recording gitaar in Logic express 8

Je gitaar moet niet in de insert, die is voor effectapparatuur, maar gewoon in de line ingang.

Je pakt de manual van je Yamaha en je zoekt op hoe de output van de mixer via USB geregeld is. Ik denk dat je schrijft dat alle channels van je mixer worden opgenomen in Logic. Ik denk dat dit komt omdat je de eindmix van je mixer in Logic aan het opnemen bent.

Twee manieren die ik zie om dit op te lossen:
- zoals hierboven beschreven, uitzoeken hoe je je mixer kunt vertellen dat alleen het channel met de gitaar naar Logic wordt doorgestuurd
- uitzoeken hoe de mixer als audio device in Logic wordt herkent, en als er meerdere channels binnenkomen, uitzoeken hoe ieder channel van je mixer een apart channel in Logic krijgt.

Succes.

Uit de specs:
Connect the MW12 mixing desk with your computer using the included USB cable to transfer stereo audio data in both ways

Je mixer stuurt dus niet de aparte losse kanalen door, alleen maar wat er uit de stereo-uitgang komt. Je moet alle andere kanalen dus op Mute zetten of het volume dichtdraaien, of je gitaar-kanaal op Solo zetten.

Dit hebben de lagere Alesis en Behringer mixers met USB overigens ook. Als fabrikant heb je zo een "digitale" mixer zonder voor elk kanaal een dure digitaal > analoog converter te betalen.

dus ik kan niet met me drums meespelen die ik in logic heb gemaakt

Eh, ja, dat kun je wel; het kanaal waar je je gitaar opneemt moet echter alleen maar van de mixer opnemen, niet van alle kanalen.

In Ableton heet van alles opnemen "resampling", geen idee wat 't in Logic is.

Back