Opleiding of Cursus Produceren (met Logic)

Eugeneji

Ingeburgerd
Ik wilde jullie advies vragen. Wil zelf gaan produceren speel zelf keyboard en trommels daarnaast wil ik ook met paar vrienden gaan werken die andere instrumenten spelen of zingen.

Ik heb nu een IMAC aangeschaft me Logic studio, alleen heb nooit met dat programma gewerkt, wil eigenlijk een home studio maken. Dus er moet nog heel veel bijkomen zoals interface, Controlers, microfoons, monitors enz. Maar voor dat ik daarin allemaal ga investeren moet ik natuurlijk weten wat ik allemaal nog nodig heb om tot mijn doe te komen. Ik wil eingelijk house muziek gaan maken met een oosterse tint zoals muziek uit india mixen in mijn nummers & zang erbij en zo maar dat is voor later.

Mijn vraag is nu kan ik ergens een cursus of een opleiding volgen om met Logic te leren om te gaan en te leren produceren. Het moet wel betaalbaar zijn en geen voltijd opleiding want ik werk fulltime. Ik heb gekeken bijv. SAE rotterdam dat is gewoon te duur voor mij.

Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Alvast bedankt.

Hi Baseman,

Bedankt maar dit is gewoon te kort ik wil toch echt alles goed leren en niet alleen logic zelf maar gewoon over hoe je een goed producer kan worden en misschien eventueel straks ga draaien ergens.

Hi Baseman,

Bedankt maar dit is gewoon te kort ik wil toch echt alles goed leren en niet alleen logic zelf maar gewoon over hoe je een goed producer kan worden en misschien eventueel straks ga draaien ergens.

Als ik jouw was zou ik toch maar beginnen met wat boeken doorlezen. Of je het nou leest in een boek of hoort van een persoon die een cursus of les geeft, de theorie blijft hetzelfde.
Bovendien is er maar 1 ding waar je een goede producer / dj van wordt: veel producen en draaien en daarbij goed je oren gebruiken.

Ja dat snap ik ben er zelf ook gewoon aan begonnen en proberen te ontdekken wat sommige knoppen zijn en wat je er mee kan daarnaast heb ik die videos bekeken waarin logic wordt uitgelegd. Ook Lees ik de instructies over logic enige probleem is dat mijn Engels niet zo perfect is dat ik zomaar het hele handleiding snel kan doorlezen. Ik wilde graag een echte opleiding en cursus volgen.

Leren omgaan met een programma als Logic is slechts een zeer klein onderdeel van het produceren van muziek, dus ik zou me niet teveel blindstaren op het leren werken met een programma.

wat moet ik dan nog meer doen? weet jij iets waar ik het kan leren en zo?

Back