Akai S5000 vraag

SCD

Gearlust [on]
Wie weet waar ik het beste een interne HD voor deze sampler kan kopen?

Gr, Boele

Wel erg veel geld

Ik heb wel eens een oude apple computer gekregen van een vriend en die scsi drive zit nu in mijn s5000 (stond niet op de compatibility list)

Dus ik zou marktplaats of rommelmarkten afstruinen voor een oude apple computer.

Volgens mij werkt elke scsi drive met 50-polige aansluiting sowieso direct. Andere waarschijnlijk via adaptertjes zolang het allemaal maar niet te modern is. Let erop dat oude Macs soms dikkere drives gebruiken die er niet in passen.

Ik heb in mijn S6000 een 30GB IDE drive (via een scsi-ide adapter).

Volgens mij werkt elke scsi drive met 50-polige aansluiting sowieso direct. Andere waarschijnlijk via adaptertjes zolang het allemaal maar niet te modern is. Let erop dat oude Macs soms dikkere drives gebruiken die er niet in passen.

Ik heb in mijn S6000 een 30GB IDE drive (via een scsi-ide adapter).

Het gaat mij idd om het inbouwen. Hij mag dus niet 2" dik zijn maar hooguit 1" begrijp ik? En die scsi-ide adapter waar koop je die? Ik ben echt zo'n analfabeet met deze dingen... :stupid

Ik heb een externe SCSI HDD eraan hangen (zat erbij toen ik hem kocht) en op zich zou ik die wel intern willen hebben. Maar ik begrijp dus dat dit een speciale extra dunne harddrive moet zijn? Zo een die in laptops gaat ofzo?

Die ik heb is volgens mij net zo groot als een 'normale' harde schijf in je PC.

Links een normale drive, rechts de scsi drive uit een PowerMac 8600/200:

macdrive.jpg

En weet jij toevallig ook hoeveel de akai aankan qua GBs met een IDE of SCSI schijf? Dan kan ik bepalen of het loont. Ik vind op ebay scsi schijven van bijvoorbeeld 36 GB voor rond de 70 dollar (inclusief kabels), maar ik koop liever in Nederland.

Ik heb er 30GB in zitten. Ik meen dat iemand op het Akai forum al tot 80GB was, maar dat kan ik niet zelf bevestigen.

Ik heb er 30GB in zitten. Ik meen dat iemand op het Akai forum al tot 80GB was, maar dat kan ik niet zelf bevestigen.

ok, thanks. Die 80 zal ook IDE zijn neem ik aan. Is IDE ook stiller dan SCSI? Sorry voor al die vragen, de antwoorden worden hoog gewaardeerd!

Ik heb dus idd zo'n dikke SCSI HD liggen (komt uit een EMU sampler), maar die past dus niet =(

Ok thanks etaoin. Die schijf zou er dan in moeten passen.

Dat over het geluid is overigens wel een goed punt, want die schijf maakt ERG veel herrie naar mijn idee. Dat zal minder zijn als 'ie in de kast zit, maar toch... het voordeel wat ik nu heb ik dat ik de externe schijf gewoon uit kan zetten als ik hem niet nodig heb.

Misschien toch maar zo laten dan, ik gebruik toch vooral de PC om samples up te loaden.

Modern IDE is sowieso stiller dan oud SCSI, om maar even een ontwijkend antwoord te geven. Modern scsi (Ultra320 of SAS) is ook best stil, maar dat kan er niet in.

OK, da's goed om te weten. Nog een vraag: de kabels, hoe lang moeten die zijn? Zie ik het goed dat de aansluiting op de s5000 zelf aan de achterzijde zit op het moederbord? (ik bedoel de SCSI en power aansluitingen). Dus er moeten twee kabels van achter naar voor in de S5000? Correct?

SCD, ben je inmiddels al in bezit van een HD ?

Ik heb er een die ik wil inbouwen, maar ik loop tegen een 'missend power-kabeltje' probleempje aan (zie de andere Akai thread van mij)

Aangezien ik veel haast heb om 'een' HD aan m'n Akai te koppelen, ben ik geneigd te zeggen .. dat als ik volgende week nog geen kabeltje heb, dan mag je mijn pas gekochtte HD overnemen. Dan ga ik opzoek naar een externe, het maakt me niet meer uit nu.

Kijk alvast even in de Akai of jij wel zon' power-kabel erin heb zitten, anders loop je straks tegen hetzelfde aan.

SCD, ben je inmiddels al in bezit van een HD ?

Ik heb er een die ik wil inbouwen, maar ik loop tegen een 'missend power-kabeltje' probleempje aan (zie de andere Akai thread van mij)

Aangezien ik veel haast heb om 'een' HD aan m'n Akai te koppelen, ben ik geneigd te zeggen .. dat als ik volgende week nog geen kabeltje heb, dan mag je mijn pas gekochtte HD overnemen. Dan ga ik opzoek naar een externe, het maakt me niet meer uit nu.

Kijk alvast even in de Akai of jij wel zon' power-kabel erin heb zitten, anders loop je straks tegen hetzelfde aan.

Hoi, ik ben inmiddels voorzien van een interne HD. Ik heb nog wel zo'n powerkabel liggen trouwens. Zelf zoek ik nog een scsi kabel om extern te kunnen verbinden met een ZIP drive. Misschien heb jij DIE nog liggen?

Back