Illegale downloaders raken internet kwijt

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
dus goed idee, maar: wie collecteert het geld? ik geloof nooit dat het op de goede plek terecht komt!
.
Als de entertainmentindustrie niet in staat is een goed werkende oplossing te verzinnen en uit te voeren zijn zij ons geld verder ook niet waard vind ik.

Het is kiezen of delen. Zoals wel vaker.

eventueel wil ik het collecteren wel doen en een perl scriptje schrijven voor het downloaden, ik zoek alleen nog wat webspace voor alle downloads, iemand? :D

ik denk dat er niks zou exploderen, een downloadende mens download toch al alles wat hij kan vinden.

Ik denk dat er een heleboel mensen zijn die nu niet (of heel weinig) downloaden omdat ze niet weten hoe het moet of omdat het illegaal is, wel aan de bak zullen gaan als ze op www.allemedia.nl alle films en muziek en games legaal kunnen downloaden die ze willen.

.
Als de entertainmentindustrie niet in staat is een goed werkende oplossing te verzinnen en uit te voeren zijn zij ons geld verder ook niet waard vind ik.

Nee, maar dit is natuurlijk al een probleem van 10 jaar. Als je ziet hoe krampachtig de maatschappijen ook omgaan met legale downloads (deze winkel wel, deze winkel niet, dit label wel, dit label niet, deze artiest wel, deze artiest niet) is het idee van 1 centraal downloadpunt en 1 uniforme verdeelsleutel ver te zoeken.

Aan de andere kant, misschien zullen ze op een gegeven moment wel moeten, en dat is mijn punt deze hele thread al: de huidige manier/wens van repressie, verbieden, afsluiten en bestrijden werkt gewoon niet. Dat heeft de geschiedenis inmiddels wel bewezen.

Volgens mij moet de entertainmentindustrie zich enerzijds inzetten op een goed legaal alternatief (wat er naar mijn idee nu niet is, inclusief iTunes), anderzijds op het kweken van goodwill (en dat doe je niet door voor iedere legale DVD die je koopt minutenlang unskippable schermen en filmpjes te laten zien dat je ze niet mag kopieeren, rootkits op de markt te zetten die je PC beschadigen, CD's uit te brengen die niet werken op audioradio's of PC's, vervelende warning-schermen en spotjes tonen in de bioscoop etc.).

Consumenten moeten het gevoel hebben dat het legale product een gevoel van meerwaarde heeft ("ik wil geen namaak") en consumenten moeten het gevoel krijgen dat ze het mogelijk maken dat hun favoriete artiesten hierna NOG een CD kunnen maken. Artiesten moeten dichter naar hun publiek toe misschien zodat ze niet alleen maar gezichten zijn op TV of een CD-hoes, maar ook als mensen gezien worden die hun hypotheek moeten betalen. De periode van jarenlange arrogantie tegenover hun klanten en de vanzelfsprekendheid van vette winsten die de muziekindustrie zich jarenlang kon permitteren lijkt me op z'n retour.

Als maatschappijen nog enig respect willen zorgen ze ervoor dat mensen niet bij voorbaat als verdachte worden aangemerkt.

Dat 'anarchistische internet' is voor velen binnen de media industrie en overheid een doorn in het oog. Maar de manier waarop en hoe ze het "nieuwe internet" voorstellen heeft naar mijn mening toch wel fascistoïde trekjes.

Internet is gewoon een basisrecht. Tenzij je jezelf schuldig maakt aan pedofiele media of andere computers schade toebrengt door cracken mag men je niet afsluiten.

Niet iedereen download, dus niet iedereen mag worden belast.

"Als u weleens een mp3'tje download, zet u hier een vinkje neer, dan gaat uw abonnement met 5,- p/m omhoog"

Yeah right

Waarom heeft iedereen het toch over de "grote boze platenmaatschappijen" ? De meeste muziek wordt nog steeds gemaakt en uitgebracht door kleine labels van hobbyisten,met artiesten die gewoon een baan hebben en met hun zuurverdiende geld apparatuur bij elkaar rapen om thuis in hun vrije tijd muziek te gaan maken...dat is de muziekindustrie...

Dat komt omdat de zeikerds zelf niet actief zijn achter de schermen en dus niet zien hoe het er werkelijk aan toe gaat. Daarnaast doen ze niet de moeite of hebben ze niet eens de mogelijkheid om erachter te komen. Maar natuurlijk wel een mening klaarhebben, dat kan iedereen wel altijd ....... maakt niet uit of hij strookt met de werkelijkheid.

arrogantie van de grote industrieën,

En labels zoals die van mij? www.z-t.nl
Niks groots en arrogants aan hoor. En toch ben ik ook net zo hard financieel de dupe van het hele downloadgebeuren.

