Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik ken namelijk ook verschillende die pro bezig zijn ,die studio dus hebben waar mensen komen opnemen en deze gebruiken alles wares,en geen klein beetje...
Behalve voor gebruik van specifieke loops etc,kan men niet nagaan en is het niet nodig om een licentie van die te hebben om het commercieel te gebruiken,want het is 'onherkenbaar'.

ja ik ken er ook, helaas, want die voorzien de markt wel van muziek, maar dragen zelf ook hun steentje bij aan het feit dat downloaden maar normaal gevonden wordt. terwijl de artiest toch het goede voorbeeld zou moeten geven he...
dat voorbeeld van "onherkenbaar" en het daarom niet nodig hebben van licentie? daar ben ik het niet mee eens.
Er zijn wel degelijk firma's die navraag bij je doen of je je software keurig gelicenseerd hebt, het gemiddelde platenlabel in NL zal dat niet zo snel doen, maar ik weet dat het in de reclame/tv wereld heel normaal is dat je even je DAW lijstje aan hun doorgeeft.
Verder is het het domste ooit om als bedrijf met warez te werken, want je moet immers investeren. Dan ben je in mijn ogen echt niet professioneel bezig
En weet je; meestal zijn die warez mensen de grootste huillies wanneer ze hun platen voorbij zien komen op usenet of waar dan ook.![]()
Er zijn wel degelijk firma's die navraag bij je doen of je je software keurig gelicenseerd hebt, het gemiddelde platenlabel in NL zal dat niet zo snel doen, maar ik weet dat het in de reclame/tv wereld heel normaal is dat je even je DAW lijstje aan hun doorgeeft.
Hier heb ik nog nooit van gehoord hoor.
Gaat ook niemand een zak aan waarmee je wat gemaakt heb imho.

Hmm, ik kreeg een harde schijf met wat samplelibraries bij mijn sampler, maar ik heb geen idee van die oorspronkelijk zijn eigenlijk. Wat afrikaans getrommel, jazz drums en piano's. Vooral het afrikaanse getrommel gebruik ik wel eens. Die gast van wie ik de sampler kocht had wel een pro-studio, dus ik ga er maar vanuit dat hij ooit netjes de rechten heeft betaald![]()

als je een contract tekend staat er meestal ook in dat enkel jij verantwoordelijk bent indie er zonder toestemming gebruik gemaakt is van copyright protected material,en je draaid op voor ALLE kosten.
ze hoeven dus te niets vragen..
wel zo is dat je voor somminge libraries (zoals ik eerder poste) je verplicht bent het te melden wanneer je het gebruikt hebt.
Die gasten die investeren om onkosten te creeren doen dat met het kopen van massas hardware er nog eens bevenop...geen software natuurlijk!
Dat dacht jijDie hebben geen onbeperkt budget hoor. Al helemaal niet doordat al die kutgasten alles downloaden tegenwoordig.Ja een beetje productie bedrijf inversteerd idd in bakken met hardware. Anders spring je er nooit uit met wat van die butplugins die iedere boerenlul hier gebruikt en download.