Illegale downloaders raken internet kwijt

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
En labels zoals die van mij? www.z-t.nl
Niks groots en arrogants aan hoor. En toch ben ik ook net zo hard financieel de dupe van het hele downloadgebeuren.[/QUOTE]

Nou,. volgens mij verkoop jij vinyl,.. en is die doelgroep toch wat anders,.. ik heb mn uiterste best gedaan om illegale downloads van je releases te vinden en dat is echt geen makkie,. en van de paar die ik al vond,..dooie links,.. no seeders enz. Jij bent waarschijnlijk eerder de dupe van een veranderende markt ofzo,..

Wel zat betaallinks van je releases gevonden? verkoopt dat? Of werkt dat niet?

Hoeveel keer luister ik nu herhaaldelijk naar een zelfde nummer? Veelal ben ik het na 1 keer luisteren zat en belandt het in 1 of andere kast, om er vervolgens jaren later weer eens naar te luisteren. Daar ga ik natuurlijk niet voor dokken. Ze moeten dus gewoon betere muziek gaan maken die het herhaaldelijk luisteren toegankelijk en haalbaar maakt. Dan heeft de maker pas recht op centjes. Ik heb er toch niet om gevraagd dat nummer te maken? Dat doet een muzikant toch echt zelf. Men hoort muziek te maken omdat men het leuk vind en niet om er geld mee te verdienen. Verdient men er geld mee, dan is dat leuk meegenomen. Die gasten die het hardst lopen te zeiken zijn al miljonair. Geldwolven zijn het. Evenals die platenbazen en maatschappijen. Van het geld wat ik in mijn hele leven heb betaald hebben ze een mooi loontje overgehouden al die jaren. De plaat was goedkoper in produktie, maar goedkoper in aanschaf dan de cd.
Ik vind het heerlijk dat downloaden. Platen die ik ooit had en waar ik herinneringen aan heb die download ik. Ik heb het origineel niet meer, dus ik kan niet aantonen wanneer ik gesnapt zou worden. Maar dat boeit mij niet. Het lijkt bijna alsof mensen gedwongen muziek maken.
Muziek moet voor idereen toegankelijk zijn. En dan is downloaden een goede optie. Soms is dat ook wel i.v.m. contract verplichtingen. Toch is het een eigen keuze. Net als een schilder die weet dat hij een risico loopt qua gezondheid door de verf die hij gebruikt of afbrand.
Of je nu met een cassettebandje opneemt of een mp3 schijfje maakt. Weinig verschil. Het is er alleen makkelijker op geworden en de geluidskwaliteit is ook beter geworden. We leven nu eenmaal in een snelle maatschappij. Wat sluit er nu makkelijker aan dan mp3 op 1 cd-tje of I-pod. Direkt al je favoriete nummers tot je beschikking en snel skippen en doorspoelen. Niets die vervelende cd's, die na 9 nummers alweer afgelopen zijn en waar je moe bent van het skippen omdat er maar 3 goede nummers opstaan. Ja ze proppen ook wel snel een album in elkaar. In de jaren '70 en '80 werden er pas albums geproduceerd. Nu wordt er even snel een cd-tje volgepropt. En voor 3 goede nummers ga ik geen cd kopen. Downloaden is onderdeel van het leven geworden. Iedereen doet het.
Mensen die beweren niets illegaals in huis te hebben, moeten maar eens bij hun familieleden checken of goed zoeken in de cd lade.