Waarom heeft iedereen het toch over de "grote boze platenmaatschappijen" ? De meeste muziek wordt nog steeds gemaakt en uitgebracht door kleine labels van hobbyisten,met artiesten die gewoon een baan hebben en met hun zuurverdiende geld apparatuur bij elkaar rapen om thuis in hun vrije tijd muziek te gaan maken...dat is de muziekindustrie...

Amen.

Ik heb idd gewoon een full time baan als proces-operator in een smerige fabriek om mijn hobby te bekostigen, als ik dan kijk wat ik aan B/S binnenkrijg; dat is nog niet genoeg om hun administratieve kosten te dekken.

Als ik dan na ga wat er aan statements binnen komt..... :mega: Dat was al niet zo heel veel; dan gaat er nog 25% vanaf als reserve voor het label en dan op het einde van het jaar komt de Belastingdienst ook nog eens :yamaha:

Maar goed, ik ben dan ook een commerciële hoer volgens Dhr.Mono-Poly.

En labels zoals die van mij? www.z-t.nl
Niks groots en arrogants aan hoor. En toch ben ik ook net zo hard financieel de dupe van het hele downloadgebeuren.

Is het ook geen arrogantie om te denken dat alles wat op internet staat anders gekocht zou worden? Er bestaat nog altijd een verschil tussen iets goed vinden om te downloaden, en iets zo goed vinden om er geld voor te willen betalen.

Is het ook geen arrogantie om te denken dat alles wat op internet staat anders gekocht zou worden? Er bestaat nog altijd een verschil tussen iets goed vinden om te downloaden, en iets zo goed vinden om er geld voor te willen betalen.

Iets goed vinden om te downloaden ? Dat is pas arrogantie...dat jij vind dat jij mag beslissen of je wilt betalen voor iets of niet...luister naar previews of luister naar de radio,er zijn genoeg mogelijkheden daarvoor,en beslis dan of je iets wilt kopen of niet...maar niet eerst iets stelen en dan kijken of je eventueel wat geld er voor over hebt...dat is hetzelfde als je baas zou zeggen : je krijgt geen loon deze maand,want ik vond je niet goed genoeg werk leveren om je te betalen...

Idd dat is arrogant. Echter hebben heel veel artiesten en kleine labels daar geen last van. Waar ze wel last van hebben zijn de gedaalde inkomsten. Zeg maar wat je in 2002 kreeg voor je tracks op verzamelcd's moet je nu door 8 delen.

Betekent dat dat alles nu 8x zo slecht is en mensen nog maar het allerbeste echt kopen?

Nee

De neergang is gelijk verdeeld over alle verzamelcd's, zowel de goeie als de slechtere. Deze week zag ik een stemra afrekening van één van de beste verzamelcd's in onze scene, uitgebracht door één van de populairste hardcore labels van het moment, met bijna alleen maar goeie tracks, met name tracks die zeer gewild zijn op feesten. Die haalde net de 2000 stuks, met dat aantal ben je nu een grote jongen. Van dat geld (minus artiestendeel) kan ik als label een paar maanden het abbo van mijn faxlijn van betalen, meer niet.
Er blijft aan het einde van de rit niks over om de werktijd te betalen of te investeren in nieuwe dingen/releases.

Je ziet op downloadforums dat mensen diezelfde cd helemaal te gek vinden en bedanken de uploader met tientallen tegelijk.
Een veelvoud daarvan download de cd zonder er een commentaar bij te zetten, te zien aan het aantal mensen wat in dat topic langs is geweest.
Sommige fanaten zetten er nog een paar mirrors bij om ervoor te zorgen dat de cd altijd beschikbaar is de komende tijd.
En ja, dan denk ik, die gasten hadden die cd anders WEL gekocht.
Is daar iets arrogant aan naar jouw mening?

Het is pas arrogant dat je van menig bent dat jij bepaalt of ergens wel of niet betaald voor moet worden terwijl je er al gebruik van maakt.
Dat werkt niet, omdat veel mensen uit eigen (gebrek aan) principes nergens voor willen betalen als ze die mogelijkheid hebben. De praktijk leert ons dat.
Maak je er gebruik van, betalen
Maak je er geen gebruik van, niet betalen.

