Welke synth wordt in deze sample gebruikt!

la bouche

Nieuwkomer
Ik zou graag willen weten welke synth in deze sample wordt gebruikt, er werd al gezegd dat het een parkieto is, maar ik wil het graag zeker weten.
Ook hoop ik dat er een VST van is of eentje die heel erg dicht in de buurt komt!

thx!

dit is de sample: http://www.sendspace.com/file/xuo6e3

Vriend,

Heb je gisteren mijn link naar de Superwave P8 gratis VSTi niet gechecked die ik je stuurde nadat je deze vraag ookal in de chat een aantal malen had gesteld?

Je kan hier wel een thread voor openen, maar als je niet luistert naar de antwoorden die je krijgt... waar ben je dan eigenlijk mee bezig?

nou valt wel mee, de module is goedkoper. wel een bitch om te editen dus daarom heb ik de mijne verkocht... er schijnt wel een Apple II editor voor te zijn, hoorde ik in de wandelgangen...

ik heb wel degelijk die VST gedownload die jij hebt aanbevolen, in plaats van meteen hoog van de toren te blazen heb ik het advies gekregen van meerdere mensen op de chat om hier maar een thread aan toe te wijden. De ene zegt Parkieto de ander weer dat etc...

Argh... nou moet ik als moderator het goede voorbeeld geven. Okee dan.

De Parkieto is hier te zien.

Elkweg, dit is een van die antieke dance-liedjes, voor de tijd dat ze plugins en virtueel-analoge bakken hadden.

Dat is echter het punt niet; het idee is dat je dit geluid met zoveel verschillende stukken hard- en software na kan maken dat het niet zinnig is om te vragen "waarmee" maar stukken zinniger om te vragen "hoe".

Wat je hier hebt gepost is gewoon een variatie op een geluid dat de "supersaw" heet. Je stapelt dan 5-9 oscillators op elkaar, allemaal net een beetje meer of minder ontstemt tegenover elkaar, en dat jaag je dan door een filter.

Sommige synthesizers hebben maar 2 of 3 oscillators. In dat geval gebruik je een optie (mits aanwezig) die Unison heet; deze kopieert de oscillators en ontstemt ze weer een beetje.

ok, ik hoop dat ik dat kan vinden en me gaat lukken, ik ben deze nooit echter zo al standaard tegengekomen

Natuurlijk niet, die knopjes zitten er voor een reden op ;).

Back