Cubase Essential 4

Counterfeit

Stamgast
Hallo,

Heeft iemand ervaringen met Cubase essential 4? Zo ja: Wat vond je tegen vallen? Wat miste je in het programma?

Ik ben erg benieuwd wat jullie bevindingen zijn met het programma. Ik had er nog niet zoveel over kunnen vinden hier op het forum vandaar deze thread!

Ik hoor het graag van jullie allen! :okdan:

hier ben ik dus ook erg benieuwd naar , trouwens als je meer wilt weten raad ik aan om de interface te kopen , daar staat eem review in over Essential 4, plus op de Xtra staat een uitgebreid overzicht , van alle Dingen die wel en niet in een Cubase 4 , Studio 4 of Essential 4 zitten .

ik vond deze dingen toch wel misschien punten waarom ik voor de gewone "studio" versie zou gaan .

Workspaces (virtual desktops) no yes yes
Pitch Shifting/Time Stretching algorithm Realtime(essential)
Realtime + MPEX Realtime + MPEX (studio 4)
Volume Envelopes no yes yes
Sidechain Inputs no yes yes

Btw wat houden die Volume envelops in ? kan je die missen ?

Met volume envelopes kan je lijnen (envelopes) tekenen onder je opgenomen audiotracks, waarmee je het volume regelt. Je kan hiermee dus automatische volumeveranderingen opnemen en wijzigen. Dat een track langzaam uitfade, of dat een bepaalde partij in het refrein harder staat dan in de rest van t nummer, dat soort dingen.
Vind ik persoonlijk heel erg handig werken, en zou t ook niet kunnen missen, maar misschien als je t nooit gebruikt hebt dat je t ook niet mist natuurlijk ;)

mensen bedankt!

Ik ben er in ieder geval uit... essential heeft genoeg mogelijkheden voor waarvoor ik cubase gebruik... Midi sequencen, hier en daar een audio spoor en zo nu en dan een vst instrument gebruiken..

De interface had ik trouwens al gelezen, maar wou meer meningen hebben.

:biertje:

Maar betekend die "no evelope filers" nou dat ik bepaalde tracks , daar de volume niet van kan automaten ?

dat zou toch verdomd jammer zijn aangezien je ook wel is wil dat een geluid van die track langzaam wegebt ipv abrupt eindigd !

Lijkt me heel vreemd als dat nou mogelijk zou zijn , maar als dat wel mogelijk is dan denk ik er zeker over na om die Essential pakket aan te schaffen !

Misschien dat Chrisbeuermann hier een antwoord op heeft ?

Hallo Proceela,

je kan fade-ins& fade-outs maken.

fadi in.PNG

Je kan dit alleen niet "intekenen" met de "Pencil" Tool.

Pencil.PNG

Gr,

Chris

Back