Fantom X drivers

intruderTon

Nieuwkomer
beste forum bezoekers, wie kan mij helpen:

ik heb een fantumX7 en sinds vandaag ben ik ook de eigenaar van een IMAC.
ik heb een cd met drives bij de fantom x gekregen maar als ik die wil installeren op mijn nieuwe mac dan krijg ik de boodschap dat hij deze niet ondersteund." de classic omgeving wordt niet ondersteund" Nu heb ik die mac speciaal gekocht om met mijn fantomx aan de slag te gaan in bijvoorbeeld Logic express. Wat moet ik doen. Nieuwe drivers downloaden die wel OS X aan kan? Wie help mij even dit probleem op te lossen =(

Wat is hier aan de hand?????

Fantomx driver

Fantomx driver

Hi GroovyB3Solo,

bedankt voor je reactie. Zal de driver DL en kijken of ik nu verder kom.

Gr, Ton:okdan:

fantom x driver

fantom x driver

Beste forum bezoekers,

help kom er nog niet uit om mijn fantom x7 te koppelen aan mijn imac garageband 08.

Mijn eerste vraag is :

1 . als ik mijn FTX via usb aan mijn Imac koppel moet de imac dan reagereren dat hij iets heeft gevonden? Ik heb dus nog geen driver geinstalleerd!!
Imac geeft nu niets aan namelijk.

Ik stel deze vraag om vast te stellen of mijn usb kabel wel ok is.

2. ik heb een Fantom x 7 driver voor mac os x proberen te installeren maar tijdens installaie vraagt het om de schrijf met driver? Die heb ik niet daar ik de driver hebt gedownload. Wat is dit nu weer?

3. in mijn systeem op de FTX heb ik bij de usb instelling de instelling op midi gezet. Dit lijkt mij ok toch?

4. Natuurlijk moet ik ook de instellingen maken in garageband . maar wat?

5. ook heb ik op mijn imac de geluisdinstelling veranderd in line in. Is dit ok.

6. wie help mij hier uit. Ik heb nu een nieuwe fantom + nieuwe imac maar kan in gararaband niet aan de slag. Hier ben ik natuurlijk effe ziek van

concreet: helpppppppppp =(=(

gr, Ton

Laatst gewijzigd:
fantom x driver

fantom x driver

Hallo, niemand die mij even kan helpen???????????????

is iedereen......:Z

gr,\ton

Intrudertron,

lees eerst eens de stukken over het verschil tussen audio en midi.
http://www.tweakheadz.com/guide.htm

De USB kabel van je Fantom kan alleen maar midi doorgegeven, geen audio dus.
Het komt er op neer dat als garageband je synth herkend dat hij alleen midi data tot zich kan nemen. Als je daarna datgene wat je opgenomen hebt weer afspeeld dan komt als het goed is het geluid over je synthesizer terug. Dat geluid kan je alleen maar opnemen als je van de line out's van de fantom (of vanuit de phones (die is stereo)) die naar de line out doet, dan krijg je audio dat je in garageband op kan nemen.

Ik heb geen ervaring met garageband dus ik zou je niet kunnen vertellen waar je de midi instellingen kan maken dus daar zal iemand anders een antwoord op moeten geven.

Hi, inmiddels de Fantomx7 osx driver geinstalleerd. Maar ik blijf een probleem houden : Imac herkent mijn Fantom niet???????? ieder ander apparaat wat ik via usb erin steek wordt herkent. ook als ik mijn fantom via usb aansluit aan een laptop wat onder windows draait wordt de fantom direct herkent. maar Imac herkent hem niet . Hoe kan dit en weet iemand dit te verhelpen??

gr, Ton

Kun je even iets checken? Als je Garageband opent, staat er dan bij Voorkeuren, tabblad Audio/Midi, midistatus: 1 midi-invoerapparaten aangetroffen? Als dat zo is, wordt je Fantom gewoon herkend en kan je em gebruiken om Garageband-instrumenten (of AU plugins natuurlijk) in te spelen.... Want als ik mijn USB midi-interface in m'n Macbook steek, gebeurt er verder niks speciaals ofzo,maar ik kan m'n synths wel gebruiken in Garageband (qua midi dan he) De audio van synths>> McBook loopt via firewire interface, dat is dus een ander verhaal (werkt ook goed overigens)

hi, in de audio/midi settings staat 0 midi apparaat gevonden.

dus dat is niet goed. Als ik bij systeemprofiel kijk onder usb ziet ik wel fantom x staan. gek he?

gr, ton

fantom x driver

fantom x driver

Beste forum bezoekers,

probleem is opgelost. Lag aan een verouderde driver. Na installatie van goede driver geen vuiltje aan de lucht

ik ben :biertje:

bedankt voor de reacties

gr, Ton

heb op mijn iMac nooit een fantom driver hoeven te installeren. Bij mij wordt hij gewoon altijd herkent.

Wel moet je in je fantom aangeven of je hem in USB Disk mode of USB Midi mode gebruikt...

Back