ach ja ik zwem nu eenmaal tegen de stroom in, moet
je ook eens doen dan krijg je een hele andere kijk
op dingen
Zo kan je inderdaad reageren als je niks meer te zeggen hebt.
Illegaal downloaden is de stroom tegenwoordig, te zien aan alle reacties op internet (pro download vs. mensen die financiele belangen hebben in hun vakgebied).
Kijk eens naar mijn posts in dit en het andere topic, wie is hier nou tegen de stroom aan het inzwemmen
Niel volgens mij ben je gewoon 10 jaar te laat met je hardcore label begonnen om mee te vissen uit de vijver.
Je moet toch ook is een andere bril gaan dragen hoor.
Klopt dat we er geen huizen meer mee kunnen kopen zoals vroeger, dat wist ik toen ik begon. Maar ik had wel verwacht dat ik breakeven zou kunnen halen. Dat is sinds een jaar niet meer het geval.
Met mijn huidige bril is niks mis, ik heb wel een andere (montuurloze) als die ik toen ophad toen ik een synth kwam kopen bij je een paar jaar geleden.
jij bent zo slim.
maar dat wilde ik niet zeggen.
dus als downloads de reguliere verkoop nou aantasten. waarom zouden we dan nog legaal downloaden??
Thnxs

Vind ik zelf ook vaak. Maar dat wilde ik niet zeggen.
Legaal downloaden valt ook onder de reguliere verkoop.
Je moet niet zien dat downloaden altijd slecht is. Ik denk dat we in deze discussie de term downloaden vaak hebben gebruikt om het illegale downloaden te bedoelen. Ik denk zelf dat van alle downloads maximaal 5% legaal is.
Als illegaal downloaden moeilijker wordt gemaakt zal, ook naar mijn idee, de legale downloads toenemen. Echter moet het aanbod dan wel groter worden en makkelijker gemaakt worden. Maar daar beginnen de meeste bedrijven (nog) niet aan zolang het illegale aanbod zo gigantisch is. Beetje kip en ei verhaal, maar businesswise gezien ga je niet investeren is iets waarvan je niet weet of partijen waar je afhankelijk van bent (overheid) het mogelijk maken om er later wel geld mee te kunnen verdienen. En geld verdienen moeten we allemaal, ook de proces operators, de webserver waar SF op draait en de supermarkt waar je je boodschappen haalt.
en wat is dan illegaal Uploaden
Materiaal online zetten wat (automatisch) auteursrechtelijk beschermd is en waarvoor je geen toesteming hebt van de eigenaars om het online te zetten.
Bij zo'n creative commons licentie heb je bv wel toestemming maar mag je het alleen online zetten op de manier zoals de eigenaar/auteur dat wil.