miljoenen die Dl'den maar nog meer die kopen,natuurlijk wat je mist ben je kwijt, zelf al heb je het nooit gehad,want je hebt het altijd gemist uiteraardt.

dus die 'verliezen' waarvan ze spreken is geen verlies maar winst die ze missen... en dat is niet hetzelfde!

Tja als (illegaal) downloaden etc niet te stoppen is en er geen ander alternatief komt, dan zul je als muzikant/dj gewoon weer het podium op moeten om geld te verdienen, op bruiloften- en partijen moeten spelen zodat je geld hebt om je meer obscure projecten te kunnen financieren. Frans Bauer in de ene hand om van te leven en Clock DVA in de andere om creatief te kunnen blijven.

Iedereen zal voornamelijk zijn eigen belang verdedigen in dit soort discussies. De onschuldige internetter zal zijn privacy willen bewaken, de muzikant z'n productie en zo zal de illegaal downloader wel willen verklaren dat n.a.v. zijn illegale ontdekkingen op eMule o.i.d. heel wat cd's zijn aangeschaft.

Dat menigeen bijvoorbeeld n.a.v. streaming radio weer een cdtje koopt omdat er een onbekende artiest voorbij komt weerhoudt partijen als het RIAA er niet van om diezelfde internetzenders het vel over de oren te trekken omdat er niet voor de 'airplay' betaald is.

Wat ik zeggen wil :D de nuance is soms een beetje zoek. Men probeert het gedrag van mensen te sturen met extreme maatregelen en met een eenzijdige blik op het probleem. Ik betaal al een fee als ik 10 cdr-etjes koop meen ik. En straks ook nog als ik een harde schijf of mp3 speler koop. Er zijn nu gewoon andere factoren in het spel die tot een aankoop leiden. DRM Is er vast niet 1 van. En een cd van 22,50 met 7 nummers en een hidden bonustrack ook niet.

Dat ik meer muziek koop omdat ik vaker wat leuks tegenkom via een toevallige stream of download zal de muzikanten aan hun :kont: roesten. Misschien moest de muziekindustrie ook es kijken naar de eenzijdige exposure van alle afgezaagde artiesten op de radio en wat er in de schappen van de free record shop ligt. Iedere kleine artiest zou zonder de factor internet ook via die kanalen zelden een cd verkopen ben ik bang.

Als mijn harde schijf wordt doorgelicht val ik door de mand ja. Maar misschien kan ik mijn kop nog uit de strop redden omdat ik nog wat bonnetjes heb van bol.com.

Weet je wat mij het meest stoort ? Dat bijna iedereen aan een heel belangrijk punt voorbijgaat : illegaal downloaden is gewoon stelen...of dat nou muziek of software is...

Waar het om gaat in de plannen van de Franse en Engelse regeringen,is dat ze nu die criminaliteit ook willen gaan aanpakken...volledig terecht als je het mij vraagt,maar dat is mijn mening...

Maar goed,het gaat hier dus om meer dan alleen muziek downloads...ook om het illegaal downloaden en verspreiden van software,films,games enz...en ik vind niet dat je onderscheid moet maken tussen die zaken...hoe je het ook wendt of keert,het blijft jatten...

Maar even serieus: We hebben betaalde downloads, dus de muziekindustrie heeft het, en biedt het aan.

Alleen moeten ze concurreren met gratis dankzij het illegaal downloaden.

Als je niet inziet dat dat geen haalbare kaart is, ben je steke en stekeblind.
Wat had iTunes ook weer voor 'n omzet? edit; kijk eens. 5 miljard tracks.
http://life.tweakers.net/nieuws/54089/apple-verkoopt-vijf-miljardste-nummer-via-itunes.html

Je kunt op 3 zaken concurreren:

- kwaliteit
- prijs
- gemak

Piraterij kan nog maar op 1 ding concurreren, en dat is prijs. http://arstechnica.com/news.ars/post/20080508-how-viacom-can-sink-the-pirates.html. Het is makkelijker om 1 keer te klikken op een iTunes-icoontje dan het is om op The Piratebay rond te kijken voor losse tracks.

Laatst gewijzigd:
Weet je wat mij het meest stoort ? Dat bijna iedereen aan een heel belangrijk punt voorbijgaat : illegaal downloaden is gewoon stelen...of dat nou muziek of software is...

Waar het om gaat in de plannen van de Franse en Engelse regeringen,is dat ze nu die criminaliteit ook willen gaan aanpakken...volledig terecht als je het mij vraagt,maar dat is mijn mening...

Maar goed,het gaat hier dus om meer dan alleen muziek downloads...ook om het illegaal downloaden en verspreiden van software,films,games enz...en ik vind niet dat je onderscheid moet maken tussen die zaken...hoe je het ook wendt of keert,het blijft jatten...

