Illegale downloaders raken internet kwijt

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Eigenlijk moeten de mensen die uploaden worden gestraft, hun zorgen ervoor dat de muziek of software verspreid.

Ik ken namelijk ook verschillende die pro bezig zijn ,die studio dus hebben waar mensen komen opnemen en deze gebruiken alles wares,en geen klein beetje...

Behalve voor gebruik van specifieke loops etc,kan men niet nagaan en is het niet nodig om een licentie van die te hebben om het commercieel te gebruiken,want het is 'onherkenbaar'.

Er zijn wel degelijk firma's die navraag bij je doen of je je software keurig gelicenseerd hebt, het gemiddelde platenlabel in NL zal dat niet zo snel doen, maar ik weet dat het in de reclame/tv wereld heel normaal is dat je even je DAW lijstje aan hun doorgeeft.

Verder is het het domste ooit om als bedrijf met warez te werken, want je moet immers investeren. Dan ben je in mijn ogen echt niet professioneel bezig ;)

En weet je; meestal zijn die warez mensen de grootste huillies wanneer ze hun platen voorbij zien komen op usenet of waar dan ook. *D

Precies.
Even de omgekeerde wereld, je bent een huillie omdat je als betalende gebruiker genaaid wordt. Het is dan nog beter te stoppen met huilen en zelf illegaal te gaan. Dan is het evenwicht weer gevonden. Wil je scene jou als label/artiest niet steunen, dan steun je de scene op een gegeven moment ook een stuk minder, lijkt mij.
Dat gevoel krijg ik er iig wel bij. Belangrijkste is dat je er zelf lol aan beleeft, de rest kan de pot op.

ja ik ken er ook, helaas, want die voorzien de markt wel van muziek, maar dragen zelf ook hun steentje bij aan het feit dat downloaden maar normaal gevonden wordt. terwijl de artiest toch het goede voorbeeld zou moeten geven he...

dat voorbeeld van "onherkenbaar" en het daarom niet nodig hebben van licentie? daar ben ik het niet mee eens.

het is geen artiest maar een recording/production studio,die juist de artiest heel goed helpt,want hij heeft alles en zijn vraagprijs per uur beat alle concurentie.

Er zijn wel degelijk firma's die navraag bij je doen of je je software keurig gelicenseerd hebt, het gemiddelde platenlabel in NL zal dat niet zo snel doen, maar ik weet dat het in de reclame/tv wereld heel normaal is dat je even je DAW lijstje aan hun doorgeeft.

Verder is het het domste ooit om als bedrijf met warez te werken, want je moet immers investeren. Dan ben je in mijn ogen echt niet professioneel bezig ;)

En weet je; meestal zijn die warez mensen de grootste huillies wanneer ze hun platen voorbij zien komen op usenet of waar dan ook. *D

dat klopt,ttz voor bepaalde libraries ben je het verplicht te doen en zijn ze heel streng west-one bvb,zero-g en andere shit niet,niemand kan herkennen of het de jupiter string is van de sample librarie of die van de echte synth die je zogezegt in bruikleen gehad hebt.dat van je daw lijst doorgeven is zever en als het toch gebeurt is dat niet verplicht,een artiest moet zijn geheime wapens ook niet blootstellen hoe of wat hij gebruikt heef,en serieuze klanten gaan dat nooit in detail vragen wat je gebruikt hebt.

aan een beginnend prutser ja daar gaan ze het mischien aan vragen

Die gasten die investeren om onkosten te creeren doen dat met het kopen van massas hardware er nog eens bevenop...geen software natuurlijk!

Hier heb ik nog nooit van gehoord hoor.
Gaat ook niemand een zak aan waarmee je wat gemaakt heb imho.

