Illegale downloaders raken internet kwijt

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

dione

hardkoor
Nu dus ook in Frankrijk :

http://www.nu.nl/news/1618696/52/Franse_illegale_downloader_raakt_internet_kwijt.html

PARIJS - Wie in Frankrijk illegaal bestanden downloadt via internet, riskeert afsluiting van de digitale snelweg. President Nicolaz Sarkozy maakte woensdag bekend dat een nieuw instituut moet zorgen dat internet niet langer een wetteloos medium is.

Wie betrapt wordt op illegaal muziek of films downloaden, zal een waarschuwing per e-mail ontvangen, gevolgd door een officiële brief. Mensen die de waarschuwing herhaaldelijk negeren worden afgesloten en indien nodig strafrechtelijk vervolgd.

Voor illegaal downloaden kan in Frankrijk een boete van 300.000 euro opgelegd worden of een gevangenisstraf van maximaal drie jaar.

Het plan van het Franse kabinet is gemaakt in samenwerking met veertig organisaties uit de film-, muziek- en internetindustrie. In het najaar moet het parlement de plannen goedkeuren.

Nadat enkele maanden geleden in Engeland ook al dit plan is geopperd :

http://www.nu.nl/news/1431396/50/Brits_internetverbod_voor_illegale_downloaders.html

LONDEN - Internetgebruikers in Groot-Brittannië moeten in de toekomst rekening houden met een internetverbod als zij illegaal films en muziek downloaden.

Dat blijkt uit een wetsvoorstel van de Britse regering, meldde de Britse krant The Times dinsdag.

Waarschuwing

Londen vindt dat providers stappen moeten ondernemen als zij registreren dat illegaal bestanden worden gedownload. Bij de eerste overtreding krijgt een internetter een waarschuwing per e-mail. Dan volgt een schorsing en bij de derde overtreding wordt het internetcontract beëindigd.

Volgens de entertainmentindustrie gaan door het illegaal downloaden miljarden aan inkomsten verloren.

Kijken hoe snel dit toegepast gaat worden...

Hoe willen ze dit dan tegenhouden?
Ze kunnen toch niet zien wie wat op internet is aan het doen? en alsof het daarmee eindigt, ze vinden wel wat nieuws om illigaal dingen te verspreiden:o
Om een CD vol met muziek te kopieëren heb je geen internet nodig. Ik denk eerder dat het een manier is om mensen af te schrikken.

een ding: Illigaal zal nog lang niet uitgestorven zijn...

Dit is eigenlijk niets nieuws onder de zon. In Nederland worden al tijden mensen opgepakt echter alleen voor uploaden en dan ook nog als dit via de bekendere sites gebeurd, via de p2p programma's.
je ziet nu al een verschuiving van downloads naar sites als rapidshare en ook downloaden via nieuwsgroepen wordt steeds toegankelijker. Zoals gebruikelijk lopen de overheden weer grandioos achter de feiten aan.
Daarbij zou dit in Nederland nooit kunnen omdat dit een grove schending zou zijn van de privacy regels die hier gelden. Vooral de linksere poliktieke partijen zullen dit nooit door laten gaan.

Niet dat we hier uberhaupt privacy hebben maar dat is weer een hele andere discussie.

Zullen ze hier in NL toch eerst de wet moeten veranderen en dat zal niet 1,2,3 gebeuren. Daarbij denk ik ook dat het niet veel zal uitmaken, mensen die downloaden kopen niet, nu niet en straks dus ook niet.

Een rigoreuze prijsverlaging van mediums dmv verlaging van belastingen en accijnzen zou imho een veel betere oplossing zijn. Laat artiesten tot een bepaald bedrag belastingvrij verdienen, idem voor kleine software- & filmhuizen.

En daarbij een beetje usenet gebruiker gaat via SSL en surft via proxies ;) Dus....

Dit mes snijdt natuurlijk aan 2 kanten, wie afgesloten wordt van internet vanwege illegale downloads kan ook niet meer online kopen, ziet geen reclameboodschappen meer, etc.. , en is voor een heel grote afzetmarkt dan geen potentiele klant meer. De economie die daar op draait is de dupe van de afsluitmaatregel en loopt daardoor uiteindelijk ook inkomsten mis.

Dit mes snijdt natuurlijk aan 2 kanten, wie afgesloten wordt van internet vanwege illegale downloads kan ook niet meer online kopen, ziet geen reclameboodschappen meer, etc.. , en is voor een heel grote afzetmarkt dan geen potentiele klant meer. De economie die daar op draait is de dupe van de afsluitmaatregel en loopt daardoor uiteindelijk ook inkomsten mis.

Precies en wat te denken van de ISP's, de meeste mensen die ik ken hebben alles via internet, Tv,radio, inet, telefoon. Als ze iedere gezinnetje die z'n Chello Extreme gebruikt waar het voor bedacht is gaan afsluiten dan zullen de ISP's zich hier hoogstwaarschijnlijk echt wel tegen gaan verzetten.

Punt alleen is dat je in .nl wel muziek en films mag downloaden dankzij een maas in de wet van begin vorige eeuw.

