DE eighties synth

Die D50 lijkt me inderdaad zeker passen als ik zo een paar youtube filmpjes bekijk. De sounds die ik zoek zijn inderdaad de meer digitaal klinkende zelfs wat kitscherige sounds, die je terugvindt bij Fad Gadget, New Order, Pet Shop Boys, tegenwoordig ook bij M83 en dies meer.

idd wave table synths ensoniq synths esq1 sq80
waves en analoog filter
iig wel poly en rawe sounds dus

kijk de jupiters wertden doo doe maar electro artiesten en weet ik veel wie allemaal nogh wel meer gebruikt
[waarschynlijk ook nog wel by arnold muren in de stuud ;... wie
de paling sounds need i say more ]

iig check gewoon wat je favo bands hebben en ga dat [ongeveer scoren ]

dw 6 8000 van korg is ook een goedkoop 80ies verantwoord alternatief
sc6

geinig zo'n d50... leuker dan gedacht. maarde ultieme eighties synth... ik zou voor een italiaanse krijser of een dx gaan..... of juno wellicht..

Ik denk dat er best veel analoog betaald is.
Omdat dat gewoon lekker cheap was na de opkomst van de dx7.
Die digitale dingen waren voor de meeste muziekanten gewoon te duur.

op 2dehands.be is er een gast die verkoopt een D-50 voor 150e,en hij is zo te zien allesinds al in mooie staat,is ni zo duur toch.

Vergeet inderdaad ook de Korg M1 niet; kost geen drol en herkenbaar. Eventueel de T-serie (T1, 2 en 3) al weet ik zo uit m'n hoofd niet welk bouwjaar die allemaal zitten..
Of de Juno's, ook veel gebruikt.
Drumcomputer à la R8, enzo

Ja maar een Korg M1 ascocieer toch meer met begin jaren 90

DX7 is natuurlijk de enige algemene jaren 80 synth daar is geen twijfel over mogelijk, maarja het boeit verder toch ook niet

imo ook coole jaren 80 synths:
JX8P vanwege dat design en natuurlijk de Casio CZ-serie (supergoedkoop en digitaal)

Back