Ik geef je deels volledig gelijk.

Al probeer ik zelf het vraagstuk te beginnen bij de vraag waar het materiaal begint met verspreid te worden. DIE mensen moeten aangepakt worden, niet de downloader. Degene die het bronmateriaal oppakt en onder de kopieermachine gooit, dat is de slechterik. Illegale afbeeldingen op reclameborden kun je toch ook niet negeren, wat als je er naar kijkt omdat het er is? Er is teveel bereikbaar voor iedereen.
Maar worden films, muziek en software dan ook niet meer niet gelekt om afzetmarkt te creëren? Ook dat zal dan (deels) ophouden. Net alsof het alleen om de muziekindustrie gaat. Aanbod en vraag verandert onvoorspelbaar. Wie er dan nog rijk van wordt? De muzikant …(?)

Het is een goede zaak dat er discussie is en zaken worden opgepakt, maar naast dat het downloadgedrag wordt tegengegaan, zal ook het illegaal verspreiden aangepakt moeten worden. Maar goed... Als het straks zou werken dan hebben we geen massale downloads van muzieksoftware meer, muzikanten en producers met minder maar alleen legale software. (Of een deel muzikanten en producers zonder synthforum)
Ik stoor me wél heel erg aan “artiesten” die geld willen verdienen aan hun muziek, maar het zelf wel met gedownloade softwareversies maken en masteren. Die moeten ze opsluiten!

Of de voorgestelde maatregelen gaan werken? Ik heb mijn bedenkingen als er in gegevens wordt gesnuffeld. Stempeltjes, profilering, hokjes. Buiten het muziekissue om, komt er dan ook wel een internetblokkering voor de partijen die je op basis van je verzamelprofiel op je postadres ongewenst benaderen met allerhande omdat je volgens categorie A bent geselecteerd voor wat dan ook. Een mens hoort niet geprofileerd te worden en past al zeker niet in een hokje.
Maar goed hokje of niet, zijn internetconnectie kan wel geblokkeerd worden, dat is altijd handig! Zeker nu steeds meer instanties internet gebaseerd en papierloos gaan werken wordt het nog beter. De illegale downloader kan vooruitzien om ook geen bankzaken, ziektekosten-, belastingdienst-, thuiswerk- en andere via internet betaalde diensten en zaken meer te kunnen doen na bestraffing van zijn illegale download. Geen reclame, geen spam, geen post, geen internet plus bellen, geen rages en hypes, geen mogelijkheden om in de nieuwste kledingcollecties te kijken, geen online-verkoop, ook geen betaalde downloads. De mens heeft zowaar tijd om eens een keer te denken, over zichzelf, zijn omgeving, ..
Paniek! De bestrafte mens ziet opeens de leegte van zijn bestaan in, en in paniek daardoor wil hij een cd gaan kopen.
De winkel heeft de cd niet of de speciaalzaak bestaat niet meer. Alleen in de webwinkel te verkrijgen, hij wil nu betalen, maar hij kan niet bij zijn onlinebankrekening en niet bij de webwinkel…. Oei! Wat nu?

Er is genoeg leuks te vinden wat wél legaal en gratis is. Nu ook, straks ook.. Ik vraag me af of er niet meer bereikt wordt met het opvoeden van de mens met stabiele en gegronde normen en waarden. Dan kan de mens zelf denken en oordelen.

grappenmaker,het is de eigenaar met de middelen of die zen middelen ter beschikking stelt die de dief is ,niet de downloader.

Daarom is het ook zo dat als je met p2p bezig bent je zon eigenaar bent/wordt,en je DIRECT strafbaar bent,het is ook enkel quasi met deze methode dat er tot nu toe de meeste aanhoudingen zijn geweest,als je massas miljoenen mp3's zou downloaden,en deze meteen op cd of dvd branden,alle spoor telkens compleet met de nodige programmas van je hd erasen,kan men je nooit betichten van diefstal,je kan aanzien worden als 'medeplichtig' ,maar logisch enkel en alleen deze die de data ter beschikking stelt zou de ripper van een CD kunnen zijn zeg maar,de downloader niet,

een voorbeeld,je wandelt op straat vind een CD in de verpakking die een winkeldief heeft laten vallen,ben je dan de dief van de CD?,je had em kunnen laten liggen natuurlijk ,al weet je dat die gestolen is geweest of niet,jij hebt em zelf niet gestolen.

Men mag huiszoeking komen doen en deze dvd's vinden,men kan niets doen al weet men dat het copys zijn.

het is daarom dat die fransen hier ook iets willen aan doen,om dit dan ook uit te sluiten,het wordt een zooi van wetten imo met weinig resultaat.

Dione, Ik ben benieuwd of je ook samples uit andere muziek in je producties gebruikt...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back