Virus Indigo 1 display stuk

electrodancer

Ouwe rot
Hallo beste forummers

Ik heb een probleempje met mijn Indigo 1
het display licht niet meer op bij het aanzetten
en ik zie dus niks meer

ik heb em al uit elkaar gehad en ziet dat het display op een printplaatje zit
en aan de print zit weer een connector met kabel die op een ander bord
aangesloten zit
heb de connector al los gehad en weer aangesloten en alles weer in elkaar geschroefd....maar helaas zonder resultaat

reparatie kost bij synthesizerservice.de ongeveer 100 euro....
maar dat kost me weer een auto rit van 5 uur op en neer
en als ik em opstuur kan ik maar tot 500 euro verzekeren
dus das voor mij geen optie
weet iemand waar ik zon displaytje met printje en connector kan aankomen ze willen er geen los verkopen en opsturen aan mij (ik ben geen dealer)

ik heb reeds bij feedback geinformeerd maar ze konden mij geen prijs zeggen
wat zon ding kost omdat t daar weer naar een andere afdeling moest
en dat zal wel tot van de winter duren denk ik voordat ik daar iets van hoor

DUS ALS IEMAND IETS WEET.....HELP ME PLEASE

groetten ,electro

:kroon:

Backlight of display?

Backlight of display?

Ik ken de binnenkant van de Virus Indigo niet, maar is het niet gewoon de backlight/EL folie die vervangen moet worden a la Akai sampler? Staat vast ergens op dit forum, leverancier van dat spul via http://www.midi-rakete.de/ Als het echt de hele display is heb je daar niks aan natuurlijk...

Ik heb exact het zelfde gehad. De Virus Indigo heeft geen EL folie maar 2 witte leds. En deze waren bij mij defect. ZIjn bij Farnell te krijgen voor een paar euro. Ik geloof dat ik zelfs nog een kompleet nieuw display heb liggen.

Ik zal eens kijken of ik het bestelnummer nog kan vinden van de Leds.

Groet.

Als het het display is moet het niet moeilijk zijn om een nieuwe te vinden; het is zo standaard als 't maar kan, het enige risico zit er in dat je er een haalt met een andere kleur backlight.

Vraag even bij de support van Access wat voor type 't moet zijn met de details, bestel 't bij Mouser of zo, en hop :)

Ik heb bij voorbaat te snel aangevallen op feedback

kreeg net een mail dat het display 40 euro kost
en terug gemaild of ze er een willen bestellen

Mocht het niet lukken of te lang duren. Ik heb het display gevonden. Het is een everbouquet MC16021E8-SBLW (farnell bestelnummer 9449051) Bij Farnell istie 30.73 ex btw, dus 40E is zo gek nog niet. ('t-is een wat duurdere omdat het een blauwe is met witte led backlight). Een normale groene heb je al voor minder als een tientje.

en hij is gerepareerd......
wel ff een werkje want de flatcable zat er niet aan bij de nieuwe
deze heb ik even omgesoldeerd
en hij werk weer pfffffff

Back