+4dbu recorders?

SpaceAgent202

Sinds 2001
De meeste multisporenrecordertjes die ik ken zijn, ondervind ik, niet echt happig op het opnemen op +4dbu niveau. Dat kan natuurlijk aan mij zelf liggen of aan het aanbod wat ik heb bekeken. Wat ik heb bekeken heeft -10dbv of nog lager aan dbv ingangen, instrument-inputs, mic inputs en allerlei moois wat het signaal uit mn mixer gewoon niet kan verwerken zonder te gaan clippen. Ik heb niet voor niets een mixer natuurlijk. En die mixer stuurt dus op +4dbu uit.

Recorder met lijnniveau ingangen gaat daarom snel in het rood, mixeruitgangen op ongeveer -10 zetten lost dit natuurlijk wel een eind op (plus een limiter erachter).
Maar wat ik eigenlijk wil weten, waar zijn (en of zijn er) recordertjes waarvan de inputs wel +4 aankunnen? Als richtinggever kunnen we 4 sporenrecorder zonder editmogelijkheden aanhouden.

Mag hdd of geheugenkaart zijn, analoog kan ook wel weer, maar dat is mn laatste optie, dan moet ik het alsnog in een andere recorder gaan digitaliseren.

Ref. kader: Dit gaat over hardwarerecorders, niet over geluidkaarten. Ik gebruik geen pc.

oh zie trouwens dat de AW van yamaha het kan. dat is een meevaller. maar eigenlijk zoek ik iets zonder bewerkingstoeters en -bellen, verdere alternatieven?

Back