By the way luister ik nu veel meer naar Youtube dan naar een cd. Youtube is ook illegaal, want de meeste plaatsers zijn niet de rechtmatige eigenaar. De kijker is ook schuldig, want die houd het in stand. Als er niet gekeken zou worden, zou men ook niets plaatsen. Kwestie van vraag en aanbod. De youtube kwaliteit wordt ook steeds beter. Dus ze kunnen illegaal downloaden wel verbieden. Youtube zal stand houden. Worden copyright filmpjes direkt verwijderd, dan plaatst iemand anders hem wel binnen enkele minuten aan de andere kant van de lijn. Onbegonnen werk om die miljoenen filmpjes te checken. Dus guys, betere muziek maken en niet zeiken hahaha. Of minder gefrustreerd zijn omdat jouw cd-tjes minder of niet verkopen. Men kan zich beter bezighouden met de ondergang van de natuur, dat is pas een zorg voor de toekomst. Daar zou ik mij wat dat betreft meer druk om maken, dan dat ik inkomsten zou mislopen. De ijsbeer die last heeft van het smeltende ijs. Uiteindelijk draait alles om geld en macht en jaloezie maar de buurman.

Het hele verhaal komt op mij over als "de zwerver die mij ongevraagd stoort met zijn muziek op straat, maar je wel met een afwijzende blik aankijkt wanneer ik geen geld aan hem geef". Zelfde als die draaiorgel lui. IK vraag niet om hun muziek, het aanbod is er gewoon. Ik loop er langs. Hij maakt ervan dat ik er van genoten zou hebben en dat ik er daarom geld voor zou moeten geven, door het geldbakje bijna in iemands strot te douwen haha

Wie van jullie heeft trouwens samples niet van originele cd's? Dat zijn ook aardig wat mensen wereldwijd denk ik.

Ik wil ook nog vermelden dat ik nu soms muziek luister, die ik anders nooit beluisterd zou hebben, doordat het aanbod zo groot is. Een band bereikt veel meer mensen en met optredens wordt meer geld verdiend dan ooit tevoren. Een band vult Ahoy niet alleen met betalers van hun cd's denk ik. Vroeguh moest men in de rij wachten bij free-record om een plaat te beluisteren. Nu kan iedereen overal bij.

Laatst gewijzigd:
@Catalunya

Wat een stinkende hoop egocentrisch gezever zeg.

Ik weet niet waar jij die 25 euro vandaan haalt maar ik koop mijn dubbelcd's voor max 15 euro en enkel cd's voor 11 euro.
Allerlei verschillende soorten muziek. Vaak haal ik ook van die bundels van 3 voor 25 oid.

FRS.

Nou,. volgens mij verkoop jij vinyl,.. en is die doelgroep toch wat anders,.. ik heb mn uiterste best gedaan om illegale downloads van je releases te vinden en dat is echt geen makkie,. en van de paar die ik al vond,..dooie links,.. no seeders enz. Jij bent waarschijnlijk eerder de dupe van een veranderende markt ofzo,..

Wel zat betaallinks van je releases gevonden? verkoopt dat? Of werkt dat niet?

Daarnaast moeten we het hebben van licenties aan grotere maatschappijen die wel cd's maken.
http://www.discogs.com/label/Zero+Tolerance
http://www.discogs.com/label/USR
(Die artiesten staan via ons op verschillende cd's)

De legale mp3 sites leveren bijna niks op.
3 euro per kwartaal oid.

Toch, kleine labels/grote labels ... ze trappen allemaal in dezelfde val. Ook de kleine labels zijn in de valkuilen getrapt door te investeren in een archaisch business model. Ook al hebben ze de beste intenties en is het oneerlijk dat ze nu lijden onder de teruglopende inkomsten, ooit (en vaak niet eens lang geleden) dachten ze dat het een goed idee was om tegen de traditionele muziekindustrie met al haar fouten aan te gaan schurken. Ik ben echt benieuwd wie als eerste een briljante ingeving zal krijgen en verschrikkelijk rijk wordt met een legale digitale manier om muziek te verspreiden.

Daarnaast moeten we het hebben van licenties aan grotere maatschappijen die wel cd's maken.
---
De legale mp3 sites leveren bijna niks op.
3 euro per kwartaal oid.