Hier heb ik nog nooit van gehoord hoor.
Gaat ook niemand een zak aan waarmee je wat gemaakt heb imho.

als je een contract tekend staat er meestal ook in dat enkel jij verantwoordelijk bent indie er zonder toestemming gebruik gemaakt is van copyright protected material,en je draaid op voor ALLE kosten.

ze hoeven dus te niets vragen..

wel zo is dat je voor somminge libraries (zoals ik eerder poste) je verplicht bent het te melden wanneer je het gebruikt hebt.

Hmm, ik kreeg een harde schijf met wat samplelibraries bij mijn sampler, maar ik heb geen idee van die oorspronkelijk zijn eigenlijk. Wat afrikaans getrommel, jazz drums en piano's. Vooral het afrikaanse getrommel gebruik ik wel eens. Die gast van wie ik de sampler kocht had wel een pro-studio, dus ik ga er maar vanuit dat hij ooit netjes de rechten heeft betaald :engel:

maargoed als je bijv XP koopt dat verwacht je wel dat de deuren goed
dicht zitten zodat niemand zomaar naar binnen kan lopen :)

Hmm, ik kreeg een harde schijf met wat samplelibraries bij mijn sampler, maar ik heb geen idee van die oorspronkelijk zijn eigenlijk. Wat afrikaans getrommel, jazz drums en piano's. Vooral het afrikaanse getrommel gebruik ik wel eens. Die gast van wie ik de sampler kocht had wel een pro-studio, dus ik ga er maar vanuit dat hij ooit netjes de rechten heeft betaald :engel:

Het blijft ook vaag hoe je een lecensie moet overnemen , als ik vertel dat
ik een legale versie logic 7 ga kopen dan zeggen ze in de winkel dat dit
niet mogelijk is om software tweedehands over te nemen :(

als je een contract tekend staat er meestal ook in dat enkel jij verantwoordelijk bent indie er zonder toestemming gebruik gemaakt is van copyright protected material,en je draaid op voor ALLE kosten.

ze hoeven dus te niets vragen..

wel zo is dat je voor somminge libraries (zoals ik eerder poste) je verplicht bent het te melden wanneer je het gebruikt hebt.

Ja dat weet ik van sample libraries.
Veel sample libraries heb je ook helemaal de rechten niet van ook al heb je het als zijnde samplecd gekocht.
Maar goed dat soort gezeik zal ik niet zo snel mee te maken hebben.
En een ieder die wil weten wat ik gebruikt heb kan bij wijze van spreken lekker in de stront zakken.

er komt ook nog bij dat libraries vrij herkenbaar zijn , dus als componist
A bijv de zelfde loop als componist B gebruikt ja dan klinkt dit het zelfde
maar is dit dan plagiaat:confused:

Als iemand wil weten wat ik gebruikt heb lever ik wel een urinesample in, dan mogen ze zelf gaan zoeken :D

Ja een beetje productie bedrijf inversteerd idd in bakken met hardware.
Anders spring je er nooit uit met wat van die butplugins die iedere boerenlul hier gebruikt en download.

Ja een beetje productie bedrijf inversteerd idd in bakken met hardware. Anders spring je er nooit uit met wat van die butplugins die iedere boerenlul hier gebruikt en download.
Die hebben geen onbeperkt budget hoor. Al helemaal niet doordat al die kutgasten alles downloaden tegenwoordig.

appels en peren noemen ze dat.

Om het wat dichter bij huis te zoeken:
Bekende hardcore verzamelcd serie verkoopt rond 2001 minstens 25.000 stuks.
Zelfde serie verkoopt in 2007 3000 stuks.

Andere bekende hardcore verzamelcd serie verkoopt rond 2000 12.000 stuks.
Zelfde serie verkoopt in 2007 900 stuks.

Artiestenalbums verkopen minder dan de verzamelcd's.
Dat zijn voorbeelden van harde cijfers waar het om gaat.

Maar op Thunderdome IV stond 'Hardcore Will Never Die' :( Zeker weer een leugen van die hufterige platenmaatschappijen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back