Hele punt is dat het nu is doorgeschoten en heel veel artiesten echt in de moeilijkheden zitten omdat ze niet meer betaald worden voor hun werk.

Het is eigenlijk net zo als met drugs. Iedereen weet dat er nadelen aan zitten maar doet het (vaak) toch. En dan kan je wel van alles en nog wat bedenken maar het stoppen lukt je toch niet. (2x)

Mensen afsluiten lukt toch niet want er zijn zoveel manier om dit te omzeilen. (Externe HD's ruilen met je vriendjes ramvol met die shit)

Wat is het volgende: dat je aangehouden wordt en de agent vraagt of je licenties hebt en kunt tonen voor die mp3's in je ipod of autoradio...

Wat is het volgende: dat je aangehouden wordt en de agent vraagt of je licenties hebt en kunt tonen voor die mp3's in je ipod of autoradio...

nee,je zal je sneeuwwitte ipod diep genoeg in zen reet moeten duwen,en als die bruin deruitkomt, zit er waarschijnlijk illegaal data op.

daarom neem altijd een usb stick mee,die gaat dieper maar laat geen sporen na,zal em deugt doen en je kan vrijuit.

Da's het mooiste voorbeeld en de reden waarom dit "inbreuk is op auteursrecht" heet in plaats van "stelen".

Deze mix klinkt hardstikke waardeloos. Zelden heb ik zo'n amateuristische mastering gehoord - dit MOET je wel zelf hebben gedaan

Prutser!

:D

nou dan blijft er nog genoeg "muziek"over om vrij te downloaden..toch

Ach heden,..

Jongelui toch,..

Wat is de tijd gevlogen,.. Als de dag van gisteren weet ik nog dat in de laagste verdieping van Ter Meulen een megaplatenafdeling was,.. tienduizend keer groter als de Free Recordshop,..
Toen zaten de platen nog gewoon in de hoezen en bestonden er nog geen detectiepoortjes,..
Met Michael Garrisson,.. Kraftwerk,.. Vangelis,. ELO en De Sex Pistols in de hand,.vakkundig verstopt achter een plastic tasje stapte ik als jonge knaap de roltrap op en liep ik zo de tent uit,.zonder blikken of blozen.
Uiteraard was dit starfbaar en die of gene onfortuinlijke deugniet werd dan ook wel eens in de kraag gegrepen door een overijverige diender.
Geld om platen te kopen had ik niet maar ik had zeker wel een platenspeler.

Een klein decennium later,.. toen door verharding en verbrutalisering van ons vriendelijke kikkerlandje de winkeldiefstallen totaal uit de hand liepen had een slimme zakenpief besloten de platen uit de hoezen te halen en weer wat later detectiepoortjes te introduceren.
Hierdoor werd het ontvreemden van allerhande leukigheden steeds minder aantrekkelijk.

Toen waren er de compact cassettes en de tweedehands platenzaken die een schrale uitkomst boden aan de jonge muziekofiel.

Hedentendage is er de ipod,.. overijverige dienders zijn er nog steeds en wederom zal een slimme zakenbons wel weer een manier vinden om het downen aan banden te leggen met een detectie-usb-poortje.

Daarom niet getreurd,.. Er bestaan ook nog steeds oldskool winkeldieven
en over 25 jaar wordt er nog steeds gejat.

Pak wat je pakken kan (als je dat wilt) zolang t kan,. en word je uitendelijk zelf gepakt,..
Niet zeiken,..je hebt in ieder geval plenty muziek op je ipod en genoeg films gezien om een mooi lulverhaal te verzinnen voor de rechter!!! :engel:

Nu ja, ik vind het iig een puik plan. Wat mij betreft mogen ze dit invoeren. Sowieso was de beste oplossing altijd al om providers de zwarte piet toe te spelen, want die kunnen zien wat je precies aan het downloaden bent.

Dat je het uitwisselen van gekopieerde muziek niet kan stoppen weet ik ook wel, maar dat hoeft ook niet. Je hoeft het alleen maar moeilijk of risicovol te maken. Als er een goede kans is dat je je internetverbinding kwijtraakt, dan laat je het wel.

En uitwisselen van harddisks met spul? Ach, dan zal je net zoals in die goeie ouwe cassettebandjestijd op zoek moeten gaan naar diegene die het gewilde album daadwerkelijk bezit, in plaats van het anoniem en makkelijk te kunnen downloaden via een p2p. Moet je moeite doen. Moet je zien hoeveel mensen dan afhaken. In de winkel kopen is dan makkelijker.

Dit zijn uitstekende plannen. Het schijnt ook mogelijk te zijn om p2p verkeer te blokkeren. ISP's schijnen dit vrij gemakkelijk te kunnen. Wat mij betreft dienen ze ook gedwongen te worden dit te doen. Maar dit zijn iig goede stappen in de juiste richting.

dat dit in Nederland niet kan? Ze zijn al bezig met een wetsvoorstel om ook downloaden illegaal te maken. Moet je eens zien hoe snel dit er achter aan komt dan.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back