De legale mp3 sites leveren bijna niks op?, ligt dat aan de download aantallen of aan de afspraken over de opbrengst?

dus als ik het goed begrijp heeft legale mp3 eigenlijk helemaal niet zoveel geweldigs toe te voegen aan de opbrengst.

waarom doen we dan zo moeilijk over downloads? :)

Digi> Vooral jij moet niet denken met je overnaieve posts
bye.gif

"we" doen moeilijk over downloads omdat het de reguliere verkoop behoorlijk aantast.
Lijkt mij nogal voor de hand liggend, of ben ik nou zo slim ?

bye.gif

"we" doen moeilijk over downloads omdat het de reguliere verkoop behoorlijk aantast.

ach ja ik zwem nu eenmaal tegen de stroom in, moet
je ook eens doen dan krijg je een hele andere kijk
op dingen :)

bye.gif

Niel volgens mij ben je gewoon 10 jaar te laat met je hardcore label begonnen om mee te vissen uit de vijver.
Je moet toch ook is een andere bril gaan dragen hoor.

bye.gif

jij bent zo slim.

maar dat wilde ik niet zeggen.

dus als downloads de reguliere verkoop nou aantasten. waarom zouden we dan nog legaal downloaden??

dus als ik het goed begrijp heeft legale mp3 eigenlijk helemaal niet zoveel geweldigs toe te voegen aan de opbrengst.

waarom doen we dan zo moeilijk over downloads? :)

Omdat een rechter zegt dat illegaal downloaden stelen is.

ach ja ik zwem nu eenmaal tegen de stroom in, moet
je ook eens doen dan krijg je een hele andere kijk
op dingen :)

Zo kan je inderdaad reageren als je niks meer te zeggen hebt.
Illegaal downloaden is de stroom tegenwoordig, te zien aan alle reacties op internet (pro download vs. mensen die financiele belangen hebben in hun vakgebied).
Kijk eens naar mijn posts in dit en het andere topic, wie is hier nou tegen de stroom aan het inzwemmen ;)

Niel volgens mij ben je gewoon 10 jaar te laat met je hardcore label begonnen om mee te vissen uit de vijver.
Je moet toch ook is een andere bril gaan dragen hoor.

Klopt dat we er geen huizen meer mee kunnen kopen zoals vroeger, dat wist ik toen ik begon. Maar ik had wel verwacht dat ik breakeven zou kunnen halen. Dat is sinds een jaar niet meer het geval.
Met mijn huidige bril is niks mis, ik heb wel een andere (montuurloze) als die ik toen ophad toen ik een synth kwam kopen bij je een paar jaar geleden.

jij bent zo slim.

maar dat wilde ik niet zeggen.

dus als downloads de reguliere verkoop nou aantasten. waarom zouden we dan nog legaal downloaden??

Thnxs :mega: Vind ik zelf ook vaak. Maar dat wilde ik niet zeggen.
Legaal downloaden valt ook onder de reguliere verkoop.
Je moet niet zien dat downloaden altijd slecht is. Ik denk dat we in deze discussie de term downloaden vaak hebben gebruikt om het illegale downloaden te bedoelen. Ik denk zelf dat van alle downloads maximaal 5% legaal is.
Als illegaal downloaden moeilijker wordt gemaakt zal, ook naar mijn idee, de legale downloads toenemen. Echter moet het aanbod dan wel groter worden en makkelijker gemaakt worden. Maar daar beginnen de meeste bedrijven (nog) niet aan zolang het illegale aanbod zo gigantisch is. Beetje kip en ei verhaal, maar businesswise gezien ga je niet investeren is iets waarvan je niet weet of partijen waar je afhankelijk van bent (overheid) het mogelijk maken om er later wel geld mee te kunnen verdienen. En geld verdienen moeten we allemaal, ook de proces operators, de webserver waar SF op draait en de supermarkt waar je je boodschappen haalt.

en wat is dan illegaal Uploaden
Materiaal online zetten wat (automatisch) auteursrechtelijk beschermd is en waarvoor je geen toesteming hebt van de eigenaars om het online te zetten.
Bij zo'n creative commons licentie heb je bv wel toestemming maar mag je het alleen online zetten op de manier zoals de eigenaar/auteur dat wil.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back