Ik heb sterk het idee dat al die landen die nu hemogeen internet regels in acht nemen dat dit niet zomaar is. En welicht iets met een nieuwe EU te maken heeft. (verdrag lissabon, big brother is watching you)

Trouwens, ik heb persoonlijk iets van, er zijn ook dingen waarvan je nieteens weet of het wat is. Maar daarnast is het zwel zo dat ik liever veel mp3's op plaathad dan in mp3 format. MP3 is niet zo heel denderend. Nu ik monitors gebruik is het overduidelijk tussen verschillende formaten en kwaltiet en zelfs tussen tracks op twee verschillende compilaties etc.
Ik koop denk toch rustig aan alle leuke tracks op plaat/vinyl cd. En moet toch nog maar effe helpen x en y hun platen collectie naar pc om te zetten :)

Ik moet zeggen dat voor mij het hele mp3-gebeuren mij mogelijkheden biedt om mijn muzikale gezichtsveld te vergroten, die ik zonder internet niet had gehad. Ik heb vele malen met een cd in mijn handen gestaan waarvan ik door internet het bestaan van wist. Er zijn ook verscheidene onderzoeken geweest waaruit het ongelijk van de gedachtengang blijkt dat men geen cd's meer koopt OMDAT men download. Het effect lijkt eerder andersom. Als het goed voor me haal, gingen enkel mensen die meer dan 1000 nummers per maand downloaden niet meer naar de cd-winkel.

Maar goed, zeg nou zelf 25 euro voor een geperst cd'tje. Voor 10/15 euro wil ik best wat meer cd's kopen. Bovendien blijkt uit verschillende psychologische onderzoeken dat je dan eerder 5 cd's koopt omdat ze ' goedkoop' zijn. Daarnaast lig die 10/15 euro nog boven de werkelijke prijs die betaald zou moeten worden voor een cd'tje. Er zou een prijs gerelateerd aan minuten betaald moeten worden. Het is belachelijk dat je voor 35 minuten Last Shadow Puppets bij de FRS 25 euro neer moet leggen.

Daarnaast zijn er in een hoop scene's nog steeds mensen die met ouderwetse platen draaien en ook geen mp3z willen draaien (ivm met dynamische verlies), dus wellicht moet je juist meer kijken naar het introduceren van formaten die voor de klant interessanter zijn om fysiek te hebben. Hierbij kan je denken aan audio/video, toegang tot fora van muzikanten, leuke gadgets, foto's ... etc etc

Het wordt tijd voor een andere manier van denken voor een bedrijfstak die jarenlang op veel oneerbiedigere wijze zijn zakken heeft gevuld dan er nu wordt gedownload. Daarnaast vind ik dat je als klein platenlabel geen moord en brand hoeft te schreeuwen, je weet bij voorbaat dat je nauwelijks kostendekkend kunt zijn als je er ook maar 1 bedrijfsanalyse op loslaat. Alleen al het belastingklimaat in NL is al behoorlijk ongunstig, laat staan onze arbeidskosten. Overigens vind ik het dan wel zuur voor nieuwe artiesten dat het budget voor nieuwe artiesten verdwijnt. Aan de andere kant kun je ook kiezen voor een bepaalde stroming als label met daarin alleen goede releases van een wisselend bestand aan artiesten.

Daarnaast vind ik dat je als klein platenlabel geen moord en brand hoeft te schreeuwen, je weet bij voorbaat dat je nauwelijks kostendekkend kunt zijn als je er ook maar 1 bedrijfsanalyse op loslaat. Alleen al het belastingklimaat in NL is al behoorlijk ongunstig, laat staan onze arbeidskosten. Overigens vind ik het dan wel zuur voor nieuwe artiesten dat het budget voor nieuwe artiesten verdwijnt. Aan de andere kant kun je ook kiezen voor een bepaalde stroming als label met daarin alleen goede releases van een wisselend bestand aan artiesten.

In 2002 heb ik een uitgebreid bedrijfsplan geschreven, aangevuld met geloofwaardige cijfers door mijn boekhouder. Alles was gebaseerd op de 3 jaar ervoor + rekening gehouden met lager inkomsten ivm cd kopien en een beetje mp3. Ik had toen niet kunnen voorzien dat de ontwikkeling zo hard zou gaan en de overheid zolang niet ingrijpt waardoor het illegale aanbod door kon groeien en de legale markt verder in zou storten.

Ik weet niet waar jij die 25 euro vandaan haalt maar ik koop mijn dubbelcd's voor max 15 euro en enkel cd's voor 11 euro.
Allerlei verschillende soorten muziek. Vaak haal ik ook van die bundels van 3 voor 25 